beantwoord

Kosten voor Gedeeltelijk Reizen buiten Vast Traject

• 16 oktober 2015
  • 3 reacties
  • 169 Bekeken

Stel ik heb een vast-traject abonnement voor de route Amsterdam - Delft. Ik ben van plan een reis te maken van Amsterdam naar Tilburg. De snelste route is in dit geval Amsterdam - Utrecht CS - Den Bosch - Tilburg. Als ik gewoon met mijn abonnementskaart in- en uitcheck, en die route bereis, betaal ik dan voor dat hele traject (waar dus geen gebruik wordt gemaakt van mijn abonnement) of voor de goedkopere route Delft - Tilburg, wat ook een mogelijke (maar langere) reisoptie had kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 16 oktober 2015, 11:00

Als het goed is het laatste. Het OV-chipkaartsysteem is niet gekoppeld aan de dienstregeling, dus dat 'weet' niet welke route u aflegt. Aan de andere kant zijn er geen bindende voorwaarden waaruit de ritprijzen bij Traject Vrij op te maken zijn, dus u weet de ritprijs pas zeker nadat die al in rekening is gebracht.
Bekijk origineel

3 reacties

Als het goed is het laatste. Het OV-chipkaartsysteem is niet gekoppeld aan de dienstregeling, dus dat 'weet' niet welke route u aflegt. Aan de andere kant zijn er geen bindende voorwaarden waaruit de ritprijzen bij Traject Vrij op te maken zijn, dus u weet de ritprijs pas zeker nadat die al in rekening is gebracht.
Helaas weigert de NS al anderhalf jaar om duidelijk te maken op welke wijze de aanvullende reiskosten bij Traject Vrij worden berekend. Als men al vragen hierover beantwoordt, is het antwoord dikwijls onjuist, onvolledig of onbruikbaar, maar doorgaans verkiest men het om deze vragen maar gewoon volledig te negeren.
Hallo Nomdeguerre,

Welkom op het NS Serviceforum. Pe_pe heeft het correcte antwoord gegeven. Normaliter wordt het goedkopere tarief gefactureerd.

Reageer