beantwoord

Kosten Flex versus OV kaart met 40% korting daluren en weekend

Vraag:

Ik heb een OV kaart met 40% korting in daluren en weekend. Wil overstappen naar NS Flex Daluren.
De kaart kost mij nu 2,42 per maand als ik overstap naar NS Flex Daluren dan wordt dit 5 euro per maand.
Ik lees overal dat er geen addertjes zijn en dat er alleen 10 euro administratiekosten worden gevraagd om er zeker van te zijn dat je NS Flex Daluren ook gaat gebruiken.
Echter daarnaast zie ik dus nog een stijging van Euro 31 per jaar (60 euro NS Flex -/- 29 euro NS 40% korting in daluren en weekend) bij het NS Flex Daluren abonnement.

Zie ik dit goed of klopt er iets niet in mijn inlogscherm?

Marco Pel
icon

Beste antwoord door Jouke NS 28 november 2018, 11:05

Hallo MarcoPel en welkom bij de NS Community.

In je bericht heb je het over een Dal Voordeel voor € 29,00. Dat is een actieprijs, normaal gesproken betaal je € 50,00 per jaar. Wanneer je overstapt naar het NS Flex abonnement kun je maandelijks je abonnement aanpassen en kun je, zelfs als je al bent vertrokken, een upgrade kopen voor de 1e klas. Die Flexibiliteit is de reden dat je extra betaald voor NS Flex in verhouding tot het reguliere abonnement. De keuze blijft echter aan jou. Zoals Staanplaats al aangeeft is het goed om af te wegen hoeveel korting je hebt en of je belang hebt bij de extra flexibiliteit die NS flex je biedt.
Bekijk origineel

3 reacties

Duidelijk Jouke!
Ik ga erover nadenken. Dank voor uw reactie
Hallo MarcoPel en welkom bij de NS Community.

In je bericht heb je het over een Dal Voordeel voor € 29,00. Dat is een actieprijs, normaal gesproken betaal je € 50,00 per jaar. Wanneer je overstapt naar het NS Flex abonnement kun je maandelijks je abonnement aanpassen en kun je, zelfs als je al bent vertrokken, een upgrade kopen voor de 1e klas. Die Flexibiliteit is de reden dat je extra betaald voor NS Flex in verhouding tot het reguliere abonnement. De keuze blijft echter aan jou. Zoals Staanplaats al aangeeft is het goed om af te wegen hoeveel korting je hebt en of je belang hebt bij de extra flexibiliteit die NS flex je biedt.
Reputatie 2
Flex dal voordeel kost inderdaad 5 euro per maand. In dit geval (en andere waarbij er korting op het abonnement is) is het voordeliger om niet over te stappen.

Reageer