beantwoord

Maandabonnement maar een week werkzaamheden

• 7 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 121 Bekeken

Reputatie 1
Goedemorgen,

Ik reis op het traject Eindhoven - Blerick met een maandabonnement. Ik moet 15 oktober weer opnieuw een abonnement kopen, omdat deze afloopt.
Ik reis elke weekdag heen en terug.

Nu het probleem: in de herfstvakantie (24 oktober tot en met 28 oktober) zijn er de hele week werkzaamheden. Als ik de bus neem ben ik 1,5 uur enkel onderweg.
Een reisalternatief is via Eindhoven-Roermond-Blerick (1 uur)
Wordt dit reisalternatief vergoed of ben ik mijn tijd en geld kwijt omdat ik 'verplicht' wordt de bus te nemen of een alternatief (auto) te zoeken?

Alvast bedankt,
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 7 oktober 2016, 10:53

NS adviseert u officieel om de NS-bus te nemen. Daarmee wordt aangegeven dat een alternatieve route per trein niet vergoed zal worden. Bovendien rijden er ook geen treinen tussen Tegelen en Venlo, dus een alternatief met Veolia via Roermond zou ook veel extra tijd gaan kosten. Venlo is per trein praktisch alleen vanuit Nijmegen bereikbaar.

Kort gezegd: NS zal u niets vergoeden vanwege de werkzaamheden. Alleen als de werkzaamheden langer duren dan aangekondigd, of als de werkelijke reistijd nog veel langer is dan nu in de reisplanner staat zal dat gebeuren.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +1
NS adviseert u officieel om de NS-bus te nemen. Daarmee wordt aangegeven dat een alternatieve route per trein niet vergoed zal worden. Bovendien rijden er ook geen treinen tussen Tegelen en Venlo, dus een alternatief met Veolia via Roermond zou ook veel extra tijd gaan kosten. Venlo is per trein praktisch alleen vanuit Nijmegen bereikbaar.

Kort gezegd: NS zal u niets vergoeden vanwege de werkzaamheden. Alleen als de werkzaamheden langer duren dan aangekondigd, of als de werkelijke reistijd nog veel langer is dan nu in de reisplanner staat zal dat gebeuren.

Reageer