Looptijd abonnementen en dagkaarten



Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Dit geldt alleen voor de jaarversie van het netabonnement. BTM Vrij is niet verkrijgbaar bij Dal Vrij Maand.
Reputatie 6
Badge +2
Op https://www.ns.nl/producten/vrij-reizen/p/ov-vrij staat onder Bestelwijze info over bijabonnementen bij OV Vrij die zo te zien verouderd is, nl. wat gold voor bijabonnementen bij het OV-Jaarabonnement, zoals de verkrijgbaarheid van niet meer dan één type, met vrij reizen in de voordeeluren.
Reputatie 6
Badge +2
Update:

Abonnementen en dagkaarten, naar looptijd

Doorlopend, minstens een jaar:

Altijd Voordeel Jaar
Altijd Vrij Jaar hoofdabonnement
Altijd Vrij bijabonnement
BTM Vrij (extra optie)
Dal Voordeel
Dal Vrij Jaar hoofdabonnement (normaal en 65-plustarief)
Dal Vrij bijabonnement
Grensabonnement Jaar
Intercity direct Altijd Toeslagvrij
Kids Vrij hoofdabonnement
Kids Vrij bijabonnement
Traject Vrij Jaar
Voordeelurenabonnement (niet nieuw af te sluiten)
Weekend Vrij Jaar hoofdabonnement (normaal en 65-plustarief)
Weekend Vrij bijabonnement

Doorlopend, minstens drie maanden:

OV-Jaarabonnement (niet nieuw af te sluiten, nog tot 1 december 2015 te verlengen en dan nog een jaar geldig)

Doorlopend, minstens twee maanden (zakelijk):

Dal
OV Vrij
Traject Vrij Zakelijk
Trein Vrij

Drie maanden:

Dal Vrij Drie Maanden
Weekend Vrij Drie Maanden

Maand:

Altijd Voordeel Maand
Altijd Vrij Maand
Dal Vrij Maand
Grensabonnement Maand
Intercity direct Maandtoeslag
Traject Vrij Maand
Weekend Vrij Maand

Dag:

Dagkaart
Dagkaart Fiets
Dagkaart Hond
Keuzedag Dal Voordeel / Altijd Voordeel
Keuzedag VDU
Overgang 2-1 Keuzedag
Railrunner
Toeslag 2-1 Dag
Toeslag 2-1 Daluren
Toeslag 2-1 Weekend

Verder is er nog:

Bijabonnement bij OV-Jaarabonnement
Reputatie 6
Badge +2
Met "Altijd Vrij bijabonnement" wordt hier bedoeld Altijd Vrij als bijabo (bij Altijd Vrij), niet een bijabo bij Altijd Vrij (dat ook Dal Vrij of Weekend Vrij kan zijn).

Met "Dal Vrij bijabonnement" wordt hier bedoeld Dal Vrij als bijabo (bij Altijd Vrij of Dal Vrij), niet een bijabo bij Dal Vrij (dat ook Weekend Vrij kan zijn).
Reputatie 6
Badge +2
Zie ook https://forum.ns.nl/abonnementen-2/tijdelijke-abonnementen-16693/index1.html#post102145.
Reputatie 6
Badge +2
Update:

Abonnementen en dagkaarten, naar looptijd

Doorlopend, minstens een jaar:

Altijd Voordeel Jaar
Altijd Vrij Jaar hoofdabonnement
Altijd Vrij bijabonnement
BTM Vrij (extra optie)
Dal Voordeel
Dal Vrij Jaar hoofdabonnement (normaal en 65-plustarief)
Dal Vrij bijabonnement
Grensabonnement Jaar
Intercity direct Altijd Toeslagvrij
Kids Vrij
Traject Vrij Jaar
Voordeelurenabonnement (niet nieuw af te sluiten)
Weekend Vrij Jaar hoofdabonnement (normaal en 65-plustarief)
Weekend Vrij bijabonnement

Doorlopend, minstens drie maanden:

OV-Jaarabonnement (niet nieuw af te sluiten, nog tot 1 december 2015 te verlengen en dan nog een jaar geldig)

Doorlopend, minstens twee maanden (zakelijk):

Dal
OV Vrij
Traject Vrij Zakelijk
Trein Vrij

Maand:

Altijd Voordeel Maand
Altijd Vrij Maand
Grensabonnement Maand
Intercity direct Maandtoeslag
Traject Vrij Maand

Dag:

Dagkaart
Dagkaart Fiets
Dagkaart Hond
Keuzedag, 7 stuks als extra optie bij Dal Voordeel / Altijd Voordeel
Keuzedag, 7 stuks op OV-chipkaart als extra optie bij VDU
Dag Voordeelurenkaart, 7 stuks als extra optie bij VDU
Overgang 2-1 Keuzedag
Railrunner
Toeslag 2-1 Dag
Toeslag 2-1 Daluren
Toeslag 2-1 Weekend

Verder is er nog:

Bijabonnement bij OV-Jaarabonnement
Reputatie 6
Badge +2
Zie ook https://forum.ns.nl/abonnementen-2/dal-vrij-icm-bus-tram-metro-vrij-particulier-niet-meer-beschikbaar-20201: chaotische toestanden die suggereren dat BTM Vrij plotseling niet meer bij een hoofdabonnement Dal Vrij verkrijgbaar zou zijn.
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad is BTM Vrij plotseling niet meer verkrijgbaar bij een hoofdabonnement Dal Vrij. Veel reizen met BTM, zelfs in de daluren, is weer onevenredig duur (€ 230,50 per maand bij een jaarabonnement) vergeleken met veel reizen met de trein in de daluren.

Voor wie dit toch doet en ook wel in de 2e klas met de trein reist is er weinig prikkel om daar de spits te mijden (behalve het ongemak) , voor relatief weinig extra reis je onbeperkt ook in de spits met de trein.
Reputatie 6
Badge +2
Voor wie [veel reist met BTM] en ook wel in de 2e klas met de trein reist is er weinig prikkel om daar de spits te mijden (behalve het ongemak) , voor relatief weinig extra reis je onbeperkt ook in de spits met de trein.
Ik bedoel behalve het ongemak van de drukte. Voor de rest geeft het natuurlijk veel gemak om niet met dal- en spitsuren rekening te hoeven houden, en/of veel besparing bij ritten in de spits. In de trein in de spits reizen kan in dit geval voor het lage extra bedrag van € 386,70 - € 230,50 - € 99 = € 57,20 per maand, in plaats van de gebruikelijke € 332 - € 99 = € 233 per maand. Het verschil is de € 230,50 - € 54,70 = € 175,80 per maand korting op het BTM-abonnement als je bij de trein voor de spits kiest. De vraag is dus waarom de vervoerders het reizen per trein in de spits zo willen stimuleren bij mensen die ook veel met BTM reizen.
Reputatie 6
Badge +2
Voor wie [veel reist met BTM] en ook wel in de 2e klas met de trein reist is er weinig prikkel om daar de spits te mijden (..). In de trein in de spits reizen kan in dit geval voor het lage extra bedrag van € 386,70 - € 230,50 - € 99 = € 57,20 per maand, in plaats van de gebruikelijke € 332 - € 99 = € 233 per maand. Het verschil is de € 230,50 - € 54,70 = € 175,80 per maand korting op het BTM-abonnement als je bij de trein voor de spits kiest. De vraag is dus waarom de vervoerders het reizen per trein in de spits zo willen stimuleren bij mensen die ook veel met BTM reizen.
Als het echt nodig is dat het losse BTM-abonnement € 230,50 per maand kost, is het misschien een oplossing om Dal Vrij er zonder extra kosten bij te doen (waarbij de vervoerders de opbrengst delen naar gebruik). Dan is er een grotere prikkel om met de trein de spits te mijden. Een andere mogelijkheid is het invoeren van een Dal Vrij voor het landelijke BTM, of een OV Dal Vrij.
Reputatie 6
Badge +2
NS heeft inmiddels een nieuwe terminologie ingevoerd. Netabonnement Jaar (https://shop.connexxion.nl/ovchipkaart/detail/173/netabonnement-jaar/53), maar dan met de jaarlijkse kosten verdeeld over 12 i.p.v. 10 termijnen, heet nu ook BTM Vrij. Het document https://www.ns.nl/binaries/_ht_1444129045848/content/assets/ns-nl/abonnementen/productvoorwaarden-bustrammetro-vrij-particulier-20150417.pdf is echter nog niet aangepast. Dat gaat nu nog alleen over een speciaal voordelig abonnement.

Reageer