beantwoord

Meerdere problemen

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hallo, ik heb meerdere problemen

1. Ik kan niet op de NS app inloggen op mijn telefoon. Ik krijg een melding dat mijn account niet is geactiveerd en dat ik naar ns.nl/reisassistentie moet gaan. Maar als ik daar kijk zie ik niks over mijn account activeren.
  1. Ik moet een factuur inzien van alle busreizen die ik op 26 mei heb gemaakt om dit te laten declareren voor werk. Alleen kan ik dit nergens vinden. Net alsof ze website kapot is en ik alleen maar de boven en onderkant van de pagina kan zien.

Als ik naar https://www.ns.nl/mijnns#/facturen (of een andere pagina) probeer te gaan, dan stuurt de website mij bijna elke keer terug naar de pagina die hieronder te zien is in het plaatje.

Een leuke website, maar niks lijkt te werken.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 7 juni 2021, 09:49

Hallo Morty en welkom bij de NS Community,

Zoals hier al ondervonden was er een storing gaande. Inmiddels is deze weer verholpen. Is het al gelukt om in te loggen?

Bekijk origineel

11 reacties

ik zie dit probleem ook. verschrikkelijk irritant. zowel op safari op de Mac als op iPhone.

Reputatie 7
Badge +3

Even getest, hier idem dito. Er zal wel weer voor de 100.000e keer een storing zijn. 

Hallo Morty en welkom bij de NS Community,

Zoals hier al ondervonden was er een storing gaande. Inmiddels is deze weer verholpen. Is het al gelukt om in te loggen?

Reputatie 7
Badge +3

Hier werkt het inderdaad weer. Maar ik vraag me bij iedere storing weer af waarom er bij een storing die bekend is geen melding komt. Vandaag bv is er ook een storing bij de ING bank in de Mobiel Bankieren app en MijnING. Die geven in het inlogscherm een melding en ook opTwitter is er een melding. Zou toch fijn zijn als NS ook zoiets zou doen, zou heel veel vragen en frustraties bij klanten kunnen schelen.

Daar hadden wij in het verleden ooit eens een topic over gehad. Ik kan hem helaas niet terugvinden. Er staat me iets van bij dat het niet mogelijk was omdat de verloop van de meeste storingen erg kort zijn, ik ben het met je eens dat Mijn NS de laatste tijd wel erg vaak een storing heeft.

Reputatie 7
Badge +3

In mijn ervaring zijn er de laatste tijd niet alleen vaker storingen maar zijn ze ook langduriger. Een storing is altijd vervelend voor klanten, maar het is nog vervelender als die klanten nergens kunnen zien dat er een storing is. En wat ik nog wel eens op Twitter zie is dat de ene medewerker zegt dat er geen storing is of van geen storing te weten waarna een andere, nadat de klant nogmaals bevestigt dat hij niet kan inloggen, aangeeft dat er wel een storing is. Ik begrijp op zich best dat niet iedere medewerker gelijk op de hoogte is van een storing maar dan zou juist zo'n algemene melding duidelijkheid kunnen brengen. En de enkele keer dat ik nu nog een storing heb bij de ING is die in mijn beleving ook maar kort en die geven dat dus wel aan. 

Reputatie 4

Zoals Momo al aangeeft de duur van de storingen is de laatste tijd behoorlijk lang. Een melding op de startpagina van ns.nl is echt geen overbodige luxe. Hoe weet jij trouwens van te voren dat storingen erg kort zijn??

Ik zou NS willen adviseren om iets klantvriendelijk te gaan worden en dit dus bij elke storing te gaan melden. Voorts zou ik graag zien dat als er een storing is in de NS-app er alternatieven komen voor de aanschaf van Jongerenkaartjes en Fietskaartjes. In de brief van het Locov staat ook aangegeven dat zij graag zien dat de fietskaartjes weer aan te schaffen moeten zijn in de automaat. Tot op heden heb ik daarover geen communicatie van NS gezien.    

Ik ben het uiteraard met je eens dat een overzicht erg makkelijk is. Het kan soms even duren voordat alle medewerkers op de hoogte zijn van de storing. Wij krijgen ook geen pushmelding hiervan, maar indien wij de vraag krijgen of er een storing is hebben wij allemaal dezelfde mogelijkheid om dit te achterhalen. Elke medewerker zou hetzelfde antwoord moeten geven op datzelfde moment.

Ik ben hier al een tijdje werkzaam, vandaar weet ik dat storingen vaak een korte looptijd hebben. De laatste storing van Mijn NS voordat deze er was duurde wel heel erg lang.

Reputatie 7
Badge +3

Juist omdat het soms even duren voordat alle medewerkers op de hoogte zijn van de storing is het handig om een melding te laten zien, bv in het inlogscherm. Bij de ING zie ik vandaag dit:

En bij ING zetten ze ook pas als er een tijdje storing is zo'n melding neer. Pas ergens na het middaguur kreeg ik voor het eerst de melding en op Twitter stond het er rond half 1, terwijl ik zojuist van mijn broer doorkreeg dat hij met 26 andere collega's al sinds 11 uur of zo bezig was om de storing te verhelpen. 

Maar goed, het was maar een tip waar NS mee kan doen wat het wil. 

Badge +3

@Morty die melding over naar Reisassistentie te gaan had ik ook, en kwam blijkbaar omdat ik me ooit daarvoor aangemeld had.

Onderaan deze pagina kan je ‘Toon reisassistentie in de NS app’ uit zetten en dan werkt het weer.

Reageer