beantwoord

Korting verlengen dalvrij

Net even op de chat geweest om voor het komende jaar een stukje korting te bedingen.
Hellaas deze vlieger gaat niet op.
"U heeft al 4 jaar korting gehad"
Dit terwijl er dagelijks in de trein het woord korting zo vaak valt icbm dit dalvrij abb.
De 1 betaalt 74€ de ander 63€ enz enz
Iemand ideeën,suggesties???
icon

Beste antwoord door Iris NS 12 mei 2019, 15:59

Klopt inderdaad. Er kunnen (uit coulance) verschillende kortingen worden gegeven. Deze korting kun je krijgen van ons, maar je kunt er geen aanspraak op maken.

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi mrtravel,

Wat fijn dat je maar liefst 4 jaar korting hebt gekregen op de reguliere prijs van het abonnement. Ik begrijp dat je graag weer korting zou willen natuurlijk, maar dit is niet mogelijk als mijn collega dit aangeeft. Het geven van de korting kun je zien als een cadeautje/coulance. Naar wat voor ideeën of suggesties ben je precies op zoek?
Het verhaal van 4 jaar korting is niet correct.Diverse mensen gesproken die al meerdere jaren dergelijke kortingen krijgen.Vreemd dat je al jaren elke werkdag met dezelfde college reist en iedereen betaalt een andere prijs.
Eerlijk is eerlijk,een stukje korting is altijd meegenomen!!
Maar de 1 wel en de ander niet en dan praat ik nog niet over de verschillende bedragen!!
Reputatie 7
Badge +3
Wat is dat voor belachelijke situatie dat NS mensen die bedelen korting gaat geven?
Klopt inderdaad. Er kunnen (uit coulance) verschillende kortingen worden gegeven. Deze korting kun je krijgen van ons, maar je kunt er geen aanspraak op maken.
Iets van recht gelijke behandeling of wie is het beste gebekt of heeft het beste argumenten??
Badge +3
Ik heb ook (Dal Voordeel) de nodige jaren korting gekregen (hoor bij de goedgebekten dus?)

Ooit voor die €29 gekocht (2016) en bij verlenging even 'slijmen' bij webcare of bellen dat ik het op wilde zeggen want €50 (tegenwoodig €52 of met NS Flex €60) vond ik dan zogenaamd te duur.

Dan kunnen ze je een aanbod doen (want vaste klant, en zeker als je kunt aantonen dat je de korting er niet of amper uithaalde wegens weinig reizen dat jaar). Maar sinds de komst van NS Flex zijn ze niet meer zo scheutig met kortingen verlenen.

Ik vind dat wel terecht.. (i.p.v. "weet je wat Robert, doen we het nog een jaartje voor die prijs"). Precies wat je zelf ook aangeeft dus! Liever geen willekeur of coulance meer (waarom × wel en ¥ niet?)... Neem Flex en regel zelf wanneer je betaalt voor korting of vrij reizen.
Gaat 1 2 3 niet om korting.Er worden vragen gesteld over hoe en wat!!
Als je regelmatig moet staan op heen of terugweg,vanwege drukte of inzet klein materieel
vind ik dat je vragen mag stellen als je meer betaalt voor het zelfde abb.dan anderen,die wel een zitplaats hebben kunnen bemachtigen.Zelf heb ik wel het fatsoen om te wachten bij instappen en op te staan voor ouderen.
Badge +3
Zelf een stukje fatsoen hebben is prima, maar wordt lastig gemaakt door anderen.

Maar als je (mogelijke zitplaats) dan 'geslachtofferd' wordt door aso-figuren dan blijft er weinig anders over dan om dat anders toch ook ook maar te doen (jezelf richting een zitplaats 'vechten').

Die aso medereiziger(s) aanspreken op hun gedrag heeft geen zin. Korting vragen (bedingen staat zelfs in je openingspost) aan NS vanwege die lieden ook niet...
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb inderdaad sinds Flex niet meer de actie gezien dat je een Dalvoordeel abonnement voor maar €29 kon afsluiten.
Wellicht dat men nu bij verlenging ook geen korting meer gaat geven. Vind ik wel terecht, gewoon iedereen dezelfde prijs laten betalen.
Reputatie 6
Badge +1
Je hebt 4 jaar korting gekregen en je vindt nu dat je daar (levenslang) recht op hebt en bent boos dat je nu geen korting meer krijgt?
Wees blij dat je 4 jaar lang van best een behoorlijke korting hebt mogen genieten (mede mogelijk gemaakt door de volbetalenden 😉).
Er zijn mensen die al veel langer vaste klant zullen zijn dan jij en nog nooit korting hebben gehad.
Korting is coulance en geen recht.

Reageer