beantwoord

Maandelijkse afschrijvingen, wat als betaling mislukt?

• 24 juni 2019
  • 2 reacties
  • 161 Bekeken

Hoi, ik heb een weekend vrij abonnement maar wegens financiële nood heb ik niet genoeg geld op mijn rekening om het te kunnen betalen.

Gaat het bedrag dan toch nog van mijn bankrekening af? Of is het dan niet mogelijk en wat gebeurd er als dat niet kan worden afgeschreven? En kan ik misschien een betalings regeling treffen met NS? Want ik wil niet in de schulden of problemen raken...
icon

Beste antwoord door Denice NS 24 juni 2019, 09:54

Welkom bij de Community, ot7.

Wat MoDe aangeeft klopt inderdaad. Als je bijvoorbeeld niet rood kan/mag staan op je rekening en er staat onvoldoende saldo op dan zal de afschrijving mislukken. Je krijgt van ons dan in eerste instantie een betalingsverzoek per e-mail. Volgt daarop geen betaling dan krijg je een acceptgiro per brief. Indien ook daar geen betaling op volgt krijg je nog één laatste herinnering per e-mail van ons. Als er na deze 3 betaalverzoeken geen betaling heeft plaatsgevonden zal deze worden overgedragen aan het incassobureau (Syncasso). Ook beëindigen we op dat moment je abonnement om verdere kosten te voorkomen. Omdat wij 3 betaalverzoeken zonder extra kosten sturen heb je ongeveer 25 dagen de tijd om de betaling alsnog te voldoen. Het is helaas niet mogelijk een betalingsregeling te treffen. Op het moment dat het dossier wordt overgedragen aan het incassobureau worden de kosten ook verhoogt met € 40. Bij het incassobureau valt eventueel een betalingsregeling te treffen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als het bedrag van jouw factuur op jouw rekening staat dan wordt het er vanaf gehaald. Bij onvoldoende saldo kan het niet afgeschreven worden en krijg je een aanmaning. Je moet het dan zelf overschrijven binnen een bepaalde tijd. Als je dat niet doet komt jouw factuur uiteindelijk bij een incassobureau. Je abonnement wordt dan beëindigd en bij Flex kun je een half jaar lang geen nieuwe aanvragen.
NS doet niet aan betalingsregelingen.
Welkom bij de Community, ot7.

Wat MoDe aangeeft klopt inderdaad. Als je bijvoorbeeld niet rood kan/mag staan op je rekening en er staat onvoldoende saldo op dan zal de afschrijving mislukken. Je krijgt van ons dan in eerste instantie een betalingsverzoek per e-mail. Volgt daarop geen betaling dan krijg je een acceptgiro per brief. Indien ook daar geen betaling op volgt krijg je nog één laatste herinnering per e-mail van ons. Als er na deze 3 betaalverzoeken geen betaling heeft plaatsgevonden zal deze worden overgedragen aan het incassobureau (Syncasso). Ook beëindigen we op dat moment je abonnement om verdere kosten te voorkomen. Omdat wij 3 betaalverzoeken zonder extra kosten sturen heb je ongeveer 25 dagen de tijd om de betaling alsnog te voldoen. Het is helaas niet mogelijk een betalingsregeling te treffen. Op het moment dat het dossier wordt overgedragen aan het incassobureau worden de kosten ook verhoogt met € 40. Bij het incassobureau valt eventueel een betalingsregeling te treffen.

Reageer