beantwoord

Maandabonnement NS - elke maand ander bedrag?

Hallo,
Ik merk, heb ik elke maand een ander bedrag voor mijn maandabonnement. Ik heb een vaste route, maar elke maand voord opgenomen verschillende bedragen. Een maand 82 euro, een maand 92 euro???
icon

Beste antwoord door Momo 4 mei 2019, 17:45

Bij een Traject-Vrij jaar abonnement die je maandelijks betaald krijg je iedere maand een factuur. Op die factuur wordt het maandbedrag van de komende maand vooraf gefactureerd en eventuele reizen buiten je vaste traject worden achteraf op dezelfde factuur berekend.
Wanneer je factuurbedrag hoger is dan je vaste abonnementsbedrag zou het verschil dus moeten komen van reizen die je de maand ervoor buiten je traject gemaakt hebt. Dat staat gespecificeerd op de factuur.

Daarnaast kan er bij bv bij vergeten uit te checken een correctietarief worden berekend (dit is dus ook achteraf). Dat correctietarief is officieel €10, maar bij de introductie van Traject Vrij op de OV-chipkaart in 2014 werd gezegd dat om te wennen aan het verplicht in en-uit checken het correctietarief tijdelijk was verlaagd naar €0.01. Ik weet niet of dat nog steeds €0.01 is of nu wel €10 is geworden. Maar ook wanneer er een correctietarief is berekend moet dat op de factuur staan.
Dus daarom het advies altijd de factuur goed te bekijken wanneer je denkt dat het bedrag niet klopt.

Misschien kan een moderator eens navragen wat momenteel het correctietarief bij vergeten uitcheck bij een Traject Vrj abonnement is, aangezien ik in de tussentijd geen aankondiging heb gezien dat dit correctietarief verhoogd is. De 2 keer dat ik het zelf vergeten was, was nog in 2014 - 2015 en werd er €0.01 berekend en ik heb geen zin om het nu zelf uit te gaan testen 😆
https://community.ns.nl/abonnementen-2/verhoging-correctietarief-traject-vrij-8162#post51076
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Wat voor abonnement heb je?. Is dat een Traject Vrij abonnement? Zo ja, reis je ook wel een buiten je Traject? Dat wordt extra berekend.
Of heb je een Flex abonnement? Misschien vergeet je dan wel eens uit te checken en wordt er correctie tarief berekend.

Facturen zijn na te kijken in je MijnNS account. Hier kun je zien wat op de factuur berekend wordt. Ik zou dat dan zeker iedere maand even nakijken om te zien waar de verschillende bedragen voor zijn. Wanneer het volgens jou niet klopt kun je contact opnemen met de klantenservice.
Ja mijn abonnement is TRAJECT VRIJ, BERGEN OP ZOOM - ROOSENDAAL. Productprijs 79, 18 euro per maand. Geen Flex, want ik reis altijd om 8.14 uur, en terug om 16.06 uur.
Reputatie 7
Badge +3
Dan zou ik eens kijken bij je facturen waar die verschillende bedragen vandaan komen. Wanneer je nog geen MijnNS account hebt, kun je die aanmaken.
Dat heb ik een account, want vandaar ik heb deze topic aangemaakt 😏😏
Maar ik begrijp ik niet, en ben ik niet blond, hoe kan je dit bedrag voor de volgende maand. Dus elke maand woord opgenomen voor de volgende maand, is niet achteraf betalen. Ik heb geen FLEX abonnement. Voor mijn traject is niet flex abonnement
Reputatie 7
Badge +3
In je account 'mijnNS' op de NS website kun je je facturen bekijken. Mogelijk heb je buiten jouw traject gereisd en/of ben je vergeten in of uit te checken. 'mijnNS' is iets anders dan je account voor deze community.
Reputatie 7
Badge +3
Bij een Traject-Vrij jaar abonnement die je maandelijks betaald krijg je iedere maand een factuur. Op die factuur wordt het maandbedrag van de komende maand vooraf gefactureerd en eventuele reizen buiten je vaste traject worden achteraf op dezelfde factuur berekend.
Wanneer je factuurbedrag hoger is dan je vaste abonnementsbedrag zou het verschil dus moeten komen van reizen die je de maand ervoor buiten je traject gemaakt hebt. Dat staat gespecificeerd op de factuur.

Daarnaast kan er bij bv bij vergeten uit te checken een correctietarief worden berekend (dit is dus ook achteraf). Dat correctietarief is officieel €10, maar bij de introductie van Traject Vrij op de OV-chipkaart in 2014 werd gezegd dat om te wennen aan het verplicht in en-uit checken het correctietarief tijdelijk was verlaagd naar €0.01. Ik weet niet of dat nog steeds €0.01 is of nu wel €10 is geworden. Maar ook wanneer er een correctietarief is berekend moet dat op de factuur staan.
Dus daarom het advies altijd de factuur goed te bekijken wanneer je denkt dat het bedrag niet klopt.

Misschien kan een moderator eens navragen wat momenteel het correctietarief bij vergeten uitcheck bij een Traject Vrj abonnement is, aangezien ik in de tussentijd geen aankondiging heb gezien dat dit correctietarief verhoogd is. De 2 keer dat ik het zelf vergeten was, was nog in 2014 - 2015 en werd er €0.01 berekend en ik heb geen zin om het nu zelf uit te gaan testen 😆
https://community.ns.nl/abonnementen-2/verhoging-correctietarief-traject-vrij-8162#post51076
Het onzinnige correctietarief bij Traject Vrij is afgeschaft.
Of denken jullie bij NS, de mensen gaan ze niet vragen, waarom elke maand een andere bedrag, kom op now 😠😠😠😠😠
En hoe kan dat now, nu, tot nu toe was niet zo iets gebeuren, en ik rij ruim 3 jaar, en nooit verschillende bedragen, maar nu wel, haloooooo
Reputatie 5
Badge
Heb je de facturen al bekeken?
Heb je nu al eens op de facturen gekeken? Die zullen waarschijnlijk meer duidelijkheid bieden.

Reageer