beantwoord

mail over keuzedagen is onjuist

• 14 October 2020
  • 28 reacties
  • 853 Bekeken

Ik heb een dal voordeel abonnement gekocht met daarbovenop keuzedagen. Volgens de site van de ns en informatie bij bestelling per telefoon zijn alle kaartjes het hele jaar geldig. In de mail die ik nu van de ns krijg staan zes kaartjes gelinkt aan geldigheidsduur van twee maanden. Bij navraag bij klantenservice werd gezegd dat de mail onjuist is en dat er nog een mail zou komen met bevestiging van de nieuwe geldigheidsduur (een jaar). 
Wat is dit verwarrend! Waarom niet meteen een juiste  mail? Kan iemand me bevestigen dat deze mail foutief is. 
Bedankt voor het antwoord. 

icon

Beste antwoord door Laura NS 14 October 2020, 12:57

Bekijk origineel

28 reacties

Badge +3

- Keuzedagen zijn ook in Q1 en Q2 van 2021 nog nieuw te bestellen (ondanks eerdere berichtgeving).

Kijk, dat is een Like waard! :laughing:

Reputatie 7
Badge +3

- Keuzedagen zijn ook in Q1 en Q2 van 2021 nog nieuw te bestellen (ondanks eerdere berichtgeving).

Kijk, dat is een Like waard! :laughing:

Mensen een jaar lang in onzekerheid laten tot wanneer er keuzedagen besteld kunnen worden, is helemaal geen like waard. In oktober 2019 werd aangekondigd dat keuzedagenabonnementen eind 2020 niet meer besteld konden worden. In het voorjaar werd door verschillende NS medewerkers gezegd dat keuzedagen in het najaar, tot ongeveer oktober of tot eind van december 2020 niet meer besteld konden worden. Een exacte datum kon niet gegeven worden, maar wel werd het advies gegeven om ze niet op te zeggen. Onlangs werd mij nog gezegd dat als ik mijn abonnement zou opzeggen ik voor 23 december keuzedagen moest aanvragen als ik ze wilde blijven houden.

En nu heb ik nog 12 keuzedagen over (2 abonnementen). Normaal gesproken had ik ze allemaal makkelijk op kunnen maken maar met tussen half maart en 1 juli alleen noodzakelijke reizen en vanaf eind september beperkt reizen en vanaf deze week tot half januari nog beperkter reizen en een arts die zegt dat k beter geen Covid-19 kan krijgen, ga ik er 11 niet opmaken en zullen 2 binnenkort vervallen omdat jaarkeuzedagen niet tot 31-12-2020 verlengd zijn. Waar Kruidvat-kaartjes wel verlengd worden tot eind maart 2021 blijven tussen maart en 1 november uitgegeven keuzedagen maar geldig tot 31-12-2020.

Ik zal echt niet de enige zijn die met ongebruikte keuzedagen blijf zitten. 70+ wordt al sinds half maart afgeraden om met OV te reizen. Ik had graag willen reizen, maar niemand bij de NS heeft mij kunnen overtuigen dat er veilig gereisd kon worden.

Badge +3

Geldigheid
- Vanaf 30 oktober tot halverwege 2021 sturen we steeds elke 2 maanden een Keuzedag, maar elke Keuzedag is 12 maanden geldig. 
- Bij het verlengen van uw Keuzedagen ná halverwege 2021, krijgen alle Keuzedagen dezelfde geldigheid als de Jaarkeuzedag, en zijn ze dus alle 7 het hele contractjaar geldig. 

Dus je krijgt ze ná halverwege 2021 (zoals bij papieren keuzedagen) allemaal in één keer, 7 keuzedagen die het hele contractjaar geldig zijn?

Dan vóór half 2021 je papieren keuzedagen opzeggen (of in ieder geval niet mee verlengen), scheelt je € 11,50.

Reageer