beantwoord

Maandabonnement annuleren

• 3 augustus 2014
  • 10 reacties
  • 582 Bekeken

Hallo, ik heb per ongeluk een verkeerd maandabonnement gekocht (verkeerd traject). Nu zegt NS dat ik dat niet per direct kan cancellen maar ik moet wachten tot het maandabonnement is verlopen (midden september) en dan pas kan ik de niet gebruikte kaart terugsturen.
Dan zien ze dat ik de kaart de hele maand niet gebruikt heb en dan pas kunnen ze het bedrag retourneren. Ligt het aan mij of is dit niet enorm omslachtig! Ik kan toch ook gewoon nu mijn kaart terugsturen zodat ze gelijk zien dat het niet wordt gebruikt en dan ook gelijk het geld terugstorten? Het zijn behoorlijk dure abonnementen dus dit is niet bepaald klantvriendelijk.

Wel heb ik meteen het juiste abonnement aangeschaft (anders kom ik niet op werk), heb precies dezelfde stappen ondernomen maar in de bevestiging staat nu dat het een doorlopend abonnement is. Maar dat heb ik absoluut niet afgesloten. Dus nu moet ik ze daar morgen ook weer over bellen. Want tja, een online klachten email systeem heeft de NS niet. Wel voor Zakelijke abonnementen. Maar niet voor de gewone consument...
Ik word gek van NS en hun nieuwe online bestelsysteem!

Wie heeft hier ook problemen mee? En kan ik inderdaad wel makkelijk het doorlopend abonnement omzetten naar maand abonnement??
icon

Beste antwoord door Brian NS 4 augustus 2014, 09:51

Beste Kim,

Welkom op het NS serviceforum. Heb je het product besteld op een nieuwe kaart of is het al geactiveerd? Dan is het namelijk niet meer mogelijk om het product te annuleren. Na het verlopen van de kaart zou je het kunnen terugsturen en een verzoek voor restitutie indienen. Een e-mail sturen kan via 'Eva'. Als je het woordje 'mail' ingeeft, krijg je vervolgens de mogelijkheid om een e-mail te versturen.
Bekijk origineel

10 reacties

Dus nu moet ik ze daar morgen ook weer over bellen. Want tja, een online klachten email systeem heeft de NS niet. Wel voor Zakelijke abonnementen. Maar niet voor de gewone consument...
Ik word gek van NS en hun nieuwe online bestelsysteem!

Wel eens van EVA gehoord.
Via EVA kun je toch hele mooie berichten versturen (gewoon email intikken op de eerste vraag).
En met een beetje geluk krijg je na een enkele dag ook nog een reactie ook.
Mailen via EVA is mij nog nooit gelukt..... en een e-mailadres krijgen ook niet.
Beste Kim,

Welkom op het NS serviceforum. Heb je het product besteld op een nieuwe kaart of is het al geactiveerd? Dan is het namelijk niet meer mogelijk om het product te annuleren. Na het verlopen van de kaart zou je het kunnen terugsturen en een verzoek voor restitutie indienen. Een e-mail sturen kan via 'Eva'. Als je het woordje 'mail' ingeeft, krijg je vervolgens de mogelijkheid om een e-mail te versturen.
Hoi Brian,

Heel erg bedankt voor je reactie.
Het is besteld op een nieuwe kaart die nog met de post binnen moet komen en dus nog niet geactiveerd is.
Kan ik, als ik NS straks bel, het nog laten wijzingen naar maand ipv jaarlijks?
Ik heb momenteel een tijdelijke baan tot einde van het jaar dus het was altijd mijn bedoeling geweest om mijn abonnement per maand aan te schaffen.
Ik heb net NS gebeld en als oplossing kan ik zodra mijn kaart binnen is het abonnement op 15/8 (ingangsdatum) annuleren door weer met NS te bellen.
Het doorlopend abonnement wordt dan stopgezet en ik kan bij een NS machine de annulering ophalen en tegelijkertijd op die dag een nieuw maandabonnement kopen en op de nieuwe kaart zetten. En dat abonnement zal dezelfde dag nog ingaan.

Hoop dat deze info helpt mochten er anderen zijn die met hetzelfde probleem zitten.
Als een abonnement op een nieuwe kaart is aangeschaft, dan is het abonnement al geactiveerd. Zou je een privebericht kunnen sturen met je gegevens? Dan ga ik kijken wat ik kan doen.
Hoi Brian,

Ik stuur je meteen even een berichtje!

Bedankt alvast.
Hallo,
Aan bovenstaand bericht wil ik onze situatie toevoegen
Mijn zoon is afgelopen woensdag op zijn nieuwe school in Hilversum begonnen met 3 introductiedagen.
Nu blijkt dat hij volgende week al 10 weken stage moet gaan lopen en dat betekent dat deze maandtrajectkaart verder overbodig wordt. Zijn stage zal in Amsterdam zijn en dus moet ik voor dat traject een abonnement aanschaffen. Zo zonde van het geld. Ik hoop dat ik in aanmerking kom voor restitutie of verandering van het traject.
Ik hoor graag jullie advies hierin.
Badge
Als je snel reactie wilt, zou je de Klantenservice kunnen bellen: op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Anders moet je wachten tot er een moderator (NS-medewerker) langskomt...
Beste Dopo, Welkom op het NS Serviceforum. Ik kan me voorstellen dat dit geen leuke situatie is. Dit verzoek moet schriftelijk worden ingediend, ik kan helaas gaan resitutie verlenen voor dit maandtrajectabonnement of het traject wijzigen. Je kunt je verzoek hier indienen:

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Ik wil adviseren om eventuele bewijzen mee te sturen, zoals bijvoorbeeld een brief van de school waarin wordt aangegeven dat je zoon stage moet lopen in plaats van naar school moet. Daarnaast wil ik je vragen om je eigen gegevens (NAW, telefoonnr., Ibannr.) mee te sturen zodat we contact met je kunnen opnemen. Veel succes.

Reageer