beantwoord

Kun je van Dal Voordeel naar Dal Vrij gaan voor 1 maand en dan weer gebruik maken van Dal Voordeel?

• 13 februari 2020
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Hi!

Ik heb voor een jaar een Dal Voordeel abonnement. Nu wil ik voor 1 maand een Dal Vrij abonnement afsluiten, om daarna weer gebruik te maken van mijn vorige abonnement, namelijk Dal Voordeel. Kan dit? Of raak ik dat abonnement ‘kwijt’ als ik nu voor een maand overstap?

Bij voorbaat dank!

icon

Beste antwoord door Thom 13 februari 2020, 12:14

U moet dan overgaan naar Flexabonnementen. Uw klassiek dalvoordeelabonnement kan direct in Flex worden omgezet. Wisselen naar een ander Flexabonnement kan dan ook weer, na minimaal een maand. Na die maand is het dus weer in elk Flexabonnement om te zetten.

U zou dan eventueel terug kunnen naar een Dalvoordeelabonnement voor een jaar maar mogelijk vindt u Flex dan makkelijker. Dalvoordeel Flex kost dan vijf euro per maand. Bij Flex reist u op rekening achteraf. bij een klassiek abonnement op saldo.

Het resterende bedrag van uw Dalvoordeel, dus voor de ongebruikte maanden, wordt teruggestort als u Flex neemt

Wat u wilt, kan dus.

Heeft u echt nog een oud Voordeelurenabonnement, dan kunt u Flex beter apart aanvragen. U heeft een VDU als u het in 2011 al had, steeds heeft verlengd en dit jaar 67 euro heeft betaald of moet betalen. Met deze oude kaart heeft u dit jaar nog 40 procent korting in de middagspits. Het zou onverstandig zijn het op te zeggen, want een VDU krijgt u niet meer terug. 

Dalvoordeel en Voordeelurenabonnement worden nogal eens door elkaar gehaald. Ik ga er vanuit dat u Dalvoordeel heeft. Een VDU raakt u kwijt en dat kan onvoordelig zijn, een Dalvoordeelabonnement kunt u zo weer krijgen.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet dan overgaan naar Flexabonnementen. Uw klassiek dalvoordeelabonnement kan direct in Flex worden omgezet. Wisselen naar een ander Flexabonnement kan dan ook weer, na minimaal een maand. Na die maand is het dus weer in elk Flexabonnement om te zetten.

U zou dan eventueel terug kunnen naar een Dalvoordeelabonnement voor een jaar maar mogelijk vindt u Flex dan makkelijker. Dalvoordeel Flex kost dan vijf euro per maand. Bij Flex reist u op rekening achteraf. bij een klassiek abonnement op saldo.

Het resterende bedrag van uw Dalvoordeel, dus voor de ongebruikte maanden, wordt teruggestort als u Flex neemt

Wat u wilt, kan dus.

Heeft u echt nog een oud Voordeelurenabonnement, dan kunt u Flex beter apart aanvragen. U heeft een VDU als u het in 2011 al had, steeds heeft verlengd en dit jaar 67 euro heeft betaald of moet betalen. Met deze oude kaart heeft u dit jaar nog 40 procent korting in de middagspits. Het zou onverstandig zijn het op te zeggen, want een VDU krijgt u niet meer terug. 

Dalvoordeel en Voordeelurenabonnement worden nogal eens door elkaar gehaald. Ik ga er vanuit dat u Dalvoordeel heeft. Een VDU raakt u kwijt en dat kan onvoordelig zijn, een Dalvoordeelabonnement kunt u zo weer krijgen.

Hoi CarmenH95, welkom op de NS Community. 

Ik begrijp dat je op dit moment een klassiek Dal Voordeel abonnement hebt met saldo op de OV-chipkaart. Dan is het mogelijk op over te stappen op Dal Vrij, maar dit is dan meteen een nieuw jaarabonnement. Het is niet mogelijk om voor één maand over te stappen op Dal Vrij en daarna weer te downgraden naar Dal Voordeel. 

Dit is wel mogelijk wanneer je gebruik maakt van NS Flex. Dan reis je niet meer op saldo, maar op rekening. Binnen NS Flex ben je wat flexibeler om per maand op basis van je reisbehoefte een abonnement aan -of uit te zetten. Je zit ten minste één maand vast aan een abonnement. Na die ene maand kun je dagelijks wijzigen. Een wijziging kun je via Mijn NS regelen, gaat direct in en na een wijziging start weer een nieuwe maand.

Reageer