beantwoord

mail over keuzedagen is onjuist

• 14 oktober 2020
  • 24 reacties
  • 451 Bekeken

Ik heb een dal voordeel abonnement gekocht met daarbovenop keuzedagen. Volgens de site van de ns en informatie bij bestelling per telefoon zijn alle kaartjes het hele jaar geldig. In de mail die ik nu van de ns krijg staan zes kaartjes gelinkt aan geldigheidsduur van twee maanden. Bij navraag bij klantenservice werd gezegd dat de mail onjuist is en dat er nog een mail zou komen met bevestiging van de nieuwe geldigheidsduur (een jaar). 
Wat is dit verwarrend! Waarom niet meteen een juiste  mail? Kan iemand me bevestigen dat deze mail foutief is. 
Bedankt voor het antwoord. 

icon

Beste antwoord door Laura NS 14 oktober 2020, 12:57

Goede vragen! Net even geïnformeerd, want ik vind het ook wel vreemd, zeker nu bekend is wat er gaat gebeuren, dat een dergelijke mail wordt verstuurd. Het is inderdaad zo dat je 1 Keuzedag nog gebruikt in 2020 en dat de rest per 1 januari om wordt gezet naar Jaarkeuzedagen. Excuus voor de verwarring! Ik ga mailen zodat hier verandering in komt.

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Vanaf 1-1-201 zijn Keuzedagen 1 jaar geldig. Dan zullen de Keuzedagen niet meer in de middagspits geldig zijn. Dit jaar worden nog 2-maandelijkse Keuzedagen uitgegeven. Door Corona zijn alle Keuzedagen uitgegeven na 18 mei 2020 geldig gemaakt tot 31-12-2020. Dit jaar zijn Keuzedagen nog wel te gebruiken in de middagspits.

Dank je wel, MoDe!
Dit stond o.a. in de mail van de NS (zie hieronder). Betekent jouw reactie nu dat ik in elk geval een keuzedag nog in 2020 moet opnemen en de andere vrij de besteden zijn tot de einddatum (14 oktober 2021)?

Uw Keuzedagen 2e klas

Keuzedag nummer

Geldig vanaf

Geldig tot en met

Staat voor u klaar

1

14 oktober 2020

31 december 2020

13 oktober 2020

2

14 december 2020

13 februari 2021

13 december 2020

3

14 februari 2021

13 april 2021

13 februari 2021

4

14 april 2021

13 juni 2021

13 april 2021

5

14 juni 2021

13 augustus 2021

13 juni 2021

6

14 augustus 2021

13 oktober 2021

13 augustus 2021

JAARkeuzedag

14 oktober 2020

13 oktober 2021

13 oktober 2020

Reputatie 7
Badge +3

Dit is vreemd, want mij is gezegd dat vanaf 1-1-2021 alle Keuzedagen omgezet worden naar jaarkeuzedagen.

Kan 1 van de moderators hier duidelijkheid over geven?

Ja, wat je zeg klopt! In mijn geval is het eerste kaartje (dat vandaag ingaat) geldig tot en met 31 december 2020. Daarna, vanaf 1 januari 2021 zijn mijn overige zes kaartjes jaarkeuzedagen. Heb nog nog eens gebeld met klantenservice en dat is bevestigd.

Ja, wat je zeg klopt! In mijn geval is het eerste kaartje (dat vandaag ingaat) geldig tot en met 31 december 2020. Daarna, vanaf 1 januari 2021 zijn mijn overige zes kaartjes jaarkeuzedagen. Heb nog nog eens gebeld met klantenservice en dat is bevestigd.

Waar gaat dit nu weer fout vraag ik mij af??? Is toch weer een stukje kwaliteitscontrole die een zeer grote steek heeft laten vallen. Gevolg is dat de klantenservice hierdoor weer extra vragen krijgt, die ivm Corona deel 2 hier niet echt op zit te wachten. Het lijkt mij dat er veel delen bij NS momenteel compleet langs elkaar werken en dat het ene deel totaal niet nadenkt over de gevolgen voor het andere deel. Ondertussen hebben de klanten hier dan weer last van. 

Hetzelfde zag je bijvoorbeeld met de formule 1 kaartjes. Vanuit de moderators werd gecommuniceerd dat de kaartjes waarschijnlijk verlengd zou worden naar volgend jaar. Ineens stond er op de site dat ze werden terugbetaald. en volgens mij is Sacha nu nog steeds heel nieuwsgierig hoe dat zo opeens geregeld was. En zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden op dit forum te vinden. 

Goede vragen! Net even geïnformeerd, want ik vind het ook wel vreemd, zeker nu bekend is wat er gaat gebeuren, dat een dergelijke mail wordt verstuurd. Het is inderdaad zo dat je 1 Keuzedag nog gebruikt in 2020 en dat de rest per 1 januari om wordt gezet naar Jaarkeuzedagen. Excuus voor de verwarring! Ik ga mailen zodat hier verandering in komt.

Reputatie 5
Badge

Volgens mij-maar dat blijft vermoeden, is het ook na 1/1/21 toch zo, dat die keuzedaagjes slechts per 2 mnd vrijkomen en DAN, daarna tot einde van het lopend boekjaar geldig blijven. Wat dus betekent dat het niet mogelijk zal zijn om ze alle 7 kort na elkaar op te nemen in de 1e maand, maar wel in de 11e en 12e maand. Vermoedelijk om te voorkomen dat mensen dat doen en dan snel hun dure ABO stopzetten. Hoewel ze dat dan maar 1x kunnen doen vanwege vervallen keuzedagen oude stijl voor nieuwe klanten.

Ach woonden we maar in Belgie waar ze daar niet zo moeilijk over doen en nog voordeliger ook.

Alle dagen zijn 1 jaar geldig. Dat zou dus betekenen dat een Keuzedag die halverwege het contractjaar vrijkomt tot halverwege volgend contractjaar geldig is. Dat is niet zo logisch.

Reputatie 7
Badge +3

Lekker duidelijk weer allemaal. Kan er niet een goed bericht op de website komen met: voorwaarden en geldigheid keuzedagen 2020 / voorwaarden en geldigheid keuzedagen 2020-2021 / voorwaarden en geldigheid Keuzedagen 2021

Het is inderdaad zo dat je 1 Keuzedag nog gebruikt in 2020 en dat de rest per 1 januari om wordt gezet naar Jaarkeuzedagen.

Vanaf 1 januari staan alle Keuzedagen klaar voor het gehele contractjaar. Zo duidelijker? :)

Ik neem even aan dat iedereen die het betreft morgen een herstelmail krijgt waarin e.e.a. wel duidelijk wordt aangegeven zoals het nu staat aangegeven is gewoon fout. Ik kan overigens het vermoeden van @bahnridder volgen. Je krijgt per 2 maanden een keuzedag maar die is vervolgens dan wel het hele jaar geldig. Dat lijkt mij logisch. Ik blijf het schokkend vinden dat we over zulke elementaire communicatieprocessen hier op dit forum moeten discussiëren. 

Reputatie 7
Badge +3

Het is inderdaad zo dat je 1 Keuzedag nog gebruikt in 2020 en dat de rest per 1 januari om wordt gezet naar Jaarkeuzedagen.

Vanaf 1 januari staan alle Keuzedagen klaar voor het gehele contractjaar. Zo duidelijker? :)

Nee, want dat betekent dat de keuzedagen van TS die zij vanaf januari 2021nog ontvangt geen jaar geldig zijn, maar ongeveer 9 maanden.Dus graag een verduidelijking op de website.

Wat betaalt het als ik die tekst schrijf?

Nee, want dat betekent dat de keuzedagen van TS die zij vanaf januari 2021nog ontvangt geen jaar geldig zijn, maar ongeveer 9 maanden.

Contractjaar, niet kalenderjaar. Dus als contractverlenging in september plaatsvindt, dan inderdaad 9 maanden. Er is nog niet gecommuniceerd wanneer dit op de website verschijnt. 

Nee, want dat betekent dat de keuzedagen van TS die zij vanaf januari 2021nog ontvangt geen jaar geldig zijn, maar ongeveer 9 maanden.

Contractjaar, niet kalenderjaar. Dus als contractverlenging in september plaatsvindt, dan inderdaad 9 maanden. Er is nog niet gecommuniceerd wanneer dit op de website verschijnt. 

Nee het moet niet alleen op de website. Volgens mij moet er echt een correctiemail uit. TS heeft toch een foutieve mail gehad. Dus moet zij en al de anderen die het betreffen een correctiemail krijgen lijkt mij. Dat lijkt mij wel zo klantvriendelijk.

Het is toch niet waar? Breed uitgemeten ontvingen wij eerder bericht dat onze nieuwe keuzedagen niet meer gebonden zijn aan de 2 maandelijkse periode, maar het hele jaar geldig zijn. Vanochtend dropte de NS het onderstaande bericht in de mailbox. Wij kunnen er geen touw meer aan vastknopen. Pure miscommunicatie?

Hieronder vindt u meer informatie over de geldigheid van uw Keuzedagen, hoe u Keuzedagen op uw OV-chipkaart kunt plaatsen en hoe u hiermee kunt reizen.

Geldigheid van uw Keuzedagen
In onderstaande tabel ziet u de geldigheid van uw Keuzedagen en de data waarop ze gereed staan op de NS-kaartautomaat of bij een ander ophaalpunt voor de OV-chipkaart. U vindt ze allemaal op ov-chipkaart.nl/adresvinder. Uw Keuzedagen zijn de hele dag geldig (op maandag t/m vrijdag voor 06.30 uur 's ochtends en na 09.00 uur ’s ochtends; in het weekend ook voor 9.00 uur). Keuzedagen zijn alleen geldig in de trein, niet in de bus, tram of metro.

Uw Keuzedagen 2e klas

Keuzedag nummer

Geldig vanaf

Geldig tot en met

Staat voor u klaar

1

18 oktober 2020

31 december 2020

17 oktober 2020

2

18 december 2020

17 februari 2021

17 december 2020

3

18 februari 2021

17 april 2021

17 februari 2021

4

18 april 2021

17 juni 2021

17 april 2021

5

18 juni 2021

17 augustus 2021

17 juni 2021

6

18 augustus 2021

17 oktober 2021

17 augustus 2021

JAARkeuzedag

18 oktober 2020

17 oktober 2021

17 oktober 2020

LET OP: BEWAAR DEZE TABEL ZORGVULDIG! WORDT SLECHTS EENMAAL VERSTREKT.

Badge

U bedoeld dat de keuzedagen vanaf 2021 het hele jaar geldig zouden zijn neem ik aan, tja dan klopt dit mailtje niet geheel. Dan klopt dit mailtje alleen voor de keuzedagen die dit jaar nog vrijvallen.

Reputatie 7
Badge +4

Erg slordig. Ik denk dat het wel geldt voor uw keuzedag vanaf 18 oktober en die vanaf 18 december en verder zijn het jaakeuzedagen.

Dit lijkt nergens naar. NS moet dit echt direct herstellen. Het bericht is niet aangepast aan de veranderde regeling. Zeker naar ouderen toe is dit geen goede manier van communiceren. Er is gewoon een oude geautomatiseerde brief gebruikt.

Het is inderdaad niet waar, @Ebanista.

Reputatie 7
Badge +1

Enkele dagen geleden is deze vraag ook al gesteld in een ander topic, waarop Laura NS antwoordde dat de verstuurde mail incorrect is en ze er achteraan gaat. 

Erg slordig.

Dit lijkt nergens naar. NS moet dit echt direct herstellen.

er wordt echt een zooi van gemaakt en dat geldt eigenlijk een beetje voor alle veranderingen die vanaf 1 januari 2021 in zouden moeten gaan, info is verkeerd of er komt helemaal geen info

Communicatie naar andere abonnementhouders die uiterlijk 1 oktober had moeten plaatsvinden is ns voor het gemak maar even helemaal even vergeten. Ook geen moderator die er verder op reageert, behalve dat ze vertellen dat ze geen idee hebben wanneer er dan wel iets gecommuniceerd gaat worden

Reputatie 7
Badge +4

LauraNS gaat er achteraan en die is intelligent en vasthoudend. Het algemene probleem van NS is dat het een grote organisatie is, waar de verschillende afdelingen veel te veel langs elkaar heen werken. Het gaat met name mis in de communicatie over de veranderingen. Het komt niet, niet goed, of te laat op de site en de automatische communicatie per email gaat nu ook weer mis.

Er zou een beter functionerende laag van management moeten komen die het overzicht houdt over alles, en de zaken actualiseert. Verder zou men moeten inzien dat niet alle klanten net zo handig met Inernettoepassingen zijn als de ontwerpers er van.

Het is voor iedereen verwarrend, en ons maakt het hier niet onzeker, maar veel gebruikers wel. Het is niet nodig en zou moeten worden voorkomen. 

Ouderen die een Dalvoordeelabonnment kopen, lezen nog steeds dat ze drie maal Kidsvrij kunnen krijgen bij hun abonnement, terwijl Kidsvrij allang een zelfstandig abonnement is, onafhankelijk van opa of oma. Dat is verwarrend. voor een generatie die er niet mee is opgegroeid, maar er noodgedwongen wel aan moet geloven. En die dan ook nog eens geconfronteerd wordt met de vervagingstaal van de afdeling Communicatie. 

De coördinatie van de informatie naar buiten toe, is niet goed. Op de site niet en in de emails niet. Het houdt ons van de straat, dat wel. :innocent:

Enkele dagen geleden is deze vraag ook al gesteld in een ander topic, waarop Laura NS antwoordde dat de verstuurde mail incorrect is en ze er achteraan gaat. 

Je verwijzing is naar ditzelfde topic. Is er nu wel of niet nog een ander topic. NS heeft zo te zien ook geen herstelmail gestuurd?

Badge +3

Ebanista was een eigen topic gestart. Dat topic is later samengevoegd met het al bestaande topic.

NS, pak het aan, klaag niet over minder reizigers, bied service en wees duidelijk. Geen gezeur over een erg grote organisatie. Dit is een kwestie van goede communicatielijnen en data raadplegen.

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad graag duidelijke informatie geven. Vanwege al die onduidelijkheid weten abonnementhouders al maanden niet waar ze aan toe zijn.

Ik vraag al sinds de ontdekking in februari dat per 31/12 ingegane mijn keuzedagen-abonnement ineens ingangsdatum 1/1 had gekregen hoe het geregeld is met keuzedagen in 2020 ontvangen die doorlopen in 2021. 

Daarnaast zal ik niet de enige zijn die vanwege de onduidelijkheid tot wanneer nieuwe keuzedagen-abonnementen besteld kunnen worden het huidige abonnement niet heb opgezegd maar ook sinds maart niet gereisd heeft.

Reageer