beantwoord

Maand abonnement duurt geen maand

• 29 december 2015
  • 8 reacties
  • 426 Bekeken

Beste NS,

ik schaf maandelijks een traject vrij maand abonnement aan. Ik vind het echter vrij apart hoe jullie een maand tellen. Het is namelijk zo dat als ik op 30 november een abonnement heb aangeschaft deze maar werkt tot 29 december. ik zou verwachten dat deze tot 30 december werkt.

kunnen jullie hier duidelijkheid over geven?
icon

Beste antwoord door Tochjo 29 december 2015, 09:18

Een abonnement gekocht op 30 november is geldig tot en met 29 december. Aansluitende maandabonnementen moeten steeds op dezelfde dag van de maand beginnen. Op die manier duurt een maand niet altijd even lang, maar twaalf maanden samen wel precies een jaar.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Een abonnement gekocht op 30 november is geldig tot en met 29 december. Aansluitende maandabonnementen moeten steeds op dezelfde dag van de maand beginnen. Op die manier duurt een maand niet altijd even lang, maar twaalf maanden samen wel precies een jaar.
Beste NS.

Ik bestel net een abonnement dat start op 31 oktober maar dit eindigt op 29 november en niet op 30 november. Dit kan toch niet kloppen?
Hallo Flip_, welkom op onze Community!

Ik zie dat je in een ander topic dezelfde vraag hebt gesteld en deze zal ik verwijderen. Een maandabonnement loopt 30 dagen, vandaar dat jouw abonnement eindigt op 29 november. Het aantal dagen dat je abonnement loopt is gelijk.
Reputatie 6
Dan is het als ANTWOORD gemerkte antwoord van Tochjo niet (meer) juist.

Ik begrijp hieruit dus ook, dat als je 12 NS-maandabonnementen afsluit, je daar niet het jaar mee rond komt. Er zijn (minstens) 5 dagen pleite.
Excuses voor de verwarring, ik zoek dit toch graag even verder uit.

@Flip_ Wil je mij de volgende gegevens via een privébericht sturen met de volgende gegevens?

- Volledige naam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer

Je kunt mij een bericht sturen door te klikken op mijn naam en dan op 'Stuur bericht'.
Badge +3
Bij mijn weten is het ook per zelfde dag van de maand. Een abonnement met ingangsdatum 1 februari zal dus werken t/m 28 of 29 februari, maar niet meer op 1 maart. Of is dit alleen bij jaarabonnementen die je per 'maand' moet verlengen/betalen?
Ik heb helaas nog geen privébericht gehad om dit na te gaan, maar wacht dit nog even af. Dan kan ik even checken hoe dit in het systeem staat.
Ik heb nog geen privébericht ontvangen, maar ik ben er wel achter hoe het zit. Het klopt inderdaad dat dit abonnement op 30 november zou moeten eindigen. Voor de kosten van deze laatste dag kan TS contact opnemen met onze Klantenservice of mij een privébericht sturen. Het best gemarkeerde antwoord is dus nog steeds correct, excuses voor de verwarring.

Reageer