beantwoord

Korting op deel traject

• 22 januari 2016
  • 2 reacties
  • 126 Bekeken

Ik heb een voordeelurenkaart, geeft 40% korting op reizen kn daluren. Maar nu moet ik vanuit Nijmegen naar Amsterdam, moet daar om 10:30 uur zijn. Check in om 08.45 in Nijmegen. Betaal dan volle tarief tot Arnhem. Maar hoe moet ik er nu voor zorgen dat ik de 40% korting krijg op het traject Arnhem-Amsterdam?
icon

Beste antwoord door Tochjo 22 januari 2016, 23:08

De intercity's van Nijmegen via Arnhem naar Utrecht en Amsterdam staan gepland vijf minuten stil in Arnhem, omdat zij van rijrichting moeten wisselen. Daarbij staan er in Arnhem ook OV-chipkaartpaaltjes op de perrons. Eigenlijk voor de reizigers die overstappen tussen NS en Arriva, maar u kunt ze natuurlijk ook gebruiken om bij NS uit te checken en weer bij NS in te checken in de kortingsuren. Let u er daarbij op dat u bij hetzelfde paaltje 100 seconden moet wachten voordat u weer kunt inchecken, maar dat het bij een ander paaltje direct kan, en ook bij hetzelfde paaltje als tussendoor iemand anders het paaltje heeft gebruikt.

Kortom, u bent waarschijnlijk geen kwartier kwijt omdat de trein waarin u zat alweer is vertrokken.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U moet dan eerst in Arnhem uitchecken en daarna in ieder geval na 08.55 weer inchecken. Daar is overigens weinig tijd voor maar de treinen rijden frequent. Gewoon weer inchecken in de Daluren dan wel Voordeeluren (na 08.55) en u krijgt dan de korting automatisch. Als u er voor kiest om om te checken, bent u waarschijnlijk een kwartier kwijt omdat dat de trein waarin u zat al weer is vertrokken. Omchecken levert u 4,60 op.
Bedenk overigens dat het is een kwestie van uitrekenen is of omchecken zin heeft. Het is lang niet altijd voordeliger omdat u de langeafstandskorting kwijt raakt. Omdat de afstand Nijmegen -Arnhem relatief kort is, levert het voor u op. De tijd voor het omchecken moet u dan wel in de planning meenemen.
Badge +3
De intercity's van Nijmegen via Arnhem naar Utrecht en Amsterdam staan gepland vijf minuten stil in Arnhem, omdat zij van rijrichting moeten wisselen. Daarbij staan er in Arnhem ook OV-chipkaartpaaltjes op de perrons. Eigenlijk voor de reizigers die overstappen tussen NS en Arriva, maar u kunt ze natuurlijk ook gebruiken om bij NS uit te checken en weer bij NS in te checken in de kortingsuren. Let u er daarbij op dat u bij hetzelfde paaltje 100 seconden moet wachten voordat u weer kunt inchecken, maar dat het bij een ander paaltje direct kan, en ook bij hetzelfde paaltje als tussendoor iemand anders het paaltje heeft gebruikt.

Kortom, u bent waarschijnlijk geen kwartier kwijt omdat de trein waarin u zat alweer is vertrokken.

Reageer