Ik heb sinds kort recht op het abonnement 'Studenten Week-vrij', alleen staat er nog een Voordeelurenabonnement op mijn persoonlijke OV-chipkaart.
Kunnen deze twee producten tegelijkertijd op dezelfde OV-chipkaart blijven staan en wordt er automatisch zowel door de NS als ook alle andere vervoerders voor het 'Studenten Week-vrij' abonnement gekozen bij het inchecken?
Bij voorbaat dank voor uw reactie!
Beste antwoord door Sivan NS
Ik heb even navraag gedaan.
De mogelijkheden omtrent meerdere producten op een kaart worden bij ons steeds groter. Sinds 2014 zijn onze poortjes en paaltjes steeds slimmer, waardoor er automatisch wordt beoordeeld welk product op dat moment het voordeligst is. Daarnaast is het zo dat wanneer je een bestelling doet met een bestaande kaart, de webshop twee validaties uitvoert. Enerzijds wordt er gekeken naar de technische mogelijkheden (zo is Reizen op Rekening niet te combineren met een ander product), anderzijds beschermen we de klant (een maandabonnement kan wel gecombineerd worden met een doorlopend abonnement, maar twee doorlopende producten gaan niet samen). In die gevallen krijg je tijdens je bestelling dus een foutmelding.
Concreet betekent dit dus dat in feite alle producten samen kunnen, met uitzondering van een doorlopend product met een doorlopend product, en RoR met RoS. Ook een Studentenreisrecht is dus te combineren.
Bij NS ging het in het verleden soms mis, maar dankzij de change gaan de meeste combinaties nu dus goed.
Er zijn wel eens problemen geweest bij Veolia, omdat zij een bepaalde aanpassing nog niet hadden doorgevoerd. Hierover doen wij daarom op dit moment geen uitspraken.
Als iemand merkt dat er met zijn kaart niet met twee producten gereisd kan worden, dan ontvang ik graag via een privebericht het kaartnummer. Onze beheerders gaan er dan mee aan de slag, want dit zou niet fout moeten gaan.
Bekijk origineel
De mogelijkheden omtrent meerdere producten op een kaart worden bij ons steeds groter. Sinds 2014 zijn onze poortjes en paaltjes steeds slimmer, waardoor er automatisch wordt beoordeeld welk product op dat moment het voordeligst is. Daarnaast is het zo dat wanneer je een bestelling doet met een bestaande kaart, de webshop twee validaties uitvoert. Enerzijds wordt er gekeken naar de technische mogelijkheden (zo is Reizen op Rekening niet te combineren met een ander product), anderzijds beschermen we de klant (een maandabonnement kan wel gecombineerd worden met een doorlopend abonnement, maar twee doorlopende producten gaan niet samen). In die gevallen krijg je tijdens je bestelling dus een foutmelding.
Concreet betekent dit dus dat in feite alle producten samen kunnen, met uitzondering van een doorlopend product met een doorlopend product, en RoR met RoS. Ook een Studentenreisrecht is dus te combineren.
Bij NS ging het in het verleden soms mis, maar dankzij de change gaan de meeste combinaties nu dus goed.
Er zijn wel eens problemen geweest bij Veolia, omdat zij een bepaalde aanpassing nog niet hadden doorgevoerd. Hierover doen wij daarom op dit moment geen uitspraken.
Als iemand merkt dat er met zijn kaart niet met twee producten gereisd kan worden, dan ontvang ik graag via een privebericht het kaartnummer. Onze beheerders gaan er dan mee aan de slag, want dit zou niet fout moeten gaan.