beantwoord

meereiskorting

  • 3 May 2023
  • 4 reacties
  • 187 Bekeken

Ik ging met mijn dochter naar Amsterdam vanuit Den Dolder, maar het lukte niet om voor haar de meereiskorting te activeren. Hoe kan ik dit in het vervolg doen? En graag ontvang ik alsnog de korting terug. Mvg Sabine

icon

Beste antwoord door mrfreeze 3 May 2023, 12:24

Bekijk origineel

4 reacties

Op wat voor ticket reisde u dochter?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi SabineWooning,

Uw dochter moet de Samenreiskorting op haar OV-chipkaart activeren. U hoeft niks te activeren op uw eigen kaart. U moet uiteraard wel een abonnement hebben.

Als ze een kaart heeft waarmee ze op saldo reist, moet dit gedaan worden bij een kaartautomaat op het station.
Als ze een kaart heeft waarmee ze op rekening reist, moet dit gedaan worden in Mijn NS of in de NS-app.

En er moet uiteraard in de daluren ingecheckt worden.

Voor meer informatie: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html

 

Voor verzoeken tot restitutie moet u rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter. Maar ik betwijfel eerlijk gezegd of ze aan zo'n verzoek zullen voldoen.

Reputatie 7
Badge +3

Er is een verschil tussen samenreiskorting en meereiskaartje. Omdat je het over activeren hebt, ga ik er vanuit dat je samenreiskorting bedoelde. De gemiste korting teruggeven omdat je niet wist hoe samenreiskorting geactiveerd moest worden, doet NS in de regel niet.

Hoe activeren werkt, heeft @mrfreeze hierboven uitgelegd.

Als u het over samenreis korting, die geactiveerd moet worden bij de automaat, moet u voor een mogelijke geld terug contact opemen met NS klantenservice.

Om samenreis korting te activeren, houd u de kaart waar de korting op moet tegen de kaartlezer > samenreis korting > 1e/2e klas > Vandaag/Morgen geldig > 1x/2x > keuze voor extra saldo ja/nee > akkoord > OV chipkaart weer tegen kaartlezer. Als het is gelukt komt dat in beeld te staan.

Reageer