beantwoord

Maandabonnement = jaarabonnement??

• 8 januari 2017
  • 7 reacties
  • 198 Bekeken

Hallo, als 16 jarige ben ik in september gestart met een MBO in Amsterdam. Omdat ik pas vanaf januari van een studentenreisproduct gebruik kon gaan maken heb ik voor september t/m december 2016 een Trajectvrij MAAND abonnement afgesloten. Dacht ik dus!! Dit blijkt een jaarabonnement te zijn. Ik vindt het belachelijk dat dat zo slecht aangegeven staat op jullie site en ik zie dat daar al twee jaar mensen over klagen en dat daar maar niets aan verandert wordt. Als ik kan kiezen tussen Traject Vrij Maand of Traject Vrij Jaar denk ik dat ik gewoon per maand kan betalen. En als je per jaar afsluit dat je per jaar betaalt! Waarom noemen jullie het dan zo?? Het is allebei gewoon een jaarabonnement alleen die je per maand of per jaar kan betalen! Wat moet ik nu? Ik zit nog voor 8 maanden aan een abonnement vast wat ik niet nodig heb en al helemaal niet kan betalen. Die eerste 4 maanden kan ik net betalen van mijn bijbaantjes maar de rest gaat echt niet lukken. Ik vindt het heel slecht van zo'n bedrijf als de NS dat ze dat zo onduidelijk op de site vermelden. Pas als je een PDF bestand opent met de voorwaarden kom je hierachter. Dit moet toch meteen in een oogopslag bij het abonnement staan?
Wat moet ik hiermee? Bij de klantenservice wordt ik gewoon afgescheept met: jammer, sorry voor het ongemak. Maar ik vindt het geen ongemak, ik ben er doodziek van.....
icon

Beste antwoord door Iris NS 16 januari 2017, 10:23

Ik heb semmie inmiddels een privébericht gestuurd met de mededeling dat bij hoge uitzondering de einddatum is aangepast naar 4-2.
Bekijk origineel

7 reacties

Een moderator pakt dit waarschijnlijk morgen wel op. Over het algemeen is de bezettingsgraad op dit forum een beetje laag wat betreft NS medewerkers die hier eventueel uitspraak over mogen doen. Zeker als het weekend is. Maar morgen weer een dag. De ns wil in dit soort gevallen wel eens coulant zijn. Ik ben slechts een reiziger en kan u wat dat betreft niet verder helpen. Gewoon even de reactie van een moderator afwachten.
Reputatie 6
Badge +1
Mochten medewerkers u echt niet willen helpen (de mensen op het forum zijn heel behulpzaam), dan kunt u altijd nog wijzigen naar het goedkoopste traject. Dat mag namelijk sowieso. Arnhem-Arnhem Velperpoort en Sliedrecht-Hardinxveld Blauwe zoom kosten allebei 29 euro per maand...
Reputatie 7
Even voor de goede orde, traject vrij jaar is goedkoper in tarief en sluit je voor 12 maanden af.
Traject vrij maand is duurder en sluit je per maand af.

Het verschil in abonnement zit dus wel degelijk in de lengte en betekent niet de manier waarop je betaald.
Welkom op het NS Serviceforum, semmie. Jammer om te lezen dat je in de veronderstelling was dat je dit abonnement maandelijks op kon zeggen. Ik ben het niet met je eens dat het onduidelijk vermeld staat dat het een jaarabonnement is. Je kunt op de website duidelijk kiezen tussen de abonnementen Traject Vrij Maand en Traject Vrij Jaar. Op de eerste pagina van je bestelling is ook aangegeven dat de contractduur doorlopend is en dat je na een jaar het abonnement maandelijks op kan zeggen. Ook staat het inderdaad in de voorwaarden aangegeven.
Nooduitgang, Keuzereiziger en Slidestops, bedankt voor jullie tips/aanvullingen.
semmie, kun je me een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen.
Reputatie 7
Badge +3
Voortaan eerst de voorwaarden doorlezen voor je ergens een abonnement afsluit Semmie. Dat kan je in de toekomst een hoop geld schelen.
Ik heb semmie inmiddels een privébericht gestuurd met de mededeling dat bij hoge uitzondering de einddatum is aangepast naar 4-2.
Bedankt Top opgelost!

Reageer