beantwoord

Kosten voor Traject Vrij abonnement

• 11 juni 2019
  • 6 reacties
  • 132 Bekeken

Ik heb een nieuwe baan en reis nu dagelijks vanaf Alkmaar naar Utrecht CS met de trein, 2e klasse. Ik heb nu een maand trajectkaart gekocht maar ben me rotgeschrokken van de prijs. 424 euro! Reizen met de NS vind ik echt schrikbarend duur. Mijn werkgever vergoed 300 euro per maand dus 124 euro moet ik zelf betalen. Bijna 1500 euro op jaarbasis, dat vind ik nogal wat. Ik heb alle opties bekeken maar misschien heeft iemand toch een goede tip voor me hoe ik goedkoper (ander abonnement) van Alkmaar naar Utrecht kan met de trein. Dalurenkaart gaat niet vanwege mijn aanvangstijd op werk.
icon

Beste antwoord door Perron23 11 juni 2019, 14:36

Wat zou je denken van Flex Altijd Vrij ?

ALTIJD vrij reizen €347 per maand, op vakantie, geen punt, abo even stopzetten ! ☺

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten

Kan het zelf bijna niet geloven, maar denk toch dat het klopt. Altijd Vrij is goedkoper dan Traject Vrij !

Nee, reizen met de trein hoeft zo duur niet te zijn.😉
Bekijk origineel

6 reacties

Wat zou je denken van Flex Altijd Vrij ?

ALTIJD vrij reizen €347 per maand, op vakantie, geen punt, abo even stopzetten ! ☺

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten

Kan het zelf bijna niet geloven, maar denk toch dat het klopt. Altijd Vrij is goedkoper dan Traject Vrij !

Nee, reizen met de trein hoeft zo duur niet te zijn.😉
Reputatie 7
Badge +2
Een maandabonnement Traject Vrij is altijd duurder dan een jaarabonnement. Een jaarabonnement Traject Vrij kost €346, dit is ook de prijs van van een klassiek Altijd Vrij.
Voor NS Flex Altijd Vrij betaal je 1 euro meer en dan kun je dit na één maand wijzigen in een ander abonnement of opzeggen.

Wanneer je dagelijks in de spits reist is dat de goedkoopste optie op jouw traject.
erg bedankt voor jullie reacties. Ik zal volgende maand de NS Flex Altijd Vrij aanschaffen. Dat scheelt me dan 77 euro per maand. Thx!!
Reputatie 7
Badge +2
Je kan ook hopen op heel vertraging. Bij meer dan 30 minuten vertraging kun je een GTBV claim indienen voor de helft van de ritprijs vol tarief en bij meer dan 60 minuten wordt dat gehele ritprijs.
Het is niet fijn om zoveel vertraging te hebben maar een keer meer dan een uur vertraging levert je zo €14.90 op.🤣
Je kan ook hopen op heel vertraging. Bij meer dan 30 minuten vertraging kun je een GTBV claim indienen voor de helft van de ritprijs vol tarief en bij meer dan 60 minuten wordt dat gehele ritprijs.
Het is niet fijn om zoveel vertraging te hebben maar een keer meer dan een uur vertraging levert je zo €14.90 op.🤣

😂
Ik hoop het niet !!!! Net begonnen en te laat binnen komen wordt hier niet gewaardeerd. Ik had hiervoor een business card van mijn werkgever en heb me jaaaaren niet druk hoeven maken om OV kosten omdat ik overal in mocht. Kostte mij niets. Nu krijg ik een beperkte vergoeding en moet ik me verdiepen in reiskosten maar heb me nooit gerealiseerd dat NS zulke absurde kosten vraagt. Maar de flex vrij is wel een goed alternatief.
Hou er wel rekening mee dat het, eerlijk gezegd, mede door dit soort abonnementen druk kan zijn in de trein.😞
edit: had ik bij een ervaren reiziger niet hoeven aan te geven

Reageer