beantwoord

Kosten traject Vrij, fietsenstalling en 2x kids vrij abonnement gedurende corona

• 26 maart 2020
  • 4 reacties
  • 311 Bekeken

Ik ben in bezit van meerdere abonnementen, zoals je ziet. Echter door corona virus kan/mag ik niet van deze producten gebruik maken. Wel heb ik de maandelijkse kosten. Omzetten van traject vrij naar Flex kan niet, begreep ik. Welke oplossing is er dan wel? En wat zijn dan de kosten? Regulier reis ik minimaal 4 werkdagen in de spits met trein en maak ik gebruik van de fietsenstalling. 

icon

Beste antwoord door Thom 26 maart 2020, 07:46

Neem even contact op met Klantenservice en mogelijk is er toch een oplossing, ook met TrajectVrij. Kunt u het in Mijn NS niet omzetten? Zodra u uw abonnement omzet, stoppen alle kosten en krijgt u een eventueel restant terug. Het kan ook als u een jaarabonnement heeft. Omzetten naar Flex zonder abonnement kost niets en het is legaal. Bij de de fietsenstalling hangt er even van af wat de voorwaarden voor u zijn.

U kunt beter nu contact opnemen, na acht uur wordt het snel veel drukker. De beste tijd is  in de latere avond en ‘s nachts. KidsVrij kunt u gewoon houden en blijft geldig. Kidsvrij staat los van uw abonnement. Bij Flex zijn Stallen op rekening en OV-fiets automatisch inbegrepen.

De druk op Klantenservice is op dit moment gigantisch. Bedenk voordat u contact opneemt of het  nu nodig is en echt niet kan wachten. Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan, maar echt alleen dan, telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans veel sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Neem geen contact op als het niet nu echt moet. De wachttijden zijn zeer lang, soms uren. De beste kans maakt u in de latere avond en in de nacht.

Lees in ieder geval dit uitstekende topic  van Jouke NS door.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Neem even contact op met Klantenservice en mogelijk is er toch een oplossing, ook met TrajectVrij. Kunt u het in Mijn NS niet omzetten? Zodra u uw abonnement omzet, stoppen alle kosten en krijgt u een eventueel restant terug. Het kan ook als u een jaarabonnement heeft. Omzetten naar Flex zonder abonnement kost niets en het is legaal. Bij de de fietsenstalling hangt er even van af wat de voorwaarden voor u zijn.

U kunt beter nu contact opnemen, na acht uur wordt het snel veel drukker. De beste tijd is  in de latere avond en ‘s nachts. KidsVrij kunt u gewoon houden en blijft geldig. Kidsvrij staat los van uw abonnement. Bij Flex zijn Stallen op rekening en OV-fiets automatisch inbegrepen.

De druk op Klantenservice is op dit moment gigantisch. Bedenk voordat u contact opneemt of het  nu nodig is en echt niet kan wachten. Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan, maar echt alleen dan, telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans veel sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Neem geen contact op als het niet nu echt moet. De wachttijden zijn zeer lang, soms uren. De beste kans maakt u in de latere avond en in de nacht.

Lees in ieder geval dit uitstekende topic  van Jouke NS door.

Reputatie 7
Badge +3

Welke kosten voor kids vrij bedoelt u?

Zie verder reactie @Thom 

Hoi LeeuwenR, welkom op de NS Community. 

Een overstap op NS Flex zonder abonnement vanuit een Traject Vrij jaarabonnement is inderdaad gewoon mogelijk en kan per direct ingaan. Het is op dit moment alleen nog niet mogelijk om binnen NS Flex een Traject Vrij abonnement aan te zetten. Die optie zal later dit jaar wel beschikbaar komen, maar wanneer precies is nog niet duidelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Aangezien er nog geen Traject Vrij binnen NS Flex is, zult u a naderhand wanneer u weer met Traject Vrij wilt gaan reizen eerst het NS Flex moeten laten beëindigen. Dit moet dan via de klantenservice. Normaal kan dat pas 1 maand na aangaan van NS Flex maar NS heeft al laten weten hiermee nu coulant te zijn zodat het wel eerder kan worden beëindigd mocht dit nodig zijn. Daarna kan er weer een nieuw Traject Vrij abonnement worden aangeschaft.

Reageer