beantwoord

Krediet check bij omzetten abonnement naar NS Flex

• 8 april 2020
  • 1 reactie
  • 210 Bekeken

Reputatie 1

Goedendag,

Nu ik mijn abonnement niet gebruik lees ik dat het verstandig is deze om te zetten naar NS Flex.

Wordt er dan voor mij als reeds bestaande klant ook een kredietcheck gedaan?

Sowieso een paar vragen over de kredietcheck:

• wie voert deze check uit?
  • welke gegevens van mij worden daarvoor gebruikt en verstrekt aan dit bureau?
  • welke gegevens worden er door het bureau vast gelegd door deze check?

Dank voor het antwoord.

icon

Beste antwoord door Robert B 8 april 2020, 17:24

Nee, bij een overstap van bestaande klanten naar Flex is er geen kredietcheck.

Wil je Flex zonder kredietcheck zonder dat je al klant bent, dan neem OV-fiets (en betaal € 0,01 via iDeal) en stap dan over, ben je ook klaar.

Bij mijn weten gaan de checks nog altijd via Focum. De gegevens die gedeeld worden zullen in ieder geval je naam, geboortedatum en mogelijk je adresgegevens en IBAN zijn.

Wat Focum precies aan info over jou kan opgraven bij incassobureaus, banken of andere instellingen zoals zorgverzekeraars, woningbouw of energie/telecomproviders is al vaker naar gevraagd, maar altijd onbeantwoord gebleven.

Natuurlijk zullen ze aan een verzoek tot inzage moeten voldoen als jij daar naar vraagt (ook al is NS de opdrachtgever voor die kredietchecks).

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Nee, bij een overstap van bestaande klanten naar Flex is er geen kredietcheck.

Wil je Flex zonder kredietcheck zonder dat je al klant bent, dan neem OV-fiets (en betaal € 0,01 via iDeal) en stap dan over, ben je ook klaar.

Bij mijn weten gaan de checks nog altijd via Focum. De gegevens die gedeeld worden zullen in ieder geval je naam, geboortedatum en mogelijk je adresgegevens en IBAN zijn.

Wat Focum precies aan info over jou kan opgraven bij incassobureaus, banken of andere instellingen zoals zorgverzekeraars, woningbouw of energie/telecomproviders is al vaker naar gevraagd, maar altijd onbeantwoord gebleven.

Natuurlijk zullen ze aan een verzoek tot inzage moeten voldoen als jij daar naar vraagt (ook al is NS de opdrachtgever voor die kredietchecks).

Reageer