beantwoord

Maximale stallingsduur Corona

• 16 maart 2020
  • 26 reacties
  • 3469 Bekeken

Hoi! Ik studeer in Utrecht en heb een abonnement voor de fietsenstalling onder het stationsplein. Ik heb begrepen dat de maximale stallingsduur 4 of 5 weken is, maar ik woon zelf niet in Utrecht en kan op het moment wegens het coronavirus ook niet met de trein op en neer om mijn fiets tussendoor te verplaatsen. Ik wil echter niet dat mijn fiets wordt weggesleept. Zijn er nu aangepaste regels over? Want ik zal vast niet de enige student zijn met dit probleem.

icon

Beste antwoord door Mark NS 18 maart 2020, 19:00

Er is inmiddels nieuws te melden.

1. Voor alle fietsenstallingen geldt dat er voorlopig niet gehandhaafd zal worden. Fietsen blijven gewoon staan.
  2. Bemenste stallingen zullen voor onbepaalde tijd gratis worden, in ieder geval totdat alles weer genormaliseerd is. 
  3. De Zelfservice stallingen zullen niet gratis worden, omdat er geen medewerker aanwezig is. Indien hier kosten aan verbonden zijn, dan kan dat via de Klantenservice teruggevraagd worden. Indien er gepind is, is het verzoek om het bedrag via de chat, Facebook of Twitter terug te vragen zodat je een bon of een screenshot van de pintransactie kunt meesturen. 

Mocht Denice nog meer informatie ontvangen van regiomanager, dan zal dat uiteraard ook doorgegeven worden. 

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt me dat dit soort zaken niet de allerhoogste prioriteit hebben. Maar er moet de komende weken natuurlijk wel iets geregeld worden.

Het zou logisch zijn om de maximum stallingsduur tot nader bericht op te schorten en de abonnementhouders daarvan in kennis te brengen. Zolang deze crisis aanhoudt zal de vraag naar stallingsplaatsen ook nihil zijn. Dan kunnen alle fietsen die er nu al staan gewoon blijven staan.

Badge