beantwoord

Meerdere keren 1 maand Weekend Vrij binnen de aktieperiode

Ik heb interesse in 1 maand Weekend Vrij https://www.ns.nl/producten/abonnementen/p/een-maand-weekend-vrij , echter ik zie in de voorwaarden

• Dit aanbod is niet geldig als u al een Weekend Vrij abonnement hebt of deze korter dan 2
maanden geleden hebt beëindigd.

Houdt dit in dat ik in de aktieperiode niet een 2e of 3e keer 1 maand Weekend Vrij abonnement kan afsluiten?
icon

Beste antwoord door LauraR NS 12 juni 2016, 15:44

Tijdens de actieperiode mogen meerdere Weekend Vrij maandabonnementen worden afgesloten. In de voorwaarden doelen we inderdaad op het jaarabonnement. Goed nieuws dus JLDBnl 😃

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee, u mag er van het Weekendvrij maandabonnement meerdere achter elkaar nemen. Het kan dus gewoon wel.

De door u genoemde beperking geldt voor houders van een Weekendvrij JAAR-abonnement. Als u dat de laatste twee maanden niet had, is er niks aan de hand.
@Thom

Waar zie je in die uitsluitingsbepaling 'JAAR' staan? Ik ben wel benieuwd naar een antwoord van NS, want volgens de letter van de voorwaarden heeft JLDBnl volgens mij gelijk.
Reputatie 7
Badge +4
Het kan redelijkerwijs niet zo bedoeld zijn en de formuleringen van NS zijn door communicatie'deskundigen' gemaakt, die vinden dat een boodschap voor een breed publiek moet voldoen maar niet exact juist hoeft te zijn in alle gevallen. Daar staan mijn tenen krom bij maar zo wordt het gedaan. Er is een letter en een geest en ik lees in deze naar de geest. Het lijkt me ondenkbaar dat je niet meerdere Weekendvrijmaandabonnementen mag kopen in de periode.

NS moet maar een uitspraak doen.
Wacht eens even, er zit een maas in: Eén maand Weekend Vrij stopt automatisch, dus die beëindig je nooit en dan kan dat nooit minder dan twee maanden geleden zijn. Zolang er géén Weekend Vrij-abonnement geldig is op heb moment van bestellen en je de afgelopen twee maanden geen Weekend Vrij Jaar hebt opgezegd, kun je er dus zoveel bestellen als je wilt. :8
Tijdens de actieperiode mogen meerdere Weekend Vrij maandabonnementen worden afgesloten. In de voorwaarden doelen we inderdaad op het jaarabonnement. Goed nieuws dus JLDBnl 😃
Ok!
Ik heb de vraag ook al uit gezet bij de klantenservice van de NS.
In dat geval ga deze week nog 1 maand weekend vrij aanschaffen, met een planning om daar na nog 2 maanden.
Indien in de aktieperiode er maar een keer 1 maand weekend vrij aanschaft zou mogen worden, dan zou ik het uitstellen tot augustus in mijn vakantie.
Tot aan die tijd zijn er altijd nog die aktiekaartjes van Kruidvat, blokker enzo.
Reputatie 7
Badge +4
Het mag echt meerdere keren. De 39 euro biedt meer dan gemiddeld drie actiekaarten. Maar alles hangt van uw reisgedrag af.
Inderdaad, als ik het maand abo op de juiste datum laat ingaan, kan ik 5 weekenden reizen.
Ik heb vorig jaar zo'n weekend vrij voor een maand gehad, is erg goed bevallen, was in die periode haast nog meer kwijt aan fietsvervoersbewijzen en heb toen bijna 3800 km met de trein gereisd.
Reputatie 7
Badge +4
En ik dacht nog dat ik veel reisde 😉 Het is minder dan een cent per kilometer.
Tsja, als er dan op de eerste dag al vanaf Assen naar Middelburg gereisd wordt en terug vanaf Maassluis naar Assen, dan schiet het wel lekker op!
Badge +3
Thom schreef:

39 euro

JLDBnl schreef:

bijna 3800 km

Thom schreef:

minder dan een cent per kilometer

*kuch* 😉
Reputatie 7
Badge +4
Oeps, het is geen 32. 😉 Ik ken je achtergrond maar ga even iets anders doen dan wiskunde corrigeren, dat komt mij ook beter uit, lol. Een statisticus zegt dan: het is tussen de 0,9 en 1,1.

Voor de liefhebbers:

https://www.youtube.com/watch?v=j_Jkt6yn2sI
LauraR NS schreef:

Tijdens de actieperiode mogen meerdere Weekend Vrij maandabonnementen worden afgesloten. In de voorwaarden doelen we inderdaad op het jaarabonnement. Goed nieuws dus JLDBnl :D

Helaas, ik heb de NS klantenservice ook een email gestuurd om toch zeker te zijn.

Geachte heer

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Graag informeer ik u over het Weekend Vrij-maandabonnement. Dit is een actieproduct en mag zeker vaker besteld worden. Er dient echter minimaal 2 maanden geen Weekend Vrij-abonnement actief te zijn geweest. Dus als de eerste maand voorbij is, kunt u pas na 2 maanden weer een nieuw Weekend Vrij-maandabonnement afsluiten.
Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben, dan helpen wij u graag verder. Kijk op ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum (www.ns.nl/forum). U kunt ook contact opnemen met onze medewerkers van Klantenservice via telefoonnummer 030 - 751 51 55 of Twitter @NS_online. Wij staan dag en nacht voor u klaar.

Met vriendelijke groet,
Willem van Olst
Operationeel Manager Klantenservice

Met andere woorden, wordt het deze aktie periode maar een maand weekend Vrij, ipv 2x een maand weekend Vrij.
Ik had het idee om deze week er een te kopen en dan nog een in mijn vakantie als ik weer terug ben uit Frankrijk zo begin augustus.
Met deze voorwaarden wordt het augustus voordat een maand Weekend Vrij aanschaf.
Helaas, einde verhaal!
Er moet dus na het einde van het abo 2 maand tussen zitten, voordat er weer een nieuw abo afgesloten kan worden.
Toch altijd maar goed de aktie voorwaarden goed doorlezen1
Reputatie 7
Badge +4
Het komt me merkwaardig voor. Ik denk dat meneer van Olst wat in de war is, ook al is hij Operationeel Manager Klantenservice. Misschien dat KJ even uitsluitsel kan geven. Het antwoord van Laura is als juist gemarkeerd.
Het antwoord van LauraR blijft wat mij betreft gehandhaafd. Ik zie 't probleem niet, wel dat de voorwaarde multi-interpretabel is. Ik ga er gelijk achteraan!
Zie toch graag duidelijkheid over mijn vraag om een keus te maken.
Ik wil voor komend weekeinde graag een maand Weekend Vrij afsluiten en begin augustus ook weer.
Anders wordt het gewoon wat Kruidvat kaartjes voor een pintje pakken in Achel, voor de Brood expositie op 10 juli in Apeldoorn en pas begin augustus een maandje Weekend Vrij.
Snap ik heel goed. Ik zit er bovenop, maar heb nu nog geen antwoord voor je. Hopelijk morgen!
Ok!
Ik vind dat dat die regel in de voorwaarden

Dit aanbod is niet geldig als u al een Weekend Vrij abonnement hebt of deze korter dan 2 maanden geleden hebt beëindigd.

gewoon op de hoofdpagina moet staan.
Is wel zo eerlijk!
Als die regel echt alleen over jaarabonnementen gaat, kunnen ze hem net zo goed schrappen. Het maandabonnement is duurder dan de maandprijs van het jaarabonnement, dus doorgaans is het helemaal niet voordelig om het jaarabonnement op te zeggen en er een maandabonnement voor in de plaats af te sluiten. Het kan wel voordelig zijn, maar dan heb je het over gekunstelde voorbeelden: De abonnementhouder had tot nu toe Weekend Vrij Jaar, gaat nu een maand nauwelijks in het weekend reizen, daarna een maand weer wel en daarna een aantal maanden weer nauwelijks.
Ik had gehoopt/verwacht dat Klaas-Jan nog op dit onderwerp terug zou komen............
Moet ik morgen toch maar met een Kruidvat kaartje op pad van Assen naar Harlingen en 's avonds van Lelystad terug naar Assen
Je mag dit maandabonnement meerdere keren aanschaffen. Ik zal proberen de teksten op onze site en in de voorwaarden volgende week te laten aanpassen c.q. duidelijker te maken.
Reputatie 7
Badge +4
En dat betekent dus ook dat er geen twee maanden tussen hoeven te zitten, KJ?
Reputatie 7
Badge +4
Pe_pe schreef:

Als die regel echt alleen over jaarabonnementen gaat, kunnen ze hem net zo goed schrappen. Het maandabonnement is duurder dan de maandprijs van het jaarabonnement, dus doorgaans is het helemaal niet voordelig om het jaarabonnement op te zeggen en er een maandabonnement voor in de plaats af te sluiten. Het kan wel voordelig zijn, maar dan heb je het over gekunstelde voorbeelden: De abonnementhouder had tot nu toe Weekend Vrij Jaar, gaat nu een maand nauwelijks in het weekend reizen, daarna een maand weer wel en daarna een aantal maanden weer nauwelijks.

Het lijkt me dat dit alleen bedoeld is om te voorkomen dat mensen bij een aanbieding zo mogelijk even snel opzeggen en hetzelfde abonnement goedkoper vervolgen.

Voor Weekendvrij Maand heeft het dan ook geen enkel nut en het is in commercieel opzicht ook niet erg bijdehand. Het fungeert dan ook nog eens als proefabonnement voor Weekendvrij Jaar. De voordelen zijn groot bij dit abonnement en het opent extra mogelijkheden voor recreatie en sociale contacten.
thom schreef:

En dat betekent dus ook dat er geen twee maanden tussen hoeven te zitten KJ?

Correct en tevens juist
Klaas-Jan NS schreef:

thom schreef:

En dat betekent dus ook dat er geen twee maanden tussen hoeven te zitten KJ?

Correct en tevens juist

Geweldig!

Reageer