beantwoord

Korting weekend studenten OV

• 13 september 2020
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Hallo,

Vandaag ben ik vanaf Arnhem-Zuid met trein en bus naar Wageningen busstation gerezen. De heen weg ging prima, geen problemen met inchecken. Maar bij de terug weg wilde ik inchecken bij de bus, maar dat lukte niet. Er bleek te weinig saldo te staan op mijn OV-kaart.

Ik heb studenten week-vrij abbonement en dus korting in het weekend. Ik zou denken dat dit hetzelfde werkt als NS-flex abbonement: Je krijgt een totaal rekening aan het einde van de maand waar de korting vanaf is gehaald. 

Of moet ik wel elke keer genoeg saldo op mijn kaart hebben staan, maar dat er wel korting van mijn reisgaat?

Ik hoop dat ik verder geholpen kan worden.

Met vriendelijke groet,

Lars Hermsen

icon

Beste antwoord door Tochjo 13 september 2020, 18:25

U moet zelf saldo laden op de OV-chipkaart voor reizen buiten de periodes dat u vrij mag reizen. Als u incheckt in een kortingsperiode, zal bij uitchecken de ritprijs met korting van het saldo worden ingehouden. Eventueel kunt u automatisch opladen activeren als u niet steeds zelf saldo wil hoeven laden.

Dat het inchecken bij de bus de eerste keer wel lukte, komt omdat u daar kunt inchecken met een niet-negatief saldo, dus minimaal 0,00 euro. Na uw eerste reis stond u negatief, wat mag tot een maximum van vier euro. Maar daarmee stond er dus niet meer genoeg saldo op de kaart voor de tweede reis.

Het studentenreisproduct kan overigens niet op één OV-chipkaart worden gecombineerd met NS Flex.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

U moet zelf saldo laden op de OV-chipkaart voor reizen buiten de periodes dat u vrij mag reizen. Als u incheckt in een kortingsperiode, zal bij uitchecken de ritprijs met korting van het saldo worden ingehouden. Eventueel kunt u automatisch opladen activeren als u niet steeds zelf saldo wil hoeven laden.

Dat het inchecken bij de bus de eerste keer wel lukte, komt omdat u daar kunt inchecken met een niet-negatief saldo, dus minimaal 0,00 euro. Na uw eerste reis stond u negatief, wat mag tot een maximum van vier euro. Maar daarmee stond er dus niet meer genoeg saldo op de kaart voor de tweede reis.

Het studentenreisproduct kan overigens niet op één OV-chipkaart worden gecombineerd met NS Flex.

Tochjo heeft je voorzien van een goed antwoord, kom je er zo uit, @Laaaaars123?

Hai @Tochjo en @Rizana NS 

Ja dit helpt mij zeker verder!

Bedankt voor het uitgebreide antwoord op mijn vraag!

Groet,

Lars Hermsen

Reageer