beantwoord

Maandabonnement Altijd Voordeel verlengen gaat automatisch?

Ik heb op 28-2 een maandabonnement gekocht (voor periode maart) en met iDeal betaald. Ik zie het nergens als factuur, bestelling of product in mijn overzichten staan. Ik kon bij de kaartenautomaat ook geen bestelling afhalen. Bij mijn maandabonnement van februari ging dat wel. Gaat dit dan automatisch of gaat er weer eens wat fout bij de NS?
icon

Beste antwoord door Leny NS 2 maart 2015, 08:55

Dag allen, we hebben op dit moment nog steeds te maken met een storing. Ik kan dus ook geen indicatie geven hoelang de storing nog duurt. Indien het abonnement vandaag niet opgehaald/ geactiveerd kan worden, adviseer ik je om een treinkaartje te kopen of op saldo te reizen. Jullie mogen mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, IBAN en OV-chipkaartnummer. Na controle help ik je via privébericht verder. Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Bekijk origineel

16 reacties

Maand abonnementen worden nooit automatisch verlengd, tenzij er sparke is dat u een jaarabonnement in maandelijkse termijnen heeft afgesloten. Dat kunt u zien in Mijn NS.
Dat dacht ik al, maar per wanneer zou ik dan het nieuwe maandabonnement in mijn NS overzicht moeten zien? Mijn oude loopt tot 2-3. Mijn nieuwe is dus gekocht op 28-2. Wie weet hoe dit precies wordt verwerkt bij de NS?
Het is afhankelijk per wanneer u uw maandabonnement in gaat. Misschien heeft het elkaar gekruist. U kunt alleen vanaf de dag nadat u uw huidige maandabonnement is geeindigd opnieuw in laten gaan op uw gewenste datum dus vanaf 3-3.
Bedankt voor de info. Ik heb mijn nieuwe abbo op 2-3 laten ingaan. Dacht dat mijn oude abbo tot 2-3 geldig zou zijn. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ik denk niets. U kunt op uw bankrekening zien of het bedrag via ideal is afgeschreven. Wat ik uit uw verhaal zo begrijp heeft het elkaar dus gekruist. De kans is daardoor groter dat het systeem niet heeft gepakt, waardoor u opnieuw handelingen moet gaan richten. Mocht er idd het bedrag van uw rekeningnummer is afgeschreven kunt u voor de zekerheid vanaf morgen de klantenservice bellen.
Het bedrag is afgeschreven. Maar hoezo gekruist? Als ik een bestelling doe dan moet ik dat normaal gesproken toch gewoon terugzien in mijn overzicht? Wat maakt het uit dat ik mijn abbo een dag eerder laat ingaan. Als dat niet kan dan moet het NS systeem daarin voorzien. Toch? Maar het zal wel weer de klantenservice worden en heel lang in de wacht staan....
Ik heb precies hetzelfde, maar mijn abonnement voor februari zou 28/02 afgelopen zijn, heb vandaag nieuwe maand besteld met ingang van 02/03, bedrag is van m'n rekening af maar ik heb nergens een bevestiging van de bestelling gevonden... Zou dit dan misschien gewoon morgenochtend toch bij een automaat terechtkomen, of wordt het een belletje klantenservice?
Dat laatste ws want er is een tijdje een storing.

https://forum.ns.nl/abonnementen-2/storing-ophalen-kaart-10537/index2.html
Aha, duidelijk, thanks, als ze dat nou even vermelden...
Badge
Dag allen, we hebben op dit moment nog steeds te maken met een storing. Ik kan dus ook geen indicatie geven hoelang de storing nog duurt. Indien het abonnement vandaag niet opgehaald/ geactiveerd kan worden, adviseer ik je om een treinkaartje te kopen of op saldo te reizen. Jullie mogen mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, IBAN en OV-chipkaartnummer. Na controle help ik je via privébericht verder. Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Als het bekent is dat er een storing in het systeem is, waarom wordt er geen melding van geplaatst op de website zodat mensen die een bestelling hebben geplaatst / of willen plaatsen weten dat er problemen zijn?

Communicatie?
Die vraag negeren we gewoon....
En daarna zetten we het op beantwoord zodat we er nooit meer naar hoeven te kijken...
Als het bekent is dat er een storing in het systeem is, waarom wordt er geen melding van geplaatst op de website zodat mensen die een bestelling hebben geplaatst / of willen plaatsen weten dat er problemen zijn?

Communicatie?

De webshop is op dit moment gesloten, er kunnen geen nieuwe bestelling meer worden geplaatst. Mensen die een abonnement hebben besteld kunnen het beste contact opnemen met onze klantenservice, dan zullen we voor iedereen een passende oplossing zoeken.
Ja humor, in verband met regulier onderhoud.....
Ik kon net wel mijn nieuwe abonnement bestellen, maar daarna ook geen bevestigingsmail terwijl ik er zo mee wil reizen. Met wie kan ik contact opnemen?

Reageer