beantwoord

maandabonnement op ns businesscard

• 7 november 2016
  • 8 reacties
  • 794 Bekeken

Reputatie 2
Op een ns businesscard is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een maandabonnement te zetten. Waarom niet?
icon

Beste antwoord door Tochjo 7 november 2016, 09:52

Maandabonnementen voor de Business Card zijn weinig zinvol, omdat de doorlopende abonnementen ervoor vanaf een maand na de ingangsdatum dagelijks opzegbaar zijn. Zo ook het abonnement Trein Vrij, de zakelijke tegenhanger van Altijd Vrij.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Op een ns businesscard is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een maandabonnement te zetten. Waarom niet?
Als je hebt over de particuliere maandabonnementen hebt, dan zit daar gelijk het euvel. De Businesscard is een zakelijke kaart, waar je geen particuliere abonnementen op kunt laden.
Reputatie 2
Wat is het verschil tussen een particulier en een niet particulier abonnement? Altijd vrij maand = p
particulier en altijd vrij jaar = niet particulier?
Badge +3
Maandabonnementen voor de Business Card zijn weinig zinvol, omdat de doorlopende abonnementen ervoor vanaf een maand na de ingangsdatum dagelijks opzegbaar zijn. Zo ook het abonnement Trein Vrij, de zakelijke tegenhanger van Altijd Vrij.
Reputatie 2
Moet bij een zakelijk jaarabonnement meteen het jaarbedrag betaald worden, zoals bij particuliere abonnementen, of kan er per maand betaald worden?
Reputatie 6
Badge +1
Bij mijn weten kan er ook per maand betaald worden
Reputatie 2
Blijft de vraag waarom een abonnement als dalvrij niet beschikbaar is voor de ns businesscard.

ZZP ers maken ook gebruik van de ns businesscard.
Ik vind - en ik ben blijkbaar niet de enige - dat er een equivalent van het Dalvrij abonnement voor de NS Businesscard moet komen. Op de normale NS/OV card is dit voor mij veruit het meest interessante en comfortabele abonnement. Een Traject-Vrij kaart is veel duurder en veel minder flexibel en voor mij niet rendabel. En een Dalkorting abonnement zorgt toch weer voor hogere kosten als ik meer moet reizen dan normaal. Kom op NS, scheep je trouwe ondernemers-klanten niet af met een weinig creatief antwoord als "het is niet mogelijk". Ik zie voor mij vooralsnog weinig meerwaarde in een NS businesscard.
Hallo kapebo en m.tarenskeen,
Ik snap jullie punt. Dit onderwerp is in meerdere topics al eens besproken en ik wil jullie daar graag naar verwijzen. In één van deze topics heeft mijn collega Klaas Jan dit ook al nagevraagd bij onze zakelijke afdeling. Ik citeer even zijn reactie:

De Business afdeling is van mening dat het huidige aanbod voldoende is. Dal Vrij is een product dat in principe niet logisch aansluit op de zakelijke markt. Ik heb het nagevraagd en het ligt niet in de lijn der verwachting dat Dal Vrij toegevoegd zal worden aan het zakelijke assortiment.

Mocht blijken het Dal Vrij abonnement toch het meest voordelige abonnement is, dan wil ik je adviseren het particuliere abonnement aan te schaffen.

Reageer