beantwoord

Korting op e-ticket

  • 10 May 2024
  • 57 reacties
  • 970 Bekeken

Reputatie 4

Mijn moeder was ervan overtuigd dat ze met haar Dal Voordeel Abonnement ook e-tickets met korting kon kopen. Ze is gisteren van 't Harde naar Hengelo gereisd op een e-ticket en dacht dus met korting te reizen, maar betaalde gewoon vol tarief, terwijl ze wel met korting had kunnen reizen als ze met haar OV-Chipkaart had ingecheckt. Is er een mogelijkheid dat ze het extra betaalde bedrag à €6 terug kan krijgen? E-tickets staan immers ook op naam, dus is het overduidelijk dat zij die reis heeft gemaakt!

icon

Beste antwoord door Robert B 10 May 2024, 21:00

Bekijk origineel

57 reacties

Reputatie 4

Bedankt voor alle antwoorden. Ik zal mijn moeder het formulier laten invullen, hopelijk wordt het daarmee opgelost. Mijn moeders verklaring was dat ze het bijzonder vindt dat je wel in de NS-app een abonnement kan afsluiten, maar dat je met dat abonnement dan geen online kaartje kunt kopen. Ik heb het uitgelegd en hopelijk doet ze het voortaan wel goed. Wat ik niet waardeer, is de kritiek op mijn moeder. Als je niet vaak reist, in tegenstelling tot de meeste bijdragers aan dit forum (die óf al veel gereisd hebben, maar het nu niet meer doen óf nog geregeld reizen), kan reizen en het hebben van een abonnement best lastig zijn. Wees daarom alsjeblieft minder kritisch, maar meer helpend!

Reputatie 6

......Wees daarom alsjeblieft minder kritisch, maar meer helpend!.....

Prima geschreven @Treinspotter Ruben 

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor alle antwoorden. Ik zal mijn moeder het formulier laten invullen, hopelijk wordt het daarmee opgelost. Mijn moeders verklaring was dat ze het bijzonder vindt dat je wel in de NS-app een abonnement kan afsluiten, maar dat je met dat abonnement dan geen online kaartje kunt kopen. Ik heb het uitgelegd en hopelijk doet ze het voortaan wel goed. Wat ik niet waardeer, is de kritiek op mijn moeder. Als je niet vaak reist, in tegenstelling tot de meeste bijdragers aan dit forum (die óf al veel gereisd hebben, maar het nu niet meer doen óf nog geregeld reizen), kan reizen en het hebben van een abonnement best lastig zijn. Wees daarom alsjeblieft minder kritisch, maar meer helpend!

Als iemand niet vaak reist en niet bekend is met abonnementen en e-tickets is het handig als iemand daarmee helpt.

Dat formulier is het formulier van vergeten abonnement?

Reputatie 7
Badge +3

Helaas worden er veel pogingen ondernomen om de zaak te flessen. Mensen die oprecht niet weten hoe het systeem werkt zijn dan wel eens het slachtoffer van vooroordelen.

Ik hoop oprecht dat het lukt met invullen van het formulier en dat de moeder van @Treinspotter Ruben inmiddels weet hoe het werkt.
Nog een tip: laat moeder automatisch opladen aanzetten. Dat scheelt een hoop gedoe met met opladen bij automaten.
https://www.ov-chipkaart.nl/automatisch-opladen

Reputatie 7
Badge +3

Het formulier ‘vergeten abonnement’ is voor mensen die een keer een abonnement vergeten. Niet voor mensen die online tickets kopen, omdat ze niet weten hoe een abonnement werkt. Of omdat ze tussentijds langer dan 35 minuten het station verlaten hebben of omdat ze in de spits reizen, maar toch korting willen hebben. Nog even en het wordt mensen die echt een abonnement vergeten zijn moeilijker gemaakt om.korting terug te vragen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik niet waardeer, is de kritiek op mijn moeder. Als je niet vaak reist, in tegenstelling tot de meeste bijdragers aan dit forum (die óf al veel gereisd hebben, maar het nu niet meer doen óf nog geregeld reizen), kan reizen en het hebben van een abonnement best lastig zijn. 

Helemaal mee eens. En als aanvulling, wat ik niet waardeer is dat wanneer je je probeert in te leven in reizigers zoals jouw moeder die niet van alles op de hoogte zijn en begrip daarvoor toont, dat je dan voor goedgelovig wordt uitgemaakt. 

 

Badge +3

Geen idee wie dit topic als beantwoord heeft gemarkeerd, maar het antwoord klopt wel.

3 pagina’s verder ook wel eens met @Momo natuurlijk.

Reageer