beantwoord

Meereizen met voordeeluuren abonnement

• 3 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 239 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik heb een voordeeluuren abonnement. Met dat abonnement mogen 3 mensen mee reizen. Als ik voorwaarden zie dan blijkt het dat ik krijg korting vanaf 9 tot 4 uur en mijn medereizigers tot 6:30. Betekent het, als we samen een trein om 6:15 nemen zij krijgen een 40% korting en ik niet?
icon

Beste antwoord door Thom 3 oktober 2016, 23:22

Dat is juist en dat betekent het inderdaad. U heeft het recht drie mensen met samenreiskorting mee te nemen, mits ze in dit geval inchecken voor 06.30. Ze reizen dan met 40 procent korting. U heeft echter geen korting met uw VDU bij inchecken tussen 04.00 en 09.00. U reist dus tegen vol tarief en uw samenreizigers met korting.

Had u een modern Dalvoordeelabonnement gehad, dan had u bij inchecken voor 6.30 (eigenlijk voor 6.35) ook 40 procent korting gekregen.

Overigens zou ik niet mopperen met uw VDU, want dit abonnement heeft verder vooral voordelen: U heeft geen middagspits tegen vol tarief bijvoorbeeld. Maar in dit geval is het voor u ongunstig.
Bekijk origineel

7 reacties

In deze omstandigheden Dalvoordeel voor mij is het handigst. Bedankt voor de informatie
Je zou er óók voor kunnen kiezen om het Voordeelurenabonnement te handhaven (geen last van de middagspits tussen 16:00 & 18:30 uur) en daarnaast een apart NS Dalvoordeel of een NS Weekend Vrij abonnement bij af te sluiten, zodat je doordeweeks bij inchecken vóór 06:35 uur gebruik kunt maken van 40% korting op je treinreis
In deze omstandigheden Dalvoordeel voor mij is het handigst. Bedankt voor de informatie
Ik heb een voordeeluuren abonnement. Met dat abonnement mogen 3 mensen mee reizen. Als ik voorwaarden zie dan blijkt het dat ik krijg korting vanaf 9 tot 4 uur en mijn medereizigers tot 6:30. Betekent het, als we samen een trein om 6:15 nemen zij krijgen een 40% korting en ik niet?

Bedoel je 06:30 (06:15) of 18:30 (18:15). Het maakt nogal een verschil en ik vermoed een misverstand. Volgens de NS website:

40% voordeel bij voordeeluren abonnement:
- Van maandag tot en met vrijdag vanaf 9.00 uur (dus ook bij inchecken na 16:00)
- Tijdens het weekend de hele dag
- In de maanden juli en augustus de hele dag
- Op een aantal feestdagen reist u vóór 9.00 uur met korting

40% voordeel bij Dal Voordeel:
- Op werkdagen tussen 9.00 en 16.00 en tussen 18.30 en 6.30 uur
- In het weekend van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4.00 uur
- Op feestdagen de hele dag

Het is dus maar de vraag welk abonnement het handigst is. Een nieuw voordeelurenabonnement aanvragen kan niet meer, continueren wel.
Reputatie 7
Badge +4
Yana, je moet het zelf weten maar ik raad het je ernstig af van het Voordeelurenabonnement over te stappen naar het Dalvoordeelabonnement. Als je het opzegt, kan je het nooit meer terugkrijgen. Je kunt inderdaad dan met korting reizen als je voor half zeven voor de ochtendspits incheckt maar dat is ook het enige voordeel. Met een VDU kun je dat in juli en augustus en rond Kerst elke dag en heb je in de middagspits altijd korting. Het VDU opzeggen kost je mogelijk handen vol geld.
Dat ligt aan de datum dat het Voordeelurenabonnement is ingegaan. Je kunt het beste even contact opnemen met de klantenservice, mocht je het abonnement willen wijzigen. Zij kunnen zien wanneer jij het Dalvoordeelabonnement zou kunnen gebruiken.
Als ik wil van mijn Voordeeluuren abonnement overstappen naar Dalvoordeelabonnement hoelang duurt het voordat ik het daadwerkelijk kan gebruiken?
Reputatie 7
Badge +4
Dat is juist en dat betekent het inderdaad. U heeft het recht drie mensen met samenreiskorting mee te nemen, mits ze in dit geval inchecken voor 06.30. Ze reizen dan met 40 procent korting. U heeft echter geen korting met uw VDU bij inchecken tussen 04.00 en 09.00. U reist dus tegen vol tarief en uw samenreizigers met korting.

Had u een modern Dalvoordeelabonnement gehad, dan had u bij inchecken voor 6.30 (eigenlijk voor 6.35) ook 40 procent korting gekregen.

Overigens zou ik niet mopperen met uw VDU, want dit abonnement heeft verder vooral voordelen: U heeft geen middagspits tegen vol tarief bijvoorbeeld. Maar in dit geval is het voor u ongunstig.

Reageer