beantwoord

Maandabonnement handmatig betalen?

• 22 augustus 2014
  • 16 reacties
  • 420 Bekeken

Ik heb voor mijn schoolopleiding een maandabonnement gekocht. Nu wil ik niet dat er automatisch 318 euro per maand van mijn rekening wordt afgeschreven, maar wil ik dit handmatig betalen per keer. Het is namelijk belangrijk dat ik geen rode getallen op mijn rekening zie. Hoe kan dit geregeld worden?

Met voorbaat dank
icon

Beste antwoord door Anonymous 23 augustus 2014, 12:20

Beste Erikvd441, Welkom op het NS Serviveforum! Indien je een maandabonnement hebt gekocht wordt dit betaald via iDeal. Op deze manier heb je de betalingen zelf in de hand. Indien je besluit een jaarabonnement aan te schaffen, dan geef je ons met de eerste iDeal betaling toestemming om het bedrag de overige maanden van je rekeningnummer te incasseren. Wanneer er onvoldoende geld op je rekening staat, zal je van ons alsnog een acceptgiro ontvangen met daarin het verzoek om de openstaande rekening te betalen. Indien je het helemaal zelf in de hand wil hebben, dan wil ik je adviseren om telkens een nieuw maandabonnement af te sluiten.

Ik heb je topic verplaatst naar 'Abonnementen' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Bekijk origineel

16 reacties

Zou ik misschien nog een antwoord mogen krijgen? Ik wil gewoon dat mijn abonnement HANDMATIG verlengd kan worden en NIET AUTOMATISCH.
Om wat voor abonnement gaat het? Bij mijn weten lopen de meeste maandabonnementen na 1 maand automatisch af en zult u ze zelf opnieuw moeten aanvragen als u er de volgende maand weer gebruik van wil maken.
Heb de fout inmiddels gezien
Beste Erikvd441, Welkom op het NS Serviveforum! Indien je een maandabonnement hebt gekocht wordt dit betaald via iDeal. Op deze manier heb je de betalingen zelf in de hand. Indien je besluit een jaarabonnement aan te schaffen, dan geef je ons met de eerste iDeal betaling toestemming om het bedrag de overige maanden van je rekeningnummer te incasseren. Wanneer er onvoldoende geld op je rekening staat, zal je van ons alsnog een acceptgiro ontvangen met daarin het verzoek om de openstaande rekening te betalen. Indien je het helemaal zelf in de hand wil hebben, dan wil ik je adviseren om telkens een nieuw maandabonnement af te sluiten.

Ik heb je topic verplaatst naar 'Abonnementen' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Ik heb gemerkt dat je 3 maanden moet wachten tot opzegging. Gaat me mooi ff 954 euro kosten. En dat voor een paar reisjes naar school.
Ben je daar zeker van? - Een maandabonnement eindigt na een maand, een doorlopend abonnement kun je wel na 3 maanden opzeggen, maar daarbij geldt wel de minimale duur van 1 jaar voor de ingangsdatum van die opzegging. De prijs van €318 lijkt te duiden op een doorlopend Altijd Vrij jaarabonnement of een doorlopend Traject Vrij jaarabonnement.
Dus ik zit dus een jaar vast aan dat abonnement?

Misschien dat je voor alle duidelijkheid eerste eens kan vertellen welk abonnement je precies hebt.
Is dat een Traject Vrij Maand of een Traject Vrij Jaar, of misschien wel een Altijd Vrij jaarabonnement zoals Pe_Pe al aangeeft.

Als het een Traject Vrij Maand is, dan vervalt dat automatisch na een maand.
Een Traject Vrij Jaarabonnement of een Altijd Vrij jaarabonnement - de naam zegt het al - hebben een looptijd van een jaar. Na een jaar kun je die abonnementen per maand opzeggen.
Als het geen maandabonnement is, is het een doorlopend jaarabonnement, waar je voor minimaal een jaar aan vast zit. In het geval van Traject Vrij is het wel mogelijk om het traject te veranderen in een traject van 8 tariefeenheden of minder, zodat de kosten voor de resterende maanden nog maar € 52,80 per maand zijn.

Als je geluk hebt wil NS misschien wel zo coulant zijn je jaarabonnement alsnog om te zetten in een maandabonnement, uiteraard tegen bijbetaling van het verschil in maandprijs.

Verder ben ik het eens met Hertog dat het de beantwoording wel een stuk eenvoudiger zou maken als je gewoon zegt om welk abonnement het precies gaat en of het klopt dat je eigenlijk binnen een jaar dit abonnement weer zou willen beëindigen.
[quote=Pe_pe]In het geval van Traject Vrij is het wel mogelijk om het traject te veranderen in een traject van 8 tariefeenheden of minder, zodat de kosten voor de resterende maanden nog maar € 52,80 per maand zijn.

Is dat inmiddels bevestigd? Ik meen me te herinneren dat de abonnementsvoorwaarden en de NS website elkaar tegenspreken met betrekking tot de mogelijkheid tot tussentijds downgraden van een Traject Vrij abonnement en dat dit nog zou worden uitgezocht door een moderator van dit forum.
Abonnement:
Altijd Vrij, 2e klas
Prijs hoofdabonnement:

€ 318,00 per maand
Dit abonnement is het.
Dan ben je met het aanschaffen van dat abonnement een betalingsverplichting aangegaan voor 12 x €318 = €3816.

Als je geen rode getallen op je rekening wilt zien, zoals je in de eerste post zegt, is het in het algemeen verstandig om goed op te letten wat je precies koopt, maar dat had je misschien zelf inmiddels ook wel begrepen. :8
Dit abonnement moet er zo snel mogelijk vanaf, desnoods via een maandabonnement. Wat moet ik doen?
Hallo Erikvd444,

Je hebt een doorlopend jaarcontract afgesloten. Dit abonnement zit je het eerste jaar aan vast en is na het eerste jaar maandelijks opzegbaar. Wanneer heb je het abonnement afgesloten en is het abonnement al ingegaan?

Groet,
Marjan
Dat abonnement gaat vanaf morgen in.
Waarom ga je in hemelsnaam een contract aan dat je niet hebben wilt? Dan bega je toch wel een behoorlijke miskleun! En je zult hoe dan ook de verplichtingen die je bent aangegaan moeten nakomen. Pech gehad!

Reageer