beantwoord

Maandabonnement afsluiten tijdens weekend vrij abonnement

Ik heb een maand geleden een weekend vrij abonnement afgesloten.
Nu wil ik eigenlijk per maand bekijken of het voor mij zin heeft om een dal vrij maandabonnement af te sluiten.
Is dit mogelijk zonder dat ik voor beide abonnementen betaal?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 15 mei 2015, 14:45

Beide abonnementen op één kaart kan niet.

Een maandabonnement en een doorlopend abonnement kunnen wel op dezelfde OV-chipkaart, maar dan moet de abonnementhouder voor beiden betalen, terwijl het maandabonnement het jaarabonnement voor een maand onbruikbaar maakt.
Bekijk origineel

10 reacties

Met je weekend vrij abonnement heb je ook recht op 40% korting in de dal uren. Ma -Vr niet tussen 6:30 - 9:00 en niet tussen 16:00 - 18:30.

Waarom zou je dan een nieuw abonnement willen afsluiten?

Heb je weekend vrij per maand / 3 maand / jaar?

Dal voordeel is enkel voor een heel jaar af te sluiten.
Omdat ik dan per maand kan bepalen of ik doordeweeks buiten de spits gratis reis in plaats van met 40% korting. Ik zit in de detachering en daarom wil ik dit niet voor een heel jaar afsluiten.
In de maanden dat ik dan op één bepaalde plek zit, zou ik dan namelijk dal vrij willen hebben, in plaats van weekend vrij.

Zou dit mogelijk zijn?
Dan zul je constant per losse maand moeten bestellen, hetgeen uiteraard duurder is.

Dus je besteld voor een maand waar je weekend vrij wil het Product Weekend Vrij MAAND en heb korting in daluren, voor de andere maanden bestel je iedere maand Dal Vrij MAAND.

Elke maand flexibiliteit wel meer geld kwijt
Ik heb nu al een weekend vrij jaarabonnement, dan is er dus niets te fixen?
Dat kost de NS geld dan, aangezien het mij niet loont om voor een jaar een dal vrij abonnement af te sluiten, waardoor ik het dus laat zitten.
Reputatie 7
Badge +4
Dalvrij houdt Weekendvrij al in. In die zin jammer dat u waarschijnlijk Weekendvrij als jaarabonnement heeft afgesloten, omdat er nu ook een Dalvrij maand en een Weekendvrij maand is. Het kan ook voor drie maanden. dit was voor u een betere optie geweest. Ik zou in uw geval dan Dalvrij (maand) op een andere kaart zetten. U zit als u een jaarabonnement WeekendVrij heeft er een jaar aan vast, al kunt u wel upgraden naar Dalvrij maar dat is dan tot het abonnementsjaar van Weekendvrij om is.

De afweging hangt af van uw reisgedrag en kan ik niet voor u maken. Beide abonnementen op één kaart kan niet. U zult voor beide moeten betalen, tenzij u Weekendvrij vervangt door Dalvrij - maar dat was niet uw opzet.
Ik vermoed dat ze niet zo happig zullen zijn je abonemment vroegtijdig te beindigen, misschien als een moderator van NS nog reageert dat hij wat kan bedenken. Een upgrade zou eventueel mogelijk zijn, maar denk niet dat je er vanaf komt.
Oke, wat ik dus zou willen is tijdelijk het abonnement omhoog zetten, maar dit kan alleen voor vast.
En dat zou betekenen dat ik 11 maanden er aan vast zit en dat wil ik niet.

Zijn de maandelijkse en driemaandelijkse abonnementen er pas net?
Ik heb het abonnement 2 weken terug afgesloten en toen kon ik dit nog niet vinden.
Beide abonnementen op één kaart kan niet.

Een maandabonnement en een doorlopend abonnement kunnen wel op dezelfde OV-chipkaart, maar dan moet de abonnementhouder voor beiden betalen, terwijl het maandabonnement het jaarabonnement voor een maand onbruikbaar maakt.
Reputatie 6
Badge +1
Oke, wat ik dus zou willen is tijdelijk het abonnement omhoog zetten, maar dit kan alleen voor vast.
En dat zou betekenen dat ik 11 maanden er aan vast zit en dat wil ik niet.

Zijn de maandelijkse en driemaandelijkse abonnementen er pas net?
Ik heb het abonnement 2 weken terug afgesloten en toen kon ik dit nog niet vinden.

Klopt, die abonnementen voor beperkte tijd zijn nu net een weekje te koop...
En Pe_pe heeft volgens mij gelijk; het is mogelijk om Dal Vrij maand over Weekend Vrij Jaar te plaatsen op dezelfde OV-chipkaart.
Reputatie 7
Badge +4
En daar heb je dus niks aan 😉 Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het nieuwe Dalvrij maand/kwartaal al dan niet op een kaart gezet kan worden waar Weekendvrij jaar al op staat, bij een 'normaal' maandabonnement kan dat wel, dus het zou voor de hand liggen. Die moet dan wel overrulen in dit geval. NS moet dan maar even helderheid geven of die combinatie kan en wat het doet.

Deze aanbiedingen zijn er nog maar net, dus het kan heel goed dat ze er toen nog niet waren. Ik vind het een goede aanvulling en ik neem haast aan dat ze blijven. Het mooiste nieuws is dan ook nog dat Weekendvrij jaar waarschijnlijk ook volgend jaar nog op dit zeer lage prijsniveau verkrijgbaar is, gezien de prijzen van deze nieuwe abonnementen.

Maar je hebt inderdaad een beetje pech, Floris, ik kan het niet ontkennen.

Reageer