beantwoord

Maandabonnement geen maand geldig

  • 31 augustus 2015
  • 13 reacties
  • 450 Bekeken

  • Reisadviseur*
  • 6 reacties
Ik koop een Traject Vrij abonnement, ingangsdatum 31 Augustus. Tot mijn verbazing zie ik op de factuur dat hij loopt t/m 29 September. Ik had daar 30 September verwacht. Want alle andere keren loopt het door tot de volgende maand, 1 dag eerder. Laat ik het ingaan 24 Augustus, dan loopt het door tot en met 23 September. Alle keren was dit zo. Nu laat ik het eens een keer de 31e ingaan en zie ik dit vreemde gedrag.

Nu is het dus zo dat als je een Traject Vrij abo afsluit met ingangsdatum 30 Augustus hij ook t/m de 29e geldig is. Laat je op de 31e ingaan dan ook tot en met de 29e! Dit moet toch een fout zijn?

Als dit geen fout is waarom kreeg ik bij afsluiten dan niet de pop up met de tekst: "Tip: neem ingangsdatum 30 Augustus ipv 31 Augustus, dan heeft u voor hetzelfde geld 1 dag extra reizen, want ons systeem werkt nogal apart: in beide gevallen zullen we einddatum 29 September toekennen. Je zou inderdaad verwachten als je 31 Augustus laat ingaan dat je tot en met de 30e kunt reizen (zo rekenen we nl altijd bij andere ingangsdatums, maar bij die 31e hebben we een uitzondering, dan reis je eigenlijk een dag minder) dus tip: kies de 30e".

Waarom kwam die pop up er niet? En waarom kan de software niet zo aangepast worden dat hij gewoon tot en met de 30e loopt? Bij alle andere ingangsdatums werkt het toch ook zo? Heel vreemd.
icon

Beste antwoord door MaHa 1 september 2015, 17:07

Hoi. Ik heb het vanochtend gechecked op de kaartautomaat. Hij is wel met einddatum 30 September op de kaart terecht gekomen. Maar de factuur meldt dus einddatum 29 September. Het gaat dus mis bij maken factuur. Het is gelukkig wel goed op de chipkaart bijgeschreven.
Bekijk origineel

13 reacties

Maha, een beetje laat, maar het blijkt dat er in jouw geval sprake is van een uitzonderlijk geval. Dit heeft inderdaad geen effect op je abonnement, maar veroorzaakt wel een fout in ons systeem en daardoor dus op de factuur. Dit is voor ons de eerste melding over dit probleem.
Bedankt! Referentienummer is het bestelnummer. Ik zie inderdaad dat je abonnement gewoon de juiste data heeft. Ik heb een kopie van je factuur doorgezet naar mijn collega's, om te bekijken wat hiervan de oorzaak is. Ik vermoed dat het te maken heeft met de Duitse telling, maar daar hoor ik later meer over.

Bedankt.
Bedankt! Referentienummer is het bestelnummer. Ik zie inderdaad dat je abonnement gewoon de juiste data heeft. Ik heb een kopie van je factuur doorgezet naar mijn collega's, om te bekijken wat hiervan de oorzaak is. Ik vermoed dat het te maken heeft met de Duitse telling, maar daar hoor ik later meer over.
Gelukkig maar! Zou je alsnog je Bestelnummer willen vermelden? Ik zou dit graag willen laten uitzoeken. Mogelijk zijn er meer contracten waar dit het geval is.

Factuurnummer: 9019921381; referentienummer: 14763886

(ik zie geen bestelnummer)
Gelukkig maar! Zou je alsnog je Bestelnummer willen vermelden? Ik zou dit graag willen laten uitzoeken. Mogelijk zijn er meer contracten waar dit het geval is.
Hoi. Ik heb het vanochtend gechecked op de kaartautomaat. Hij is wel met einddatum 30 September op de kaart terecht gekomen. Maar de factuur meldt dus einddatum 29 September. Het gaat dus mis bij maken factuur. Het is gelukkig wel goed op de chipkaart bijgeschreven.
Goedemorgen MaHa!

Dat is inderdaad niet de bedoeling. Ik weet dat wij eerder een klant hebben gehad waarbij de zogenoemde Duitse kalendertelling in het systeem zat. Mogelijk is bij jou hetzelfde het geval. Kun je mij het bestelnummer geven? Dit kun je vinden in de e-mail die je hebt gehad. Dan kijk ik graag met je mee!
Reputatie 6
Badge +2
Ik koop een Traject Vrij abonnement, ingangsdatum 31 Augustus. Tot mijn verbazing zie ik op de factuur dat hij loopt t/m 29 September. Ik had daar 30 September verwacht. Want alle andere keren loopt het door tot de volgende maand, 1 dag eerder. Laat ik het ingaan 24 Augustus, dan loopt het door tot en met 23 September. Alle keren was dit zo. Nu laat ik het eens een keer de 31e ingaan en zie ik dit vreemde gedrag.

Nu is het dus zo dat als je een Traject Vrij abo afsluit met ingangsdatum 30 Augustus hij ook t/m de 29e geldig is. Laat je op de 31e ingaan dan ook tot en met de 29e! Dit moet toch een fout zijn?

Als dit geen fout is waarom kreeg ik bij afsluiten dan niet de pop up met de tekst: "Tip: neem ingangsdatum 30 Augustus ipv 31 Augustus, dan heeft u voor hetzelfde geld 1 dag extra reizen, want ons systeem werkt nogal apart: in beide gevallen zullen we einddatum 29 September toekennen. Je zou inderdaad verwachten als je 31 Augustus laat ingaan dat je tot en met de 30e kunt reizen (zo rekenen we nl altijd bij andere ingangsdatums, maar bij die 31e hebben we een uitzondering, dan reis je eigenlijk een dag minder) dus tip: kies de 30e".

Waarom kwam die pop up er niet? En waarom kan de software niet zo aangepast worden dat hij gewoon tot en met de 30e loopt? Bij alle andere ingangsdatums werkt het toch ook zo? Heel vreemd.

Een maandabo dat ingaat op 31/8 behoort inderdaad geldig te zijn t/m 30/9, tenzij anders vermeld bij de bestelling, en op de website en in de brochure. Een kortere duur zou wanprestatie van NS zijn.

Een maandabo dat ingaat op 1/9 is ook geldig t/m 30/9. Als je dit laatste bestelt zou het inderdaad een goede service zijn als erop wordt gewezen dat je 31/8 er gratis bij kan krijgen.
Als uw abonnement inderdaad van 31 augustus t/m 29 september loopt lijkt me sprake van een bug.
Merkwaardig is dat Noor in een reactie hierboven lijkt aan te geven eveneens vandaag een Traject Vrij abonnement te hebben afgesloten maar dan met looptijd 31 augustus t/m 30 september.

Is het overigens, als u elke maand hetzelfde abonnement koopt, niet goedkoper om te kiezen voor een jaarabonnement?


Jazeker, alleen ben ik gedetacheerd bij een klant. Ik kan zomaar volgende maand ergens anders naartoe moeten een maand lang (al zit ik al jaren bij dezelfde klant, maar het kan zomaar ineens over zijn). Bovendien declareer ik de kosten bij mijn werkgever.
Als uw abonnement inderdaad van 31 augustus t/m 29 september loopt lijkt me sprake van een bug.
Merkwaardig is dat Noor in een reactie hierboven lijkt aan te geven eveneens vandaag een Traject Vrij abonnement te hebben afgesloten maar dan met looptijd 31 augustus t/m 30 september.

Is het overigens, als u elke maand hetzelfde abonnement koopt, niet goedkoper om te kiezen voor een jaarabonnement?
Hoi! Ik heb geen oplossing voor je vraag, maar wel een vraag waar jij me waarschijnlijk mee kan helpen! Omdat mijn studentenreisproduct pas vanaf 1 oktober ingaat, heb ik vanaf vandaag t/m 30 september een traject vrij maandabonnement. Weet jij toevallig of deze automatisch verlengd wordt? En zo ja: als ik deze dan dus wil opzeggen, of dat per se een maand van te voren moet? (Dacht ik ergens gelezen te hebben..) Of vervalt een maandabonnement ook echt na een maand.. Alvast bedankt!
Ik wil dus voorkomen dat er 1 oktober weer 154 euro van m'n rekening wordt afgeschreven..


Als je maandabo afsluit wordt dit niet automatisch verlengt. Als je het elke maand wil, moet je het elke maand kopen via de site. Ik koop dus ppok elke maand die de site hetzelfde Traject Vrij abonnement voor hetzelfde traject. Elke maand opnieuw, Het vervalt inderdaad echt na 1 maand.


Oke super bedankt! Vond het al zo vaag als ik vandaag had moeten bellen voor het opzeggen terwijl ik het gister het abonnement aangevraagd had. Hopelijk vind jij snel een antwoord op jouw vraag!
Hoi! Ik heb geen oplossing voor je vraag, maar wel een vraag waar jij me waarschijnlijk mee kan helpen! Omdat mijn studentenreisproduct pas vanaf 1 oktober ingaat, heb ik vanaf vandaag t/m 30 september een traject vrij maandabonnement. Weet jij toevallig of deze automatisch verlengd wordt? En zo ja: als ik deze dan dus wil opzeggen, of dat per se een maand van te voren moet? (Dacht ik ergens gelezen te hebben..) Of vervalt een maandabonnement ook echt na een maand.. Alvast bedankt!
Ik wil dus voorkomen dat er 1 oktober weer 154 euro van m'n rekening wordt afgeschreven..


Als je maandabo afsluit wordt dit niet automatisch verlengt. Als je het elke maand wil, moet je het elke maand kopen via de site. Ik koop dus ook elke maand via de NS site hetzelfde Traject Vrij abonnement voor hetzelfde traject. Elke maand opnieuw. Het vervalt inderdaad echt na 1 maand.
Hoi! Ik heb geen oplossing voor je vraag, maar wel een vraag waar jij me waarschijnlijk mee kan helpen! Omdat mijn studentenreisproduct pas vanaf 1 oktober ingaat, heb ik vanaf vandaag t/m 30 september een traject vrij maandabonnement. Weet jij toevallig of deze automatisch verlengd wordt? En zo ja: als ik deze dan dus wil opzeggen, of dat per se een maand van te voren moet? (Dacht ik ergens gelezen te hebben..) Of vervalt een maandabonnement ook echt na een maand.. Alvast bedankt!
Ik wil dus voorkomen dat er 1 oktober weer 154 euro van m'n rekening wordt afgeschreven..

Reageer