beantwoord

Meerdere abonnementen op 1 kaart

  • 17 September 2021
  • 10 reacties
  • 10663 Bekeken

Hallo, 

Ik heb een NSflex abonnement weekend vrij, maar kan ik hier ook de dal vrij abonnement van €5,- aan toevoegen of kun je alleen maar gebruik maken van 1 abonnement op je kaart?? Ik reis af en toe met de trein in het weekend naar mijn ouders en soms reis ik op de maandag weer terug. 

Wie kan mij hierbij helpen? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 17 September 2021, 18:16

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

Het is niet mogelijk meerdere abonnementen op één OV-chipkaart te combineren. Maar u kunt wel NS Flex Weekend Vrij voor 3 euro per maand uitbreiden met de optie om op werkdagen in de daluren met 40 procent korting te kunnen reizen:
 


Als u al NS Flex Weekend Vrij hebt, dan moet u dit abonnement wijzigen naar NS Flex Weekend Vrij en deze optie aanklikken. Dat lijkt misschien gek, wijzigen naar een abonnement dat u al hebt, maar dat is wel de juiste manier. Kies dus niet voor een wijziging naar NS Flex Dal Voordeel, want dan bent u NS Flex Weekend Vrij kwijt.

Wijzigen van een abonnement kunt u zelf doen in Mijn NS als er minstens een maand is verstreken sinds de ingangsdatum of de laatste wijziging. Zo niet, dan kunt u uw verzoek bij de klantenservice neerleggen. Een wijziging naar een duurder abonnement willen zij vaak wel doorvoeren.

(U schreef Dal Vrij, maar gezien de prijs van 5 euro per maand neem ik aan dat u Dal Voordeel bedoelde. Dal Vrij kost 106 euro per maand en geeft recht op onbeperkt reizen in de daluren op werkdagen en in het weekend en op feestdagen.)

Badge +3

Let op dat je de wijziging via de Webshop doet, want bij wijzigen via Mijn NS zie je soms die extra opties niet.

Als de tekst op die gele knop in bovenstaand screenshot zegt ‘Wijzig nu’ i.p.v. ‘Bestel nu’ dan is dat (soms?) het geval.

Heel erg bedankt allebei voor de reacties. Het is gelukt om de extra optie toe te voegen!

Mijn zoon is tijdelijk gestopt met studeren en gaat komende maand 1 week voor cursus naar A’dam tijdens spitsuren.

Hij heeft nu dal voordeel echter altijd voordeel zou gunstig zijn. Of een dal vrij voor de heenreis (instappen voor 06:30) en altijd voordeel voor de terugreis. 
 

iemand tips hiervoor?

Badge +3

Mijn zoon is tijdelijk gestopt met studeren en gaat komende maand 1 week voor cursus naar A’dam tijdens spitsuren.

Hij heeft nu dal voordeel echter altijd voordeel zou gunstig zijn. Of een dal vrij voor de heenreis (instappen voor 06:30) en altijd voordeel voor de terugreis. 
 

iemand tips hiervoor?

Welkom bij de NS Community @Lodewiekus,

Dat gaat niet samen, dus zal hij Dal Voordeel moeten omzetten naar Dal Vrij (of Altijd Voordeel) en een tweede kaart bestellen met het andere gewenste abonnement.

Reputatie 7
Badge +3

Mijn zoon is tijdelijk gestopt met studeren en gaat komende maand 1 week voor cursus naar A’dam tijdens spitsuren.

Hij heeft nu dal voordeel echter altijd voordeel zou gunstig zijn. Of een dal vrij voor de heenreis (instappen voor 06:30) en altijd voordeel voor de terugreis. 
 

iemand tips hiervoor?

Vanaf welk station reist zoon naar Amsterdam? Een abonnement voor 1 week afsluiten kan niet, dat moet voor minimaal een maand. Als zoon 1x per dag in de spits reist en 1x voor de spits kan instappen is het de vraag of een abonnement goedkoper is.

Mijn zoon is tijdelijk gestopt met studeren en gaat komende maand 1 week voor cursus naar A’dam tijdens spitsuren.

Hij heeft nu dal voordeel echter altijd voordeel zou gunstig zijn. Of een dal vrij voor de heenreis (instappen voor 06:30) en altijd voordeel voor de terugreis. 
 

iemand tips hiervoor?

Welkom bij de NS Community @Lodewiekus,

Dat gaat niet samen, dus zal hij Dal Voordeel moeten omzetten naar Dal Vrij (of Altijd Voordeel) en een tweede kaart bestellen met het andere gewenste abonnement.

Dank voor het welkom, ik had al zoiets begrepen, hoopte dat de ov paaltjes/flex abbo ondertussen wat slimmer waren geworden en het gunstigste abbonement zouden kiezen bij inchecken.

Mijn zoon is tijdelijk gestopt met studeren en gaat komende maand 1 week voor cursus naar A’dam tijdens spitsuren.

Hij heeft nu dal voordeel echter altijd voordeel zou gunstig zijn. Of een dal vrij voor de heenreis (instappen voor 06:30) en altijd voordeel voor de terugreis. 
 

iemand tips hiervoor?

Vanaf welk station reist zoon naar Amsterdam? Een abonnement voor 1 week afsluiten kan niet, dat moet voor minimaal een maand. Als zoon 1x per dag in de spits reist en 1x voor de spits kan instappen is het de vraag of een abonnement goedkoper is.

Vanuit midden Brabant zit het op het kantelpunt, traject abbo is niet goedkoper. Heen voor de spits lukt net (trein vertrekt om 06:30) echter terug inchecken voor 16:00 gaat niet lukken.

Nee,  dat meen je niet. 

Ik las toennet nog een andere bericht dat het kan(een bericht van 2019). Nu hier zeggen jullie dat het niet kan. 

Ik heb net een extra abonnement "weekend vrij" toegevoegd aan mijn "traject vrij"(voor mijn werk) abonnement. 

Wat kan ik nu doen? 

 

 

Badge +3

U kunt het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te kijken wat nu het handigst is. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer