beantwoord

Maandtraject kaart

• 7 februari 2015
  • 6 reacties
  • 518 Bekeken

Hallo,
Ik ben van plan om binnenkort woon-werk vervoer te gaan doen dmv de trein. Ik werk 17 km van mijn werk en de treinverbinding is optimaal. Nu is mijn vraag, ik wil in de wintermaanden dagelijks met de trein, echter in de zomermaanden, ga ik zo'n 2 a 3 keer in de week op de fiets naar mijn werk, in de zomermaanden zou een maandtraject kaart dan zonde zijn. Bestaat er een combikaart die zowel het maandtraject combineert met een gewone ov chipkaart? Alvast bedankt voor een antwoord.
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 februari 2015, 10:15

Als u een maandabonnement neemt, zou u er in de zomermaanden voor kunnen kiezen om geen maandabonnement te nemen, maar bijvoorbeeld Altijd Voordeel (kost 25 euro per maand) om toch met korting te kunnen reizen (aannemende dat u in de spits reist).

Als u verwacht het abonnement minstens vijf maanden te gebruiken dan is het door het enorme prijsverschil overigens aantrekkelijker om een jaarabonnement te nemen al ligt bij u het omslagpunt wellicht bij iets meer maanden vanwege het beperkte gebruik in de zomer.
Bekijk origineel

6 reacties

Als u een maandabonnement neemt, zou u er in de zomermaanden voor kunnen kiezen om geen maandabonnement te nemen, maar bijvoorbeeld Altijd Voordeel (kost 25 euro per maand) om toch met korting te kunnen reizen (aannemende dat u in de spits reist).
Als u verwacht het abonnement minstens vijf maanden te gebruiken dan is het door het enorme prijsverschil overigens aantrekkelijker om een jaarabonnement te nemen al ligt bij u het omslagpunt wellicht bij iets meer maanden vanwege het beperkte gebruik in de zomer.
Hallo Foofer77, Theofiel geeft goede opties hoe je het kan aanpakken met het de abonnementen. Kom je er zo uit? Groet, Marjan
U kunt ook voorlopig met Traject Vrij maand reizen en dan aan het begin van de zomermaanden een jaarabonnement afsluiten dat voor uw zomerreisgedrag gunstig is. Die kunt u dan in het najaar laten opwaarderen naar Traject Vrij Jaar (dat mag als de abonnementskosten hoger zijn en alleen op de maanddag waarop het abonnement is ingegaan, rekening houdend met 2 weken verwerkingstermijn). Bij het ingaan van de zomer van 2016 zit het eerste jaar van uw jaarabonnement er dan op en mag u het jaarabonnement opzeggen en een nieuwe afsluiten waarmee u weer hetzelfde kunt doen.
Hallo Theofiel, als ik de kosten voor een jaartraject kaart en de kosten van de mogelijke andere structuur bij elkaar optel, ben ik met de jaartraject kaart inderdaad voordeliger uit.
Hallo Foofer77, Theofiel geeft goede opties hoe je het kan aanpakken met het de abonnementen. Kom je er zo uit? Groet, Marjan Hallo Marjan,
Ik heb besloten dat ik een jaarabonnement neem op mijn traject. Dan ben ik 20 euro goedkoper uit dan wanneer ik een maandabbo neem. Tevens laat ik deze dan gewoon doorlopen in de zomermaanden, dan ben ik nog goedkoper uit als in andere vormen. grt Jeroen
Dank voor de antwoorden. Ik heb alle kosten in een excelsheet voor mezelf neergezet en in alle mogelijke vormen. Ben ik toch een stuk goedkoper uit dan wanneer ik met mijn kleine clio naar mijn werk rijd.:)

Reageer