beantwoord

Korting reizen in vakantie/weekend met Studenten OV

• 30 juli 2014
  • 4 reacties
  • 2198 Bekeken

Ik heb even een misschien lastige vraag,
ik heb laatst met de trein een rit gemaakt die ik altijd maak en ik moest er ineens het dubbele
voor betalen, omdat het systeem is veranderd met de chipkaart?
Maar ik heb een studentenov, en daarvoor krijg ik in vakantie's en weekenden korting, maar nergens
waar ik kon aantikken dat ik die korting wou krijgen en ik mag dus het dubbele betalen?

Moet ik dit dan anders doen of is er een andere manier dat ik gewoon zoals normaal met korting
kan reizen, want dit is helemaal niks zo.
Ik koop mijn kaartjes gewoon los in het weekend of vakantie, of moet ik dus vanaf nu saldo ook op mijn
studenten-ov zetten en krijg ik dan mijn korting?

Alvast bedankt

Groetjes Kelsey
icon

Beste antwoord door Tochjo 30 juli 2014, 20:48

De enige manier om met uw studentenreisproduct korting te krijgen, is door saldo te laden en in- en uit te checken. Dan wordt de korting automatisch verrekend. Bij de kaartautomaat zijn alleen nog eenmalige OV-chipkaartjes tegen vol tarief te koop. Met een toeslag van één euro zelfs, vanwege de chip die erin zit.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
De enige manier om met uw studentenreisproduct korting te krijgen, is door saldo te laden en in- en uit te checken. Dan wordt de korting automatisch verrekend. Bij de kaartautomaat zijn alleen nog eenmalige OV-chipkaartjes tegen vol tarief te koop. Met een toeslag van één euro zelfs, vanwege de chip die erin zit.

Oke dus voor de duidelijkheid ik moet tegoed op mijn studentenov zetten om het 'oude' terug te krijgen alleen verrekend die het dus zelf?
Badge
Inderdaad: je moet saldo zetten op de ov-chipkaart waar ook je Studentenreisproduct staat. Bij het in- en uitchecken wordt automatisch het kortingstarief toegepast.
Hallo Kelss,

Als je in- en uitcheckt met je Studenten OV krijg je inderdaad gewoon de korting. De OV-chipkaart berekent dan automatisch het juiste tarief. Ik heb je topic verplaatst naar 'Abonnementen', omdat je vraag hieronder valt.

Groet,
Marjan

Reageer