beantwoord

Kortingskaart en Corona

• 28 april 2020
  • 9 reacties
  • 1522 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

In deze Corona-tijd wil de NS alleen noodzakelijke treinreizen toestaan. Leuk, maar ik heb een NS-kortingskaart met dagen vrij-reizen. Als gepensioneerde heb ik geen noodzaak tot reizen. Dus ik mág niet in de trein. Hoe wil de NS de kosten van mijn vrij-reizen-dagen en van de kortingskaart compenseren?

icon

Beste antwoord door Pingpong 28 april 2020, 08:29

Hallo Scot,

Welkom op dit forum.

Dit soort vragen zijn in de afgelopen periode natuurlijk meer gesteld.

In onderstaand topic is het antwoord wel te achterhalen.

https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/reactie-ns-op-corona-covid-19-virus-64152

Bekijk origineel

9 reacties

Hallo Scot,

Welkom op dit forum.

Dit soort vragen zijn in de afgelopen periode natuurlijk meer gesteld.

In onderstaand topic is het antwoord wel te achterhalen.

https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/reactie-ns-op-corona-covid-19-virus-64152

Reputatie 7
Badge +3

De kosten van uw kortingskaart worden niet gecompenseerd, u kunt deze omzetten naar Flex zonder abonnement van €0.

Voor verlopende Keuzedagen kunt bij voorkeur via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. U krijgt dan een vervangende code die tot het einde van het jaar geldig is.

Ik heb gebeld met uw medewerkster na uur in de wacht gestaan te hebben met de vraag waarom ik geen korting krijg op mijn kortingskaart. Ik kreeg een zeer onvriendelijke dame aan de lijn die alleen kon zeggen dat ik hem maar moest opzeggen. Dit is een heel gedoe want tel. Zijn jullie slecht bereikbaar. Voordat ik het weet is er 56 euro van mijn rekening af. Nu lees ik dat ik voorlopig niet mag reizen voor geen noodzakelijke zaken en mijn partner mag ook ineens geen gebruik meer maken van de samenreiskorting. Dit is misbruik maken van de situatie. Ik wil mijn geld terug en zeg die waardeloze kaart maar gelijk op aangezien jullie tel. Toch niet te bereiken zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb gebeld met uw medewerkster na uur in de wacht gestaan te hebben met de vraag waarom ik geen korting krijg op mijn kortingskaart. Ik kreeg een zeer onvriendelijke dame aan de lijn die alleen kon zeggen dat ik hem maar moest opzeggen. Dit is een heel gedoe want tel. Zijn jullie slecht bereikbaar. Voordat ik het weet is er 56 euro van mijn rekening af. Nu lees ik dat ik voorlopig niet mag reizen voor geen noodzakelijke zaken en mijn partner mag ook ineens geen gebruik meer maken van de samenreiskorting. Dit is misbruik maken van de situatie. Ik wil mijn geld terug en zeg die waardeloze kaart maar gelijk op aangezien jullie tel. Toch niet te bereiken zijn. 

Opzeggen moet via de klantenservice.

Overigens kunt u ook uw abonnement omzetten naar Flex zonder abonnement. Dat kunt zelf online via MijnNS.

Dat lukt dus niet want ik sta uren in de rij. Bied eens service dan je achter regels te verschuilen en misschien mogen medewerkers aan de telefoon ook eens aardig doen. Jr kunt niet zomaar alle voorwaarde aanpassen . Dit is weer een nutteloos antwoord. 

MoDe werkt niet voor de NS en probeert je te helpen. Ik vind het naar dat je zo'n reactie plaatst en wil je vragen wat gepaster te reageren. Door de situatie is het helaas druk. Je kan misschien het beste een live-chat met ons starten. Deze hoef je niet in de gaten te blijven houden en we zullen ten alle tijden een reactie sturen. Hopelijk wordt je dan snel geholpen. Hier kunnen we helaas niets voor je doen omdat dit een reiziger helpt reiziger kanaal is.

Oké dus zo snoeren jullie mensen de mond. Er mag niets negatiefs staan wat de waarheid is. Net zo onaardig als de medewerker aan de telefoon. Ik heb al genoeg ellende nu en jullie helpen niet. Dank voor de reiziger in de kou laten staan. 

Reputatie 7
Badge +3

@EVELYN van koot Dus als je een antwoord krijgt wat je niet wilt hebben, zijn medewerkers onvriendelijk?

Er is geen restitutie mogelijk over de periode dat een abonnement niet gebruikt is. Jij had om geen kosten meer te hebben de afgelopen weken het abonnement kunnen omzetten naar NS Flex. Je had ook het abonnement al eerder kunnen opzeggen. Je had al weken geleden contact kunnen opnemen met de klantenservice. Je had ook de website of deze community eerder kunnen bezoeken en daar kunnen lezen wat je zou kunnen doen.

Je had ook toen je die 'onvriendelijke' medewerker aan de lijn had gelijk kunnen opzeggen.

Maar het enige wat je doet is zelf onvriendelijk te zijn tegen degenen die jou proberen te helpen.

De dame heeft niets gezegd over een flex abonnement. Weet niet wat dat is dus kan iets niet in overweging nemen als ik geen info krijg. 

Reageer