beantwoord

Mag ik met Dal Voordeel in juli en augustus voor 9 uur reizen met een keuzedag?

• 18 augustus 2014
  • 6 reacties
  • 5431 Bekeken

Ik heb zelf een dal-voordeel kaart, mijn vrouw een voordeelurenkaart. We kunnen dit jaar voor het eerst gebruik maken van vrij reizen. (keuzedagen). Nu vermeldt de toelichting op de ns site, dat je met een voordeelurenkaart in augustus op vrijdag ook voor 9 uur mag reizen; over de dal-voordeelkaart wordt niet gesproken. Mag daar in augustus ook voor 9 uur op vrijdag gereisd worden?
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 18 augustus 2014, 20:40

Nee, daarin zit verschil. Met de keuzedagen bij een voordeelurenabonnement mag in juli en augustus wel voor 9:00 gereisd worden, met de keuzedagen bij Dal Voordeel mag dat absoluut niet (behalve wanneer voor 6:30 wordt ingecheckt).
Bekijk origineel

6 reacties

Nee, daarin zit verschil. Met de keuzedagen bij een voordeelurenabonnement mag in juli en augustus wel voor 9:00 gereisd worden, met de keuzedagen bij Dal Voordeel mag dat absoluut niet (behalve wanneer voor 6:30 wordt ingecheckt).
Dank luchtmacht. Zijn er ook nog verschillen bij de middagspits?
Reputatie 7
Badge +4
Nee, voor senioren is er geen middagspits als u met een keuzedag reist.
Nee, er is geen middagspits actief. Dus ook tussen 16:00 en 18:30 kan er worden ingecheckt met de keuzedag.
Mocht u wel tussen 6:30 en 9:00 op pad gaan, dan kan kunt u wel (in augustus) in de ochtendspits gebruik maken van samenreiskorting bij het abonnement van uw vrouw, zodat u voor dat deel van de reis (totdat u na 9 uur opnieuw incheckt met de keuzedag) tenminste nog 40% korting krijgt.

Overigens zijn er twee verschillende pagina's over de keuzedag: Deze over de Dal/Altijd-Voordeel-keuzedag en deze over de Voordeeluren-Keuzedag.
Ik zie dat je inmiddels verder geholpen bent door andere forummers fwoortmeijer. Alle gegeven informatie klopt. Met een Keuzedag van het Voordeelurenabonnement mag je in de maanden juli en augustus voor 09.00 reizen. Bij het Dal Voordeel abonnement en het Altijd Voordeel abonnement kun je met je Keuzedag na 09.00 reizen. Je kunt wel voor 09.00 gebruikmaken van de Samenreiskorting.

Om je topic beter vindbaar te maken heb ik deze verplaatst naar 'abonnementen'. Ook heb ik de titel aangepast.

Reageer