beantwoord

Leuke actie: upgrade eerste klas?!

• 11 december 2019
  • 9 reacties
  • 248 Bekeken

Wat een leuke actie, die gratis upgrade naar 1e klas tijdens de feestdagen. Heeft u ook een leuke actie voor mensen die al betaald hebben voor een eerste klas abonnement of mogen die betaald hopen op een vrij plekje tussen de gratis geupgrade 2e klassers?

icon

Beste antwoord door Emma NS 11 december 2019, 22:03

Beste Pablo August, welkom bij onze Community!

Ik snap je vraag volledig, maar ik zal je in deze helaas moeten teleurstellen. De positieve benadering is dat je misschien gezellig een keer een vriend of familielid kan meenemen in de eerste klas door middel van de gratis upgrade? :)

Bekijk origineel

9 reacties

Beste Pablo August, welkom bij onze Community!

Ik snap je vraag volledig, maar ik zal je in deze helaas moeten teleurstellen. De positieve benadering is dat je misschien gezellig een keer een vriend of familielid kan meenemen in de eerste klas door middel van de gratis upgrade? :)

Reputatie 7
Badge +3

De upgrade is tot met 5 januari en alleen in het weekend geldig. Genoeg dagen per week om geen (over)last van de upgrade-reizigers te hebben.

Reputatie 6

Was het maar zo makkelijk. Feit is dat het in het weekend waarschijnlijk vol gaat zitten, doordeweeks met volk die het zogenaamd niet begrepen hebben, en dat de rest met een betaald abonnement misschien iets van een leuke korting hadden kunnen krijgen.

Wie het antwoord van Emma Ns , de moderator, als beste antwoord heeft gekwalificeerd??? laat zich raden. Ik was het in ieder geval niet. Als ik namelijk iemand gezellig mee zou willen nemen dan zou ik dat zeker niet doen met de gratis upgrade naar de 1e klas als er tegelijkertijd een actie loopt voor een meereiskaartje van €8,95. https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/treinpakkers-meereisretour.html . 

Badge +3

Een eerste antwoord dat vrijwel direct als beste wordt gemarkeerd is vrijwel 100% door TS (topicstarter) zelf gedaan. Maar jij @Pablo August geeft zelf dus aan dat je dat niet gedaan hebt.

Dan is het dus (waarschijnlijk) door een moderator gedaan (en dat zal dan wel @Emma NS geweest zijn?) maar die houden juist vragen in de regel gewoon een weekje open, omdat er wellicht meerdere mensen zijn met dezelfde (actuele) vraag of anderen zijn met zinnige input of aanvullingen.

Of het (kan ook zomaar!) een super user geweest zijn, die het zo vreselijk met Emma’s reactie eens was dat diegene het meteen als beste antwoord heeft gekozen.

Voorstel voor InSided, zet erbij wie (en wanneer!) het ‘beste antwoord’ heeft gekozen. Nu staat er als ‘schuldige’ alleen maar Emma en 11 december, terwijl Pablo zelf of een willekeurige moderator of super user dat ook geweest kunnen zijn…

Back on topic (of juist niet), ik ben ook wel benieuwd wie een antwoord zoals dat van Emma zou kunnen ONmarkeren. Want wat er staat is dus eigenljik (vrij vertaald, oftewel zoals ik het lees):

“Ik leef met je mee, alle begrip voor je teleurstelling, maar bij deze boem klaar en opgelost!…  En zoek dan maar gezellig een vriend of familielid (voor een volgende keer?) :thinking: 

Die (familieleden of vrienden) hebben sommige mensen niet voor het oprapen/opgraven, Emma… Is #rent-a-friend misschien een optie? Nee, want ‘meereis-bedelen’ is door de NS afgeraden, ook al houden ze je nergens tegen om het toch te doen (valt niet te controleren).

Maar goed, Emma begon ineens over 'meereizen’ of zoiets? Ik lees toch echt iets anders in de ‘vraag’ van dit topic. Laten we het daarbij houden graag, ook namens Pablo en zo.

...voor mensen die al betaald hebben voor een eerste klas abonnement

Tja, die moeten tijdens de actieperiode gewoon genoegen nemen met ‘upgrade gepeupel’ en wellicht staand reizen omdat iemand met zo’n upgrade (volledig legaal) hun zitplaats inneemt… 

Dat je die Teinpakkers 2-1 upgrades online (dus onbeperkt) kunt aanvragen werkt ook niet mee. Studenten bijvoorbeeld lachen zich rot, want die zal je in het weekend tot half januari dus niet zomaar meer in de 2e klas zien hoor!

Niet omdat het moet, maar omdat het kan (en volkomen legaal mag)…

Voor wie een 1e klas Flex Weekend Vrij abonnement heeft, zet het maar tot half januari om naar 2e klas (scheelt je 6 euro) en profiteer gewoon van die unlimited 2-1 upgrades dus.

Well done NS, daar is echt over nagedacht en zo!

Reputatie 6

De upgrade is tot met 5 januari en alleen in het weekend geldig. Genoeg dagen per week om geen (over)last van de upgrade-reizigers te hebben.

Ik heb de upgrade net besteld en wat schetst mijn verbazing, het mag wel degelijk door de weeks in de daluren....

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de upgrade net besteld en wat schetst mijn verbazing, het mag wel degelijk door de weeks in de daluren....

Zit nu in de trein met de treinpakkers upgrade maar op mijn e-ticket staat dat deze alleen geldig is op een zaterdag, zondag, kerstdagen en nieuwjaarsdag in de voorwaarden die op het a4tje zijn vermeld.

Maar inderdaad, bij de naam en datum gegevens staat dat hij ook doordeweeks geldig zou zijn. Lekker verwarrend.

Ik begrijp dat je weinig met het antwoord kan, Pablo August. Maar er is geen actie voor reizigers met een eerste klas abonnement. Ik begrijp dat het door de aanbieding extra druk is en dat je hier overlast van ervaart. Zoals aangegeven is het tijdelijk. De bedoeling is dat men voordelig kennis kan maken met de eerste klas. Mijn excuses voor het ongemak. Een vraag kunnen we niet open laten staan. Je hebt verder niet meer gereageerd tot er een antwoord is gemarkeerd en vragen kunnen we niet open laten staan. Als je een ander antwoord beter vindt, dan kan ik dat aanpassen.

Reputatie 7
Badge +3

De drukte valt wel mee in de 1e klas. In de sprinter de enigen van de 4 1e klas coupés. In de IC nog genoeg ruimte. Men kan zelfs nog bagage op de stoelen zetten 😉

Reageer