beantwoord

Meerwaarde 1e klas abonnement

• 21 april 2019
  • 49 reacties
  • 1392 Bekeken

Toon eerste bericht

49 reacties

Reputatie 7
We wachten dus maar geduldig af... totdat de NS alles veel beter gaat maken, zoals binnen 5 uur naar Berlijn en zo vanuit Amsterdam of Utrecht. 😂

Ja dat is ook weer zoiets aparts. Binnen 5 uur van Amsterdam naar Berlijn toe gaan. Ik bedoel...dat gaat toch niet?? 😎
Zorg eerst maar eens dat je de treintrajecten in eigen land even wat sneller kan krijgen. Dat zou de 1e prioriteit moeten zijn lijkt me.
Reputatie 3
Ik merk de laatste tijd toch echt veel te vaak té volle treinen in de daluren. Niet omdat er zoveel reizigers zijn, maar omdat er minimaal materiaal ingezet wordt. Dan heb ik het over lange intercity-trajecten (Eindhoven - Utrecht bv.), waarbij mensen niet meer kunnen zitten. Een VIRM-6 ipv -4 zou dan al een heel stuk schelen.
Er is altijd wel ergens een evenement, voetbalwedstrijd, concert of de verjaardag van tante Truus. Hou daar gewoon rekening mee :)

Goed gezegd mrfreeze, ik moet vaak met een sprinter mee omdat ik bij een klein station woon. En ook in die sprinter die maar 3 delen lang is moeten mensen staan. Ik zie dit ook wel in de intercitys vanuit Limburg via Utrecht naar Amsterdam/Schiphol. Die intercitys zijn dan maar 4 delen lang. En er werd wel weer geschreven over de trein van 10 minuten later, maar dit is alleen een optie als je binnen de randstad woont met frequent openbaar vervoer. Als je buiten de randstad woont en je neemt de trein 10 minuten later dan betekend dit aansluiting van trein of bus missen en een half uur of nog langer wachten.
Ik probeer wel zoveel mogelijk de drukke treinen te vermijden maar soms kan het echt niet anders.

Hoe dan ook, ik heb weer een mooie discussie opgang gebracht. Bedankt voor jullie reacties.
Reputatie 4

Er staan op dit forum al vele berichten over drukke en volle 1e klas en ook dat mensen met een 1e klas abonnement niet eens kunnen zitten. En nu met Treinpakkers lente 2019 heeft NS weer heel veel gratis upgrades weggegeven zodat de 1e klas vol zit. Wat is dan nog de meerwaarde van een 1e klas abonnement?

Graag hoor ik jullie mening hierover.
Die vervloekte upgrades zijn wel zo vervelend en irritant. Daardoor word de 1e klas hartstikke gevuld met vervelende mensen.

Mee eens! Maar het klantcontactcentrum van de NS luistert niet naar deze meningen!
Reputatie 4

Van die altijd maar klagende 1e klas reizigers, die zijn pas vervelend.😁Waarom zijn ze vervelend dan?
Ik zelf ben niet vervelend hoor. Ik gedraag mij gewoon prima in de 1e klas. Zo als het hoort. 😌
Maar dat constante geklaag. Oervervelend. Nu weer over een upgrade. Get a life.

Klagen is menselijk. Ik ben niet zo'n type die je snel bij de Rijdende Rechter ziet, maar met de klachten over gratis upgrades ben ik het eens.
Klagen heeft geen zin, de NS biedt een service tegen een bepaalde prijs en je hebt zelf de keuze om daar wel of geen gebruik van te maken.

Het is natuurlijk wel jammer als de service slechter wordt terwijl je net een abonnement hebt afgesloten, maar na het eerste jaar zijn doorlopende abonnementen maandelijks opzegbaar. Traject-vrij is in het eerste jaar te downgraden zodat je niet de hoofdprijs betaalt als je er eigenlijk vanaf wilt.
Reputatie 7
Mee eens! Maar het klantcontactcentrum van de NS luistert niet naar deze meningen!

Ja maar de conducteurs mogen er ook wel eens wat aan doen vind ik. De laatste tijd doen ze echt heel weinig meer. 😞
Reputatie 7
.

Klagen is menselijk. Ik ben niet zo'n type die je snel bij de Rijdende Rechter ziet, maar met de klachten over gratis upgrades ben ik het eens.

En dit uiteraard. 👍🏽
Reputatie 7
Klagen heeft geen zin, de NS biedt een service tegen een bepaalde prijs en je hebt zelf de keuze om daar wel of geen gebruik van te maken.

Die prijs veranderd steeds. Want het woord steeds duurder namelijk.
Reputatie 4

Ja maar de conducteurs mogen er ook wel eens wat aan doen vind ik. De laatste tijd doen ze echt heel weinig meer. 😞

Klopt, want ik heb ze er een keer over aangesproken, maar deze bleven zitten op hun luie reet.
Reputatie 7

Klopt, want ik heb ze er een keer over aangesproken, maar deze bleven zitten op hun luie reet.

Dat meen je niet. Maar?.....wat zeiden ze verder?

Kijk....hier word ik zo ongelofelijk geïrriteerd van.

Nou en precies dit is de reden dat ik vroeger vaak grijs reed in de 1e klas. Het loont gewoon joh....want er word toch niet gecontroleerd.
Tegenwoordig doe ik dat niet meer hoor. Maar ik snap mezelf wel heel goed dat ik dat vroeger wel deed.
Badge

Die vervloekte upgrades zijn wel zo vervelend en irritant. Daardoor word de 1e klas hartstikke gevuld met vervelende mensen.Wat een vooroordeel weer zeg.

Van die altijd maar klagende 1e klas reizigers, die zijn pas vervelend.😁

Ja echt wel 😉 Je zou ze als HC eigenlijk gewoon na elke stop weer moeten controleren op een geldig vervoersbewijs, juist omdat ze dat zo graag willen. 🤣
Reputatie 4

Klopt, want ik heb ze er een keer over aangesproken, maar deze bleven zitten op hun luie reet.Dat meen je niet. Maar?.....wat zeiden ze verder?

Kijk....hier word ik zo ongelofelijk geïrriteerd van.

Ja ik heb ze aan mijn kant van de 1e klas niet gezien ik zit van achteren omdat van voren in de trein naar mijn mening toch een hoop jongelui zaten wat mij geen 1e klas reizigers leken. Was buiten de gratis upgrades 1e klas. Of ze daar nog in dat 1e klas gedeelte zijn wezen controleren weet ik niet.

Ze zeiden dat ze ook niet op heksenjacht konden gaan. Conducteurs houden niet van werken. Een beetje fluiten en dat is het.

Die prijs veranderd steeds. Want het woord steeds duurder namelijk.

Zodra je abonnement duurder wordt, krijg je altijd de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen.
Als reizen per trein te duur wordt, dan zoek je toch gewoon een andere manier van reizen.
Reputatie 7

Zodra je abonnement duurder wordt, krijg je altijd de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen.
Als reizen per trein te duur wordt, dan zoek je toch gewoon een andere manier van reizen.

Niet iedereen heeft die keus toch slimmerik.
Kijk....ik zelf kan dat dus wel....want ik heb mijn rijbewijs. Maar dr zijn er genoeg die dat niet hebben. Die moeten wel met de trein gaan. Want er is geen andere optie namelijk.

Dat de prijs ieder jaar weer omhoog gaat is kwalijk ja. En nee ik ben geen zeikerd. Ik heb oog voor de toekomst en ik zie nu al aankomen dat (mocht de prijs blijven stijgen) de trein over 10 jaar te duur zal worden om te gebruiken voor mensen met een normale portemonnee.
Reputatie 7
Ja echt wel 😉 Je zou ze als HC eigenlijk gewoon na elke stop weer moeten controleren op een geldig vervoersbewijs, juist omdat ze dat zo graag willen. 🤣

Dat heb ik niet gezegd.
Maar een paar keer per dag zou mogelijk moeten zijn toch? En misschien wat meer vriendelijkheid zou ook niet verkeerd zijn.
Heeft verder weinig met zitplaatsen 1e klas te maken, maar voor elke 'bak' van een trein moeten de NS dus wél betalen.

Zolang wij 'reizigers' niet als goederenvervoer worden gezien, maar ook daar komt in 2019 een eind aan, of juist niet?

Begin 2019 zal door het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat ook een subsidieregeling voor goederenvervoerders worden geïntroduceerd in het kader van het Maatregelenpakket Spoorgoederenvervoer. Aan de realisatie hiervan wordt momenteel nog gewerkt.We wachten dus maar geduldig af... totdat de NS alles veel beter gaat maken, zoals binnen 5 uur naar Berlijn en zo vanuit Amsterdam of Utrecht. 😂

Heeft verder weinig met zitplaatsen 1e klas te maken, maar voor elke 'bak' van een trein moeten de NS dus wél betalen.

Zolang wij 'reizigers' niet als goederenvervoer worden gezien, maar ook daar komt in 2019 een eind aan, of juist niet?

Begin 2019 zal door het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat ook een subsidieregeling voor goederenvervoerders worden geïntroduceerd in het kader van het Maatregelenpakket Spoorgoederenvervoer. Aan de realisatie hiervan wordt momenteel nog gewerkt.We wachten dus maar geduldig af... totdat de NS alles veel beter gaat maken, zoals binnen 5 uur naar Berlijn en zo vanuit Amsterdam of Utrecht. 😂

met al dat extra (en langzaam rijdend) goederenvervoer loopt de hele dienstregeling in de soep ..gaan over hetzelfde spoor toch? Hoe werkt dat nu?

Niet iedereen heeft die keus toch slimmerik.
Kijk....ik zelf kan dat dus wel....want ik heb mijn rijbewijs. Maar dr zijn er genoeg die dat niet hebben. Die moeten wel met de trein gaan. Want er is geen andere optie namelijk.

Dat de prijs ieder jaar weer omhoog gaat is kwalijk ja. En nee ik ben geen zeikerd. Ik heb oog voor de toekomst en ik zie nu al aankomen dat (mocht de prijs blijven stijgen) de trein over 10 jaar te duur zal worden om te gebruiken voor mensen met een normale portemonnee.

Ja ja, mensen met een normale portemonnee die 1e klas gaan reizen en vervolgens gaan klagen dat het te duur is? Met welke portemonne ook, je zoekt gewoon de voor jou beste manier van reizen of je reist niet. Klagen over je eigen beperkingen doe je maar in stilte.
Reputatie 7
Badge +2

Alles wordt nu eenmaal duurder, huizen, levensmiddelen, energie om maar wat te noemen en dus ook de trein.

Vroegûh BV kocht ik voor 50 cent (gulden centen!) bij de ijskar hier op het Stadhuisplein een Italiaans ijsje met 2 bolletjes of voor 75 cent 3 bolletjes. Betaal je nu zeker al 3 euro voor.

Reputatie 7
Ja ja, mensen met een normale portemonnee die 1e klas gaan reizen en vervolgens gaan klagen dat het te duur is? Met welke portemonne ook, je zoekt gewoon de voor jou beste manier van reizen of je reist niet. Klagen over je eigen beperkingen doe je maar in stilte.

Waar is een forum dan voor als ik geen eens feedback mag geven??
Badge +3
De mensen met dure 1e klas abonnementen zoals Traject/Dal/Altijd Vrij (forensen) zullen op zaterdag en zondag in de minderheid zijn.

Daarom is Weekend Vrij 1e klas ook zo goedkoop. Dat de capaciteit dan soms te klein (aanbod te groot) is om daar in het weekend een of enkele keren per jaar nog wat gratis 2-1 upgrades bij te stoppen zou geen probleem moeten zijn.

Maar ja, als iedereen bijv. met Pasen naar de Keukenhof wil (of welke andere populaire bestemming/evenement dan ook) kán er inderdaad voor zorgen dat de 1e klas snel vol is. Vaak zijn de treinen in het weekend natuurlijk ook al korter dan doordeweeks.

Ik vraag me af of dat echt wel komt door het percentage 1e klas upgrades.
Afgelopen week was het wel iets drukker in de 1e klas op de trajecten waar ik gereisd heb, maar nog altijd niet zo druk dat je moet zoeken naar een zitplaats, ik heb niet meer dan 2/3 van de stoelen bezet gezien.
Reputatie 1
En het profiterende volk kan het hart weer ophalen tot 1 september! Zum kotzen!
Reputatie 7
Gisteren in de 1e klas gezeten. Zaten daar zeer luidruchtige mensen. Helaas geen controle.

Reageer