beantwoord

Kosten van reizen buiten traject met TrajectVrij Maandabonnement worden niet afgeschreven

• 8 januari 2016
  • 13 reacties
  • 631 Bekeken

Hallo,

Ik koop sinds enkele maanden elke maand een los Traject Vrij abonnement. De kosten van reizen buiten het traject zouden achteraf via een automatische incasso worden afgeschreven. Dit is ook eenmaal gebeurd. De afgelopen twee maanden heb ik echter geen factuur/incasso meer gehad met de gemaakte reiskosten buiten mijn traject. Klopt dit dat hier zoveel tijd tussen kan zitten? Ik heb liever niet dat ik straks ineens een heel groot bedrag kwijt ben.

Groetjes
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 18 januari 2016, 21:48

We hebben onderzoek gedaan en bij deze de terugkoppeling:

Het in rekening brengen van het vastrecht gaat goed, maar de losse transacties (buiten traject, fiets huren, stallen, etc), zijn uitgevallen.
Hierdoor hebben 76.000 contractanten te weinig betaald.

Vanaf 19 januari is dit probleem opgelost.
De transacties naar aanleiding van de herstelacties zullen vanaf 1 februari (ingangsdatum contract) bij de klant in rekening worden gebracht volgens het regulier proces.

Het gaat om de volgende abonnementen:
- Traject Vrij
- Traject Vrij maand
- Dal Voordeel op Rekening (pilotproduct)
- Altijd Voordeel op Rekening (pilotproduct)
- OV-fiets
Bekijk origineel

13 reacties

Hoi Marthe, welkom op het serviceforum!

De kosten van de reizen buiten jouw traject worden automatisch afgeschreven via één factuur. De kosten van het afkopen van het traject + kosten buiten het traject worden dus samengevoegd. Om dit te controleren kun je dit inzien in jouw MijnNS account. Hier vind je al jouw facturen.
Hoi Minke, dank voor je reactie. Ik heb de afgelopen twee maanden alleen een factuur met de abonnementskosten gekregen en hier stonden niet de kosten van buiten het traject op. De ene keer dat ik wel een extra factuur kreeg stonden hier alleen de extra gemaakte kosten op. Ik heb dus al twee maanden niet betaald voor reizen buiten mijn traject.
@marthe24
Voor welk traject hebt u een abonnement en welke reis hebt u buiten uw traject gemaakt? - Mogelijk wordt die reis toch gezien als binnen uw traject.
@pe_pe Ik reis regelmatig naar verschillende steden over het hele land dus dit lijkt me niet waarschijnlijk
Staan in de reishistorie in MijnNS wel prijzen vermeld voor deze reizen?
@theofiel. Ja, deze staan wel in mijn reishistorie vermeld met daarbij een bedrag
Hoi Marthe, welkom op het serviceforum!

De kosten van de reizen buiten jouw traject worden automatisch afgeschreven via één factuur. De kosten van het afkopen van het traject + kosten buiten het traject worden dus samengevoegd. Om dit te controleren kun je dit inzien in jouw MijnNS account. Hier vind je al jouw facturen.

Dit is helaas nog niet het antwoord op mijn vraag..
Ik zal het dan even voor je moeten nakijken Marthe. Zou je mij middels een privébericht NAW-gegevens en kaartnummer kunnen sturen?
Ik zal het dan even voor je moeten nakijken Marthe. Zou je mij middels een privébericht NAW-gegevens en kaartnummer kunnen sturen?

Dank voor de reactie. Privébericht is verzonden.
We hebben onderzoek gedaan en bij deze de terugkoppeling:

Het in rekening brengen van het vastrecht gaat goed, maar de losse transacties (buiten traject, fiets huren, stallen, etc), zijn uitgevallen.
Hierdoor hebben 76.000 contractanten te weinig betaald.

Vanaf 19 januari is dit probleem opgelost.
De transacties naar aanleiding van de herstelacties zullen vanaf 1 februari (ingangsdatum contract) bij de klant in rekening worden gebracht volgens het regulier proces.

Het gaat om de volgende abonnementen:
- Traject Vrij
- Traject Vrij maand
- Dal Voordeel op Rekening (pilotproduct)
- Altijd Voordeel op Rekening (pilotproduct)
- OV-fiets
Bedankt voor deze uitgebreide reactie Klaas-Jan. Ik snap alleen niet helemaal wat er bedoeld wordt met het volgende: 'De transacties naar aanleiding van de herstelacties zullen vanaf 1 februari (ingangsdatum contract) bij de klant in rekening worden gebracht volgens het regulier proces.' Betekent dit dat alle achterstallige facturen op 1 februari ineens van mijn rekening zullen worden afgeschreven?
Reputatie 6
Badge +1
Als ik het antwoord goed begrijp zullen alle niet-geïncasseerde kosten bijgeschreven worden op de factuur van februari. Die komt niet precies op 1 februari, maar na afloop van uw eigen contractmaand.
Logisch dat dit geld alsnog wordt teruggevorderd, maar wel enigszins vervelend dat er nu ineens een paar honderd euro van mijn rekening wordt afgeschreven zonder dat ik hier eerst even een bericht over ontvang..

Reageer