beantwoord

Meest voordelige abonnement voor in het weekend

Hallo.

Ik reis bijna elke Zondag naar een bestemming wat mij € 15,- enkel los kaartje kost en ik moet ook nog terug
aangezien dagkaarten acties niet altijd te koop zijn zocht ik een abonnement die bij mij past om voordelig de zelfde route te reizen.

Groeten: Rowan
icon

Beste antwoord door Dennis 17 mei 2014, 13:03

Weekend Vrij, nu het eerste jaar € 29 (i.p.v. € 40) per maand.
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Weekend Vrij, nu het eerste jaar € 29 (i.p.v. € 40) per maand.
Bedankt.

Dan kan ik bijvoorbeeld 10x op de zaterdag of zondag van Amsterdam naar Groningen voor 29 per maand ?

kan ik de abonnement stop zetten na 1 jaar ?
Reputatie 6
Badge +2
Ja, onbeperkt, en inderdaad minimaal een jaar.
Ja, onbeperkt, en inderdaad minimaal een jaar.

Dat is echt goed om te horen!

Als ik doordeweeks er heen kan dan krijg ik 40% korting op een los kaartje ?

Of krijg ik dan een ov pasje of een ander pasje ?
een los kaartje kost op dit moment 15,- en hoeveel euro kost het met die 40%

''In de daluren (ma t/m vr): 40% korting
(9.00 - 16.00 uur en 18.30 - 6.30 uur)''

Stel ik reis Maandag ochtend met deze Abonnement naar mijn bestemming
dan moet ik als ik het goed begrijp vanaf 9:00 gaan reizen en als ik naar huis ga moet ik dan 16:00 op de terugreis of mag het ook om 20:00 zijn ?
Reputatie 6
Badge +2
Weekend Vrij staat op een OV-chipkaart. Doordeweeks reis je op saldo, € 15 wordt in de daluren € 9. Inchecken voor of na de spits, naar keuze. Als je niet alleen veel in het weekend reist maar ook veel doordeweeks in de daluren, is Dal Vrij voordeliger, € 99 per maand, in plaats van Weekend Vrij.
Ov-kaart eenmalig 7.- euro + abonnement, ben ik dan verplicht om geld/saldo op mijn ov kaart te storten ?

Daluren zijn dus die 9:00 tot 16:00 en 18:30 - 6:30 (ma/vrij 9 euro) na 16:00 uur betaal je dus die 15,- euro in plaats van 9 euro, en als ik na 18:30 incheck richting huis in dit geval ga dan kost het me 9 euro ?

Kort samengevat, als ik ma/vrij wil reizen moet ik zorgen dat ik Na 9:00 incheck/op reis ga en na 18:30 terug naar huis om te profiteren van die 9 euro i.p.v 15 euro.

Reputatie 6
Badge +2
Klopt (voor 16 uur mag ook). De OV-chipkaart krijg je er gratis bij.
Alvast bedankt voor uw hulp Dennis.

Als ik iemand mee wilt nemen moet die gene toch een meereis-kaartje kopen, en die zijn toch goedkoop ?

Mag je glimlachen op de pasfoto ?

Dag Rowan, Goed dat ons forum hebt gevonden voor deze vraag. Een Weekend Vrij abonnement lijkt me inderdaad de beste optie. Meereiskaarten zijn niet te koop. Dit zijn actiekaartjes die onder andere worden verspreid tijdens de actieweken van de Spoordeelwinkel. Je zou wel medereizigers mee kunnen nemen met samenreiskorting. De pasfoto hoeft geen officiële foto te zijn. Je hoeft dus niet per se te glimlachen.
Dag Rowan, Goed dat ons forum hebt gevonden voor deze vraag. Een Weekend Vrij abonnement lijkt me inderdaad de beste optie. Meereiskaarten zijn niet te koop. Dit zijn actiekaartjes die onder andere worden verspreid tijdens de actieweken van de Spoordeelwinkel. Je zou wel medereizigers mee kunnen nemen met samenreiskorting. De pasfoto hoeft geen officiële foto te zijn. Je hoeft dus niet per se te glimlachen.

Hallo Ramon NS.

Dus ik kan niet iemand matsen met mijn ov, bijvoorbeeld dat ik korting-kaartje kan krijgen door met mijn ov-kaart zo dat (zij) niet de volle mep hoeft te betalen.

Of ik moet een meereiskaart regelen, want ik wil haar een keer verassen en door de hulp vam mijn ov/abonnement (die ik binnenkort neem) om zorgen dat ze korting krijgt door mij.

Ik weet niet of dat kan.

Of moet zij ook een OV-kaart hebben zo dat ik haar kan matsen/korting
Reputatie 7
Badge +4
U mag als u het Weekendvrijabonnement daadwerkelijk heeft mag u wel iemand met een meereiskaartje uit de spoordeelweken gratis meenemen. Die spoordeelweken zijn echter tijdelijk. Met een weekendvrij mogen maximaal drie personen meereizen met 40 procent korting, dat mag altijd,
Badge +3
Dus ik kan niet iemand matsen met mijn ov, bijvoorbeeld dat ik korting-kaartje kan krijgen door met mijn ov-kaart zo dat (zij) niet de volle mep hoeft te betalen.
Het abonnement Weekend Vrij geeft wel recht op Samenreiskorting. In de daluren (weekenden, feestdagen en werkdagen voor 6:30, tussen 9:00 en 16:00 en na 18:30) kan uw reisgenoot dan reizen met 40 procent korting.
Het abonnement Weekend Vrij geeft wel recht op Samenreiskorting. In de daluren (weekenden, feestdagen en werkdagen voor 6:30, tussen 9:00 en 16:00 en na 18:30) kan uw reisgenoot dan reizen met 40 procent korting.

Hoi Tochjo,

De samenreiskorting kent een andere spitsbeperking. De spitstijden voor het abonnement zijn inderdaad maandag t/m vrijdag 06.30 - 09.00 en 16.00 - 18.30 en geen in het weekend, voor de samenreiskorting gelden de spitstijden maandag t/m vrijdag na 09.00 uur en geen in het weekend.
Vraag me niet waarom daar een verschil in zit, want daar heb ik werkelijk waar geen antwoord op 😉
Badge +3
O ja, dat was ook zo. Bedankt voor de correctie 🙂

Hoi Tochjo,

De samenreiskorting kent een andere spitsbeperking. De spitstijden voor het abonnement zijn inderdaad maandag t/m vrijdag 06.30 - 09.00 en 16.00 - 18.30 en geen in het weekend, voor de samenreiskorting gelden de spitstijden maandag t/m vrijdag na 09.00 uur en geen in het weekend.
Vraag me niet waarom daar een verschil in zit, want daar heb ik werkelijk waar geen antwoord op ;)

Jammer dat meereiskorting niet in het weekend is.

Ik zag op marktplaats een NS Dagkaart te koop, ik ben bang dat als ik op het station sta dat ze niet origineel zijn, volgende week Zondag hoop ik nog voor het laatst 30,- retour kaartje te kopen en daarna neem ik een Weekend vrij abonnement, en ik wil zo goed koop mogelijk met de trein tot dat ik een abonnement heb en dan hoef ik geen dure losse kaartjes meer te kopen.

Dagkaart actie's zijn er nu niet meer te koop bij winkels.
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn nog wel papieren dagkaartjes in omloop. Ze worden wel eens verstrekt aan gedupeerde reizigers, als compensatie voor dingen die eerder misgingen. E-tickets moet u nooit overnemen, dat is zeker frauduleus. Als u niet goed in staat bent papieren kaartjes op echtheid te controleren, kunt u inderdaad beter maar beter gewoon op de normale manier reizen. Voor niet-NSkaartjes moet u de voorwaarden goed kennen en ze zijn niet onbeperkt bruikbaar.
Er zijn nog wel papieren dagkaartjes in omloop. Ze worden wel eens verstrekt aan gedupeerde reizigers, als compensatie voor dingen die eerder misgingen. E-tickets moet u nooit overnemen, dat is zeker frauduleus. Als u niet goed in staat bent papieren kaartjes op echtheid te controleren, kunt u inderdaad beter maar beter gewoon op de normale manier reizen. Voor niet-NSkaartjes moet u de voorwaarden goed kennen en ze zijn niet onbeperkt bruikbaar.

Dit is vast wat u bedoelt

http://www.marktplaats.nl/a/tickets-en-kaartjes/trein-bus-en-vliegtuig/m810482808-1-keer-een-ns-dagkaart-e-ticket-voor-onbeperkt-treinen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Reputatie 7
Badge +4
Deze verkoper is mogelijk integer maar ik zou er voorzichtig mee zijn. Als de verkoper u de code van te voren verstrekt en u daarmee zelf een geldig e-ticket OP UW NAAM heeft afgedrukt, dan kunt u betalen - maar doe het nooit daarvoor. Als de verkoper u namelijk een code verstrekt en die blijkt niet te werken omdat die code al eerder is gebruikt bent u uw geld kwijt, vrees ik. Ik zou het u ontraden.
Badge +3
Jammer dat meereiskorting niet in het weekend is.
Samenreiskorting geldt wel in het weekend. Loes bedoelde met "geen in het weekend" dat er in het weekend geen spitsuren gelden waarin Samenreiskorting niet is toegestaan. U kunt dus op zaterdag en zondag de hele dag van Samenreiskorting gebruikmaken.
Hallo met Rowan.

Ik heb een NS Dagkaart e-ticket gekocht bij de Hema, moet ik die gewoon net als bij een Los kaartje
in me broekzak houden tot er een mannetje komt om een stempel of een gaatje in te maken of moet ik de e ticket op een ov paal houden ?

Ik moest de reis van tot naar invullen, betekend dat ik niet door heel nederland mag ?

Ik heb van Zevenaar - Zaltbommel in moeten vullen, maar ik kan dan niet van Zaltbommel naar Utrecht en Terug bijvoorbeeld ?
Hoi Rowan,

Apart om te horen, want een Hema Dagkaart hoort een echte Dagkaart te zijn. Je hoort dan echt geen traject in te vullen. Is de juiste couponcode ingevoerd of heb je per ongeluk toch een normaal E-ticket gekocht? De Hema dagkaart kost namelijk € 17,50 en kan op de sites www.hema.nl/ns of op www.ns.nl/eticket worden verzilverd met behulp van de couponcode. Als het goed is heb je daar een boekje van meegekregen van de Hema hoe exact te verzilveren.

Succes in ieder geval en sorry dat ik je niet verder kan helpen.
Hoi

In de mail staat e ticket

Ik heb aan de kassa een dagkaart gekocht 17,50

Ik denk dat ik me vergist heb, staat verder geen plaatsnamen op ik denk dat u gelijk heeft
dat het een gewone dagkaart is

Er staat wel 1 volwassenen 2 kinderen, betekend dat ik perse 2 kinderen mee moet nemen ?
Reputatie 7
Badge +4
Welnee, u mag ze desnoods meenemen. Maar alleen reizen is ook prima. Lees wel de voorwaarden goed door. Als u een e-ticket heeft moet u altijd zorgen voor een geldig legitimatiebewijs. Dat laatste is trouwens voor reizen bij de Spoorwegen verplicht.De conducteur stempelt tijdens de reis.
Welnee, u mag ze desnoods meenemen. Maar alleen reizen is ook prima. Lees wel de voorwaarden goed door. Als u een e-ticket heeft moet u altijd zorgen voor een geldig legitimatiebewijs. Dat laatste is trouwens voor reizen bij de Spoorwegen verplicht.De conducteur stempelt tijdens de reis.

Gelukkig maar, ik heb altijd mijn paspoort bij me.

Paspoort + uitgeprinte dagkaart is voldoende denk ik.

Als ik iemand mee neem dan moet ik via marktplaats een meereis kaartje kopen toch ?
Reputatie 7
Badge +4
Nou, dat is geen strak plan. U mag nooit een meereiskaartje van de spoordeelweken, zoals ze soms worden aangeboden, combineren met uw kaartje. In geen geval helaas. Iemand die met u mee wil reizen zal zelf een kaartje moeten kopen.

Overigens worden de kaartjes die op Marktplaats worden aangeboden, door de NS gratis verstrekt. Er geld voor vragen is op zijn minst onbeleefd. Maar u heeft niks aan die kaartjes, die mogen niet in combinatie met een actiekaartje van de HEMA.

Reageer