beantwoord

Kosten traject vrij kaart Zaandam - Amsterdam Sloterdijk

Wat zou ik moeten betalen als ik met mijn abonnement reis van Zaandam naar Amsterdam CS via Amsterdam Sloterdijk (tussenstation). Ik wordt nu steeds belast voor het gehele traject waar ik zou verwachten aleen te hoeven te betalen voor Amsterdam Sloterdijk naar Amsterdam CS. Moet ik restitutie vragen..... ik hoor graag....thx youngblood
icon

Beste antwoord door Robert B 7 september 2018, 18:56

Welkom bij de NS Community!

Voor reizen buiten je traject (Zaandam - Sloterdijk) wordt het deel buiten het traject altijd berekend als losse reis, dus inclusief starttarief (eventueel met 40% korting voor daluren).

Omdat Zaandam - Centraal € 2,70 kost (€ 1,60 buiten de spits) en Sloterdijk - Centraal € 2,30 (€ 1,40 buiten de spits) lijkt het inderdaad of je het hele traject moet betalen (op een paar cent na).

Je zou verwachten dat je alleen die € 0,40 (buiten de spits € 0,20) bij zou moeten betalen, maar dat is dus helaas niet zo.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Voor reizen buiten je traject (Zaandam - Sloterdijk) wordt het deel buiten het traject altijd berekend als losse reis, dus inclusief starttarief (eventueel met 40% korting voor daluren).

Omdat Zaandam - Centraal € 2,70 kost (€ 1,60 buiten de spits) en Sloterdijk - Centraal € 2,30 (€ 1,40 buiten de spits) lijkt het inderdaad of je het hele traject moet betalen (op een paar cent na).

Je zou verwachten dat je alleen die € 0,40 (buiten de spits € 0,20) bij zou moeten betalen, maar dat is dus helaas niet zo.
Ik snap het al Robert......had ik kunnen zien ......bedankt.....gr youngblood
Badge +3
Met alle Flex (Traject Vrij en zo kan/mag natuurlijk nog niet)...

Hoe lasig is het om achteraf (want de incheck is bekend) iemand die op rekening reist gewoon die paar centen te berekenen?

Snappen mensen niet.. https://twitter.com/dezeisernogniet/status/1044667992666263553

Reageer