beantwoord

Maandabonnement

• 8 september 2015
  • 4 reacties
  • 947 Bekeken

Goedemiddag. ik moet een half jaar elke dag in de spits op en neer van Amsterdam naar Utrecht. Een jaarabonnement is dus niet nodig, maar ik kan alleen een maand abonnement bestellen. Kan ik die meteen voor een half jaar bestellen, of raad u een ander abonnenment aan.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 8 september 2015, 11:41

Ik zou toch Traject Vrij Jaar afsluiten.
NS biedt alleen Traject Vrij Maand en Jaar aan. Het maandabonnement dient u iedere maand zelf opnieuw te kopen (niet vergeten dus). Er bestaan geen halfjaarabonnementen.

Bij Traject Vrij Jaar zit u er weliswaar een jaar aan vast, maar u betaalt per maand veel minder en u kunt wel uw traject iedere maand wijzigen. Daarom is het in uw geval goedkoper een jaarcontract te sluiten en na een half jaar uw traject te wijzigen in Arnhem-Arnhem Velperpoort met Arriva à € 28,60.
Over een heel jaar betaalt u in dat geval 6*€189,40+6*€28,60 = € 1281.
Met 6 keer Traject Vrij Maand bent u 6*€235,70 = € 1380,60 kwijt in een jaar.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Ik zou toch Traject Vrij Jaar afsluiten.
NS biedt alleen Traject Vrij Maand en Jaar aan. Het maandabonnement dient u iedere maand zelf opnieuw te kopen (niet vergeten dus). Er bestaan geen halfjaarabonnementen.

Bij Traject Vrij Jaar zit u er weliswaar een jaar aan vast, maar u betaalt per maand veel minder en u kunt wel uw traject iedere maand wijzigen. Daarom is het in uw geval goedkoper een jaarcontract te sluiten en na een half jaar uw traject te wijzigen in Arnhem-Arnhem Velperpoort met Arriva à € 28,60.
Over een heel jaar betaalt u in dat geval 6*€189,40+6*€28,60 = € 1281.
Met 6 keer Traject Vrij Maand bent u 6*€235,70 = € 1380,60 kwijt in een jaar.
Beste Annelotter,

Welkom op het NS Serviceforum. Het Traject Vrij abonnement is er in een maand- of jaarversie. Mocht je dus nu al weten dat je het abonnement een half jaar gaat gebruiken kun je de maandversie aanschaffen. Dit abonnement sluit je elke maand zelf af en dan zit je ook niet vast aan een jaarabonnement.
Badge +3
Keuzereiziger heeft al voorgerekend dat een jaarabonnement voordeliger uitpakt. Waarom stap je daar overheen en begin je nog over een maandabonnement, Brian?
Reputatie 1
Badge
Psst! dat kan jij toch ook wel bedenken! de kas van die zware concurrent ARRIVA, eigendom van zware concurrent DB, moet inmiddels flink gespekt zijn met dit advies. Je weet toch ook dat het eerst Slioedrecht-Baanhoek was, even duur, ook 1 zone streek.
Net als ooit toen EuroDomino kwam en je 2 landen moest kiezen (soort Interrail 1 country) dat toen LUXembourg enkele tonnen aan extra inkomsten ervan kreeg.

Reageer