beantwoord

Maandabonnement met OV zone er voor en erna

• 18 februari 2016
  • 3 reacties
  • 231 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik wil graag een maandabonnement aanschaffen voor een NS traject, maar ik wil daarbij ook graag een OV traject afsluiten om naar het station te komen en een OV traject om van het station naar mijn eindbestemming te komen. Ik kom op de site van de NS alleen een abonnement tegen waarbij ik voor het OV traject achteraf een rekening ontvang voor iedere gemaakte reis (dus geen abonnement). Hoe koppel ik mijn NS maandabonnement aan een OV abonnement?
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 19 februari 2016, 08:57

U koppelt feitelijk geen abonnementen. Maar u kunt wel meerdere abonnementen op één OV-chipkaart plaatsen, in elk geval wel als het gaat om een treinabonnement + een busabonnement. Alle door u bestelde abonnementen hebben hun eigen duur en eigen voorwaarden, en hangen op geen enkele manier samen.
Let op: als u twee busabonnementen bij dezelfde vervoerder bestelt is er geen garantie dat het ook echt werkt.

Mocht u meer tips willen, laat dan even weten waar u precies reist.
Bekijk origineel

3 reacties

De mogelijkheid om een trajectabonnement uit te breiden met stad- en streekvervoer in vertrek- en eindstation is helaas al een aantal jaar geleden afgeschaft. De reden hiervan zou zijn dat sinds de invoering van de OV-chipkaart de zones zijn afgeschaft. Merkwaardig genoeg is het vervolgens bij de meeste stad- en streekvervoerders nog wel mogelijk voor deze (niet meer bestaande?) zones een abonnement af te sluiten. Dit kost echter vaak aanzienlijk meer geld.
Reputatie 7
Badge +3
@theofiel
De reden dat deze aansluitende abonnementen zijn afgeschaft was vooral omdat noch NS noch de busbedrijven nog langer voor de korting wilden opdraaien.
Reputatie 6
Badge +1
U koppelt feitelijk geen abonnementen. Maar u kunt wel meerdere abonnementen op één OV-chipkaart plaatsen, in elk geval wel als het gaat om een treinabonnement + een busabonnement. Alle door u bestelde abonnementen hebben hun eigen duur en eigen voorwaarden, en hangen op geen enkele manier samen.
Let op: als u twee busabonnementen bij dezelfde vervoerder bestelt is er geen garantie dat het ook echt werkt.

Mocht u meer tips willen, laat dan even weten waar u precies reist.

Reageer