beantwoord

Met 40% korting reizen in spits

  • 22 August 2022
  • 3 reacties
  • 338 Bekeken

Hallo,

 

Vanaf deze week ga ik werken in Hoogeveen. Ik woon in Meppel.
Ik werk 4 dagen per week. 
Ik heb een auto, maar omdat het duurzamer is zou ik liever met de trein reizen.

Het is mogelijk om een traject vrij kaart te kopen, maar dit is erg duur.
Weet iemand of het ook mogelijk is om met 40% korting te reizen in de spits?
Of zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie?


Alvast bedankt!
Groetjes Anne​​​​​​​

icon

Beste antwoord door Thom 22 August 2022, 18:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het enige dat kan, is inchecken voor de spits. Bedenk dat u dan wel binnen 35 minuten moet gaan reizen. De korting is juist bedoeld om mensen buiten de spits te houden. U moet dan inchecken voor 06.35 of voor 16.05. Het moment van inchecken bepaalt uw korting, niet wanneer u reist.

Bij Altijd Voordeel heeft u ook nog 20 procent korting in de spits maar dat is een zaak om eerst uit te rekenen.

 

Het kost € 4,80 per rit. Altijd Voordeel geeft 20 procent korting in de spits maar kost €24,20 per maand. Het levert €0,96 per enkele reis op. Dat kan uit na 26 ritten afgerond. U maakt er acht per week, dus het levert alleen nog winst op vanaf de 27e rit per maand. U maakt er 32 dus er is een gering voordeel van 6 x €0,96 = €5,76.

Als u extra gebruik maakt van dit abonnement voor inchecken in de daluren dan levert het 40 procent korting op. U maakt de meeste winst bij nog net inchecken in de daluren, namelijk €1,92. Dat telt wel aan.

32 x €4,80 per rit kost €153,60. Het vervelende is dat het een kort traject is en dus duur.

Trajectvrij is goedkoper met €124,90. U kunt dan bovendien net zo vaak dit traject reizen als u wilt en heeft nog 40 procent korting buiten dit traject als u incheckt in de daluren.

 

Mijn berekening is wel uitgaand van vier weken. Per maand kan het variëren.

Reputatie 2

Die berekening waar jij zo veel tijd aan hebt besteed is ook naar een maandbasis om te zetten.
Deel de 4 weeks bedragen door 4 : daar is je weekbedrag.
Dat bedrag vermenigvuldig je x 13 :  dan heb je een kwartaal te pakken
Die uitkomst deel je door drie :  en daar is je maandbedrag.

Houd verder nog rekening met de mogelijk om het abonnement na een maand stop te zetten voor een vakantie of bijvoorbeeld voor een weekend. Na het weekend/de vakantie zet u het abonnement weer aan. Na een maand het abonnement ‘aan’ te hebben, kunt u het weer een tijdje stopzetten. Afhankelijk van uw vakantieplanning bespaart u nog 5-10%.

Reageer