beantwoord

Krijg je korting als je het Traject Vrij in één keer betaalt?

• 5 augustus 2014
  • 8 reacties
  • 1177 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Is het goedkoper om alles in een keer te betalen, of maakt het niets uit? Het maandbedrag is ca. € 175.
icon

Beste antwoord door Tochjo 5 augustus 2014, 22:07

Nee, per maand betalen is precies even duur als per jaar betalen. Bij het oude jaartrajectabonnement kreeg je wel een korting van 4 procent als je per jaar betaalde, maar als je Traject Vrij per jaar betaalt, wordt gewoon 12 keer de prijs per maand in rekening gebracht.
Bekijk origineel

8 reacties

Ik bedoel, is een jaar vooruit betalen goedkoper dan per maand?
Badge +3
Nee, per maand betalen is precies even duur als per jaar betalen. Bij het oude jaartrajectabonnement kreeg je wel een korting van 4 procent als je per jaar betaalde, maar als je Traject Vrij per jaar betaalt, wordt gewoon 12 keer de prijs per maand in rekening gebracht.
Dank je!:
Hallo KCP, bij het Traject Vrij abonnement krijg je inderdaad geen korting wanneer je het abonnement in één keer betaalt. Groet, Marjan
Mooi dat NS daar nu niet meer omheen praat. Vorige week was het verhaal nog dat je die korting van 4% nog wel krijgt als je per jaar betaalt, maar dat abonnementhouders die per maand betalen die korting nu ook krijgen.
De korting van 4% is inderdaad al in de prijs verrekend. Wat ik met mijn antwoord bedoel is dat het niet uitmaakt of je per maand of per jaar betaalt. Je krijgt geen extra korting als je het abonnement in één keer betaalt.
Voorheen betaalde je voor een jaarabonnement hetzelfde als voor tien maandabonnementen. Bij het ineens betalen kreeg je nog eens 4 procent korting. In een ander bericht is berekend dat Traject Vrij Jaar nog steeds ongeveer hetzelfde kost als tien keer Traject Vrij Maand. Is die 4 procent korting dan eveneens verrekend in de maandabonnementen of is het toch een fabeltje?
Jammer, ik dacht even dat NS inmiddels had onderkend dat er geen sprake is van korting. Als er nooit iemand het bedrag zonder korting betaalt, is dat immers de normale prijs en geen kortingsprijs. Bovendien zijn de prijzen voor jaarlijkse betaling van Traject Vrij Jaar hoger dan die van jaarlijkse betaling van een Jaartrajectabonnement, terwijl Traject Vrij Jaar juist een uitgeklede versie van het Jaartrajectabonnement is, dus van het behoud van die 4% korting is niets terug te vinden in de prijzen die worden gerekend.

Reageer