beantwoord

kosten wisseling Flex abonnement

  • 9 July 2023
  • 8 reacties
  • 229 Bekeken

Reputatie 1

Als ik (op aanraden van de NS) mijn Flex Dal Voordeel wil wijzigen naar Flex Basis staat er dat ik 10 euro kosten moet betalen. Terwijl ik hier overal lees dat er geen kosten zijn. Hoe zit het nou echt en hoe kan ik wijzigen zonder die € 10 kosten?

icon

Beste antwoord door Momo 9 July 2023, 17:36

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi 61Lidy,

Wijzigingen binnen Flex zijn altijd gratis. De kosten worden ten onrechte getoond. Als je verder gaat met het bestelproces zul je zien dat ze uiteindelijk niet berekend worden. NS is hier al talloze keren op gewezen, maar vindt 't blijkbaar niet erg belangrijk.

Reputatie 7
Badge +3

Als het goed is ziet u dit:

Daar staat dat bij aanschaf van een nieuw abonnement €10 wordt berekend. Nieuw wil zeggen dat je nog geen Flex hebt. Als je al Flex hebt (zoals Flex Dal Voordeel) wordt die €10 niet berekend. Bij verder gaan in bestelproces zal het totaal bedrag €0 zijn.

 

 

Ter vergelijking, als ik met met kaart waar geen Flex op staat, maar die nog op saldo is, Flex Basis zou willen bestellen dan staat in stap 3 (Betalen) die €10 er wel.

 

Badge +3

Déjà vu… 

 

Reputatie 5

Ik liep hier zojuist ook tegenaan. Bijzonder verwarrend. Zag toen dat er ook al veel over gesproken is hier.

Je wilt wijzigen naar een ander flex abonnement. De site vraagt welk abonnement je dan nu wilt, met die melding dat een "nieuw" abonnement 10 euro kost. Tsja, ik ga nu toch een nieuw abonnement kiezen? Dus dan geldt die melding voor mij? En waarom staat die er anders, ik ben ingelogd dus de site zou kunnen weten dat ik al flex heb. Of zou ik het op een andere kaart willen zetten? Toon dan die melding pas op dat moment, niet meteen al onnodig vooraf.

Dan klik je verder, bevestig je bestelling, nergens melding van 10 euro, en dan krijg je deze email:

Wij hebben onderstaande wijziging ontvangen. Zodra uw aanvraag verwerkt is, ontvangt u een bevestiging per e-mail.

Wanneer u recht heeft op restitutie of moet bijbetalen, wordt dit verrekend op de eerstvolgende factuur.

Oke dus jullie gaan nog even delibreren of jullie die 10 euro van mijn rekening gaan incasseren?

Ik neem aan van niet, maar dat is compleet onduidelijk hier.

 

Reputatie 1

Dank voor jullie reacties, ik ben gerust gesteld 😁

Hoi 61Lidy,

Wijzigingen binnen Flex zijn altijd gratis. De kosten worden ten onrechte getoond. Als je verder gaat met het bestelproces zul je zien dat ze uiteindelijk niet berekend worden. NS is hier al talloze keren op gewezen, maar vindt 't blijkbaar niet erg belangrijk.

Potverdorie, is die weergavefout nog niet opgelost? Ik mail er direct weer achteraan. Hier hebben we inderdaad al de nodige discussies over gehad. 

 

 

Wij hebben onderstaande wijziging ontvangen. Zodra uw aanvraag verwerkt is, ontvangt u een bevestiging per e-mail.

Wanneer u recht heeft op restitutie of moet bijbetalen, wordt dit verrekend op de eerstvolgende factuur.

Oke dus jullie gaan nog even delibreren of jullie die 10 euro van mijn rekening gaan incasseren?

Ik neem aan van niet, maar dat is compleet onduidelijk hier.

Deze melding zie je omdat een verrekening soms plaatsvindt van dat je van het huidige abonnement vooruit hebt betaald en dit niet meer gebruikt waardoor restitutie op zijn plek is, of overstapt naar een duurder abonnement waarvoor bijbetaling nodig is. Dit heeft niet te maken met die 10 euro, want bij een nieuw abonnement waar dit wel terecht is betaal je die direct op de website bij het bestellen. Op die manier kunnen we namelijk ook direct het rekeningnummer verifiëren. 

Reputatie 1

Heb de wijziging inmiddels doorgevoerd en inderdaad geen kosten! Dank voor de reacties.

Badge +3

Heb de wijziging inmiddels doorgevoerd en inderdaad geen kosten! Dank voor de reacties.

En die eerstvolgende factuur (met de verrekening restitutie of bijbetalen) krijg je daags na de wisseling, je maandfacturen blijven op dezelfde datum van de maand.

Reageer