beantwoord

Maandabonnement

• 10 augustus 2015
  • 3 reacties
  • 209 Bekeken

hallo,

In september begin in aan een opleiding op het Saxion in Enschede, en ik woon in Kampen. Omdat ik 17 ben krijg ik pas studiefinanciering aan het begin van oktober. De eerste maand (september) moet ik dus zelf de reiskosten naar Enschede betalen. Met een beetje topografie kom je tot de conclusie dat kampen en Enschede niet heel dicht bij elkaar liggen, en de reiskosten zijn dus ook heel hoog. als ik een trajectabbonoment neem op dit traject, kost dat me 398 euro, voor een euro meer heb ik gelijk maand vrij.

Ik vroeg me dus af of ik iets mis, of dat er een goedkoper alternatief is. Elke dag tussen twee steden heen en weer reizen is in dit geval even duur als onbeperkt door het hele land reizen, en als 17-jarige student heb ik daar niet echt het geld voor. heeft iemand een oplossing?

mvg, Harm
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 augustus 2015, 15:58

In september begin in aan een opleiding op het Saxion in Enschede, en ik woon in Kampen. Omdat ik 17 ben krijg ik pas studiefinanciering aan het begin van oktober. De eerste maand (september) moet ik dus zelf de reiskosten naar Enschede betalen. Met een beetje topografie kom je tot de conclusie dat kampen en Enschede niet heel dicht bij elkaar liggen, en de reiskosten zijn dus ook heel hoog. als ik een trajectabbonoment neem op dit traject, kost dat me 398 euro, voor een euro meer heb ik gelijk maand vrij.

Ik vroeg me dus af of ik iets mis, of dat er een goedkoper alternatief is. Elke dag tussen twee steden heen en weer reizen is in dit geval even duur als onbeperkt door het hele land reizen, en als 17-jarige student heb ik daar niet echt het geld voor. heeft iemand een oplossing?

Als je een maand lang voor 06:30 uur kunt inchecken,
reis je voordelig met een 1 maand Dal vrij Abonnement voor €129.

Daarnaast dien je 's middags vóór 16:05 uur of na 18:25 uur
in te checken om zonder extra kosten naar huis te gaan.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Wat het vooral zo duur maakt, is in de spits reizen. Als u kans ziet regelmatig buiten de spitsuren (voor 6.35 uur, tussen 8.55 uur en 16.05 uur, en na 18.25 uur) in te checken, dan kan een maandabonnement Dal Vrij voordeliger zijn. U betaalt dan 129 euro en mag daarvoor onbeperkt reizen als u maar in de daluren incheckt. Met een prijs van 14,20 euro voor een enkele reis Kampen-Enschede is dit nog voordeliger dan een maandabonnement Traject/Altijd Vrij als u maximaal 19 keer in de spitsuren incheckt, dus zelfs nog als u bijna de helft van de reizen wel in de spitsuren incheckt.

Als je een maand lang voor 06:30 uur kunt inchecken,
reis je voordelig met een 1 maand Dal vrij Abonnement voor €129.

Daarnaast dien je 's middags vóór 16:05 uur of na 18:25 uur
in te checken om zonder extra kosten naar huis te gaan.

ls ik het goed begrijp worden de kosten verrekend met het moment dat er ingecheckt word, dus als ik de trein neem die op de afbeelding staat, en 5 minuten van te voren incheck, kost het me dus niks als ik dal vrij heb? in dat geval is dal vrij inderdaad voordeliger, aangezien ik de op de afbeelding aangegeven trein moet hebben. ik zou dan in principe 18 keer buiten de daluren kunnen reizen, wat heel voordelig lijkt

bedankt voor de reacties, helemaal niet gedacht aan in daluren reizen (wat ik sowieso al veel doe)

edit:
ik zou 18 keer buiten (of binnen, 't is heel verwarrend wat nou daluren zijn) de daluren kunnen reizen, anders is maand vrij voordeliger. ik besefte net dat ik 22 dagen in september naar school moet, en de meeste van die dagen moet ik in de spits weer terug, en sommige dagen moet ik in de spits naar school. in andere woorden is dal vrij dus niet voordeliger.

Reageer