beantwoord

levering keuzedag

• 24 September 2021
  • 9 reacties
  • 87 Bekeken

In mijn NS account staat keuzedag nog te leveren. De keuzedag is geldig vanaf 14-11-2020. Hoe kan ik deze alsnog gebruiken?

icon

Beste antwoord door Thom 24 September 2021, 19:04

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Eerder antwoord gecorrigeerd.

Edit: hij is van vorig jaar, dus niet meer op te nemen als tweemaandelijkse keuzedag. U bent hem helaas kwijt. Niet opgenomen keuzedagen worden niet vergoed.

Met dank aan @Momo.

Reputatie 7
Badge +3

TS heeft over 14-11-2020. We leven intussen al in 2021. Heeft de jonge vriend de kalender niet vervangen in huize Bommelstein?

Reputatie 7
Badge +4

Enige cognitieve dissonantie wellicht. Bijziendheid kan ook.:innocent: Of eeeh zie onder:

Met uw welnemen,

Th. B. Bommel.

Badge +3

hij is van vorig jaar, dus niet meer op te nemen als tweemaandelijkse keuzedag. U bent hem helaas kwijt

Ik ben geen expert op het gebied van Keuzedagen, maar als ze na 30 oktober 2020 zijn klaargezet, dan zijn ze een jaar geldig, toch? In dat geval kan de Keuzedag nog worden opgenomen in september en oktober 2021.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zit na te kijken of het rond die tijd  alleen zo was bij een nieuw abonnement, Tochjo. Ik vraag me af of het mislukt is hem op te nemen.Ik zie het niet direct in mijn eigen keuzedagen. Als TS ze kon opnemen, zou deze vraag niet mogelijk ook niet gesteld zijn. Nog te leveren was altijd voor een keuzedag in de toekomst. Het is ook denkbaar dat het gewoon de jaarkeuzedag is. Eén keuzedag was/ is altijd een jaar geldig namelijk.Het moet na 31 oktober 2021 afgegeven zijn. Er kunnen meerdere dingen zo zijn.

TS zou kunnen proberen hem gewoon op te nemen.

Badge +3

Ik vind ‘nog te leveren’ nogal vaag, of betekent dat dat hij al klaar staat om op te halen?

Bij ‘te leveren’ zou het dan 14-11-2021 moeten zijn (en geldig tot 13 of 14 november 2022).

Reputatie 7
Badge +4

Nee @Robert B , het betekent je hebt er nog wel recht op in de toekomst., maar nu nog niet. Je kunt hem op dat moment juist niet ophalen. Dat was standaard met de tweemaandelijkse keuzedagen en ook.volstrekt logisch. Ik kreeg deze melding al jaren.

Badge +3

Nee @Robert B , het betekent je hebt er nog wel recht op in de toekoms., maar nu nog niet. Dat was standaard met de tweemaandelijkse keuzedagen en ook.volstrekt logisch.

Precies, die komt dan dus per 14-11-2021 beschikbaar (op te halen tot een jaar later, waarna hij bij een eerste incheck trein buiten de spits aangesproken wordt).

Denk dat we het over hetzelfde hebben, maar 2020 dus 2021 moet zijn. Voor de rest, als je je abonnement opzegt vóór die tijd dan krijg je hem niet, maar dus € 3,70 terug.

Reputatie 7
Badge +4

Als het een tweemaandelijkse is, is hij vervallen. ‘Nog te leveren’ en ‘geldig vanaf’ is hier verwarrend. TS vraagt of hij hem dan ‘alsnog’ kan gebruiken en ik vraag me af of dat niet gewoon zonder meer kan. Als hij niet op is te nemen, moet hij vervallen zijn.

De teruggave is veel makkelijker geworden maar is het hier opportuun. Mogelijk kan TS wat helderheid verschaffen. Het was een overgangsperiode met de keuzedagen en er was toen ook wat verwarring. Ik kan het zo even niet terughalen. Weten we de ingangsdatum, dan zijn we er uit. Als het voor 31/10 is afgegeven kan het geen jaarkeuzedag betreffen, want die is meteen geldig, net als de eerste tweemaandelijkse.

Ik zag ook over 2020 heen maar Momo wees me er even subtiel op.:innocent:

Reageer