beantwoord

Maandabonnementen combineren: dal vrij en altijd voordeel

• 3 juni 2017
  • 8 reacties
  • 423 Bekeken

Zoals de naam van dit topic al zegt: is het mogelijk maandabonnementen te combineren, en dan de specifieke combinatie dal vrij en altijd voordeel? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Irene
icon

Beste antwoord door Thom 3 juni 2017, 22:21

Als u Altijdvrij Maand op uw kaart waar Dalvrij op staat kunt laden, dan is het ook toegestaan. Het is dus makkelijk uit te zoeken. In een vroeg stadium van de bestelling is dit al duidelijk, zonder dat u iets uitgeeft. Dalvrij is een jaarabonnement waar het wel per maand op te zetten is naar ik ooit ergens las hier maar ik moet het even nakijken. Het is wel zo dat Altijdvrij pas uit kan als u voor meer dan €125 reist. Pas daarboven levert het winst op. Ik zou dat wel meenemen in de berekening. U gebruikt alleen het 20 procent kortingsdeel.
Ik weet wel zeker dat Dalvoordeel en Altijdvoordeel te combineren vallen. Dalvrij is doorgaans niet geschikt voor spitsreizen, hooguit om de reis in de spits af te maken.
Bekijk origineel

8 reacties

Met twee abonnementen op twee verschillende kaarten lijkt mij dat geen probleem.
Badge +3
Dal Vrij is niet verkrijgbaar als maandabonnement.

De combinatie Dal Vrij en een maandabonnement Altijd Voordeel is overigens alleen nuttig als u én voor meer dan 125 euro in de spitsuren reist én voor meer dan 165 euro in de daluren. Bij minder reizen in de spitsuren is reizen tegen vol tarief voordeliger en bij minder reizen in de daluren is Altijd Voordeel als enige abonnement voordeliger, want daarmee krijgt u ook 40 procent korting op reizen in de daluren.
Reputatie 7
Badge +4
Als u Altijdvrij Maand op uw kaart waar Dalvrij op staat kunt laden, dan is het ook toegestaan. Het is dus makkelijk uit te zoeken. In een vroeg stadium van de bestelling is dit al duidelijk, zonder dat u iets uitgeeft. Dalvrij is een jaarabonnement waar het wel per maand op te zetten is naar ik ooit ergens las hier maar ik moet het even nakijken. Het is wel zo dat Altijdvrij pas uit kan als u voor meer dan €125 reist. Pas daarboven levert het winst op. Ik zou dat wel meenemen in de berekening. U gebruikt alleen het 20 procent kortingsdeel.
Ik weet wel zeker dat Dalvoordeel en Altijdvoordeel te combineren vallen. Dalvrij is doorgaans niet geschikt voor spitsreizen, hooguit om de reis in de spits af te maken.
Dalvrij juli augustus en een museumkaart. ... aauwhhhh why Not!
Reputatie 7
Badge +4
Het einde van de cultuurbarbarij bij NS! Maar, jonge vriend: Het diep gepeins in dezen alleen al, is niet goed voor mijn zwak gestel...

Met uw welnemen,

@Eneri, dit moet je niet serieus nemen 😉
Reputatie 7
Badge +4
Dal Vrij is niet verkrijgbaar als maandabonnement.

De combinatie Dal Vrij en een maandabonnement Altijd Voordeel is overigens alleen nuttig als u én voor meer dan 125 euro in de spitsuren reist én voor meer dan 247,50 euro in de daluren. Bij minder reizen in de spitsuren is reizen tegen vol tarief voordeliger en bij minder reizen in de daluren is Altijd Voordeel als enige abonnement voordeliger, want daarmee krijgt u ook 40 procent korting op reizen in de daluren.

In de daluren heeft Eneri al 100 procent korting bij Dalvrij. Rekenfoutjes ben ik niet zo van je gewend 😉
Badge +3
Uit het bericht van 92eneri kan ik niet afleiden dat 92eneri al Dal Vrij heeft. Als dat zo is, en we die abonnementskosten buiten beschouwing laten, dan hoef je natuurlijk alleen naar de kosten voor de spitsuren te kijken. Maar iemand die nog geen Dal Vrij heeft en die overweegt zowel Dal Vrij als Altijd Voordeel aan te schaffen, moet wel rekening houden met de te verwachten kosten voor de daluren.
Reputatie 7
Badge +4
Zo kun je het zien maar ze spreekt wel over Dalvrij. Zeker is het niet en ze zal dit zelf weten, beide is mogelijk. Het bedrag is ook gecorrigeerd. Eneri zoekt mogelijk naar een wat specifieke combinatie van dal- en spitsreizen.

Reageer