beantwoord

Maandabonnement

• 8 februari 2018
  • 11 reacties
  • 209 Bekeken

Hoi
Vandaag heb ik een maandabonnement genomen voor een traject. Waarom wordt dit abonnement automatisch verlengd?
Kan ik dit ergens 'uitzetten'? Heb ook al een email gestuurd, maar heb liever snel duidelijkheid.
icon

Beste antwoord door Denice NS 8 februari 2018, 18:03

Je hebt inderdaad een maandabonnement afgesloten. De automatische incasso heeft dan geen betrekking op het automatisch verlengen van het abonnement maar op eventuele ritten die je buiten je traject maakt. Indien je komende maand geen ritten maakt buiten je traject dan zal er geen incasso plaatsvinden. Maak je wel ritten buiten je traject dan worden deze achteraf berekend en via automatische incasso afgeschreven. Je abonnement zelf zal gewoon na 1 maand aflopen en niet automatisch worden verlengd.
Bekijk origineel

11 reacties

Goedemiddag Taboni en welkom op het NS Serviceforum!

Als jouw abonnement automatisch verlengd wordt, dan heb je geen los maandabonnement aangeschaft, maar een doorlopend jaarabonnement. Een los maandabonnement wordt namelijk automatisch beëindigd nadat de maand is afgelopen.

Als het niet de bedoeling was om een doorlopend jaarabonnement te bestellen, dan kun je het beste contact op nemen met onze Klantenservice, om te kijken of deze bestelling nog geannuleerd kan worden. Dat gaat het snelste via 030-7515155, Twitter of Facebook.
Dankjewel voor je snelle reactie!
Ik heb gewoon op 'maand geklikt', voor een trajectabonnement (dus voor 1 maand). Dit bedrag heb ik via ideal betaald, en de bestelling opgehaald bij een automaat.
Maar de bevestiging van het abonnement benoemt echter dat de automatische incasso altijd op een werkdag plaatsvindt. Echter, ik heb nooit toestemming gegeven (naar ik weet, er waren zoveel aan te vinken n verplichte vinkjes met lappen tekst erachter. Het is toch niet de bedoeling dat men een half uur kwijt is om een abonnement online aan te vragen? :)
Zie hier een gedeelte van de bevestigingsmail:

Abonnement: Traject Vrij, 2e klas
Traject: Amsterdam Sloterdijk - Schiphol Airport
Routekeuze: n.v.t.
Prijs hoofdabonnement: € 108,00 per maand
Looptijd: 1 maand
Ingangsdatum: 9 februari 2018
Inzien reisgegevens: ja
Totaalprijs: € 108,00
U heeft het bedrag van € 108,00 reeds betaald via iDeal.
De incasso vindt altijd op een werkdag plaats. U herkent de betaling op uw bankafschrift aan de volgende incassogegevens: ????????????

DUS.... WAT IS DIT?
Reputatie 7
Badge +4
Het is voor u niet relevant en ook niet van toepassing. De afdeling communicatie communiceert in deze niet goed. Er zal verder niets worden geïncasseerd aan abonnementskosten.

Een maandabonnement wordt niet verlengd. Verwarrend is vaak een jaarabonnement met maandelijkse termijnen. Dat is echter zeker geen maandabonnement.

Zie verder wel de belangrijke opmerking van Denice hieronder. 😉
Je hebt inderdaad een maandabonnement afgesloten. De automatische incasso heeft dan geen betrekking op het automatisch verlengen van het abonnement maar op eventuele ritten die je buiten je traject maakt. Indien je komende maand geen ritten maakt buiten je traject dan zal er geen incasso plaatsvinden. Maak je wel ritten buiten je traject dan worden deze achteraf berekend en via automatische incasso afgeschreven. Je abonnement zelf zal gewoon na 1 maand aflopen en niet automatisch worden verlengd.
Ok, dankjewel!
Ik zal mogelijk een paar ritten buiten het traject maken, en als het goed is krijg ik daar dan 40% korting op (wellicht alleen buiten de spits en in het weekend).
Deze kosten gaan dus niet gewoon van mijn saldo af? (dit is mijn laatste vraag ha ha)
Reputatie 7
Badge +4
Dat is nu net het verschil tussen TrajectVrij en andere abonnementen. Uw gemaakte ritten worden ongeveer tien dagen na het beëindigen van - in dit geval - uw abonnement automatisch afgeschreven. Uw saldo blijft onaangetast.

U krijgt alleen veertig procent korting als u incheckt tijdens de daluren. Daarbij mag u gewoon eerst uw traject rijden.
Reputatie 7
Badge +3
Nee, dat gaat niet van je saldo af. Hoef je dus niet voor op te laden.
Hiervoor komt achteraf een factuur voor in je MijnNS account en dat bedrag wordt dmv automatische incasso afgeschreven (op een werkdag).
Badge +3
Papegaaien die #6 en #7 :D:P
Reputatie 7
Badge +4
Dat vinden wij gezellig, Robert, daar hebben we geen Lampegat voor nodig. 😉
Reputatie 7
Badge +3
Great minds think alike 😳
Reputatie 7
Badge +4
Zoals Hans Wiegel indertijd zei: "Dat heeft u mij nooit horen zeggen. Nee, dat zei ik echt niet". "Maar het is natuurlijk wel zo'. 😉

Reageer