beantwoord

Met het activeren van mijn ,,kaartservicecode,, is ook ongevraagd mijn vrije keuzekaart geactiveerd!

• 30 augustus 2014
  • 11 reacties
  • 355 Bekeken

Wat nu?
icon

Beste antwoord door Hertog 31 augustus 2014, 01:12

U zou dit probleem ook eens kunnen voorleggen aan de Klantenservice (030 751 51 55) of even wachten tot een moderator van dit forum contact met u opneemt om e.e.a. voor u te regelen.,

In de praktijk blijkt n.l. dat sommige moderators uit coulance nog wel eens een gratis dagkaart ter compensatie toesturen.

Overigens zult u daarvoor wel tot maandag moeten wachten. Op zondag is de klantenservice niet bereikbaar en werken de moderators niet.
Bekijk origineel

11 reacties

Vrije keuzedag bij ophalen ,, kaartservicecode,, ongevraagd geactiveerd!
Wat nu?
Er is maar een oplossing: Die OV-chipkaart niet meer gebruiken in de trein totdat u die keuzedag wilt gebruiken.

Het probleem met het ongewild ophalen van keuzedagen is al lang bekend bij NS en hun 68,8%-dochterbedrijf TLS dat verantwoordelijk is voor de OV-chipkaart, maar ze hebben er blijkbaar voor gekozen het niet op te lossen.
Is mijn voordeeluren/ korting kaart, dus!
Dat verandert niets aan de situatie die Pe_pe uitlegt.
Dat verandert niets aan de situatie die Pe_pe uitlegt.

Als ik "die" kaart niet gebruik, maar met een andere Ov.- chipkaart, kan ik niet met 40% korting reizen!
U zou dit probleem ook eens kunnen voorleggen aan de Klantenservice (030 751 51 55) of even wachten tot een moderator van dit forum contact met u opneemt om e.e.a. voor u te regelen.,

In de praktijk blijkt n.l. dat sommige moderators uit coulance nog wel eens een gratis dagkaart ter compensatie toesturen.

Overigens zult u daarvoor wel tot maandag moeten wachten. Op zondag is de klantenservice niet bereikbaar en werken de moderators niet.

Symptoombestrijding. Die coulance houdt op een zeker moment op onder het mom van "nu is iedereen wel gewend aan de verchipte keuzedagen". Voor zover daar sprake van is, houdt die gewenning dan in dat gebruikers van keuzedagen (60+`ers, waaronder de minst mobiele ouderen) als workaround het grootste deel van de ophaalpunten moeten mijden, niet alleen voor keuzedagen, maar voor alle OV-chipkaart producten. Die moeten dan maar kilometers in de bus naar een station om bijvoorbeeld een kaartservicecode op te halen.
Reputatie 4
Badge

Naast die optie is het misschien ook mogelijk om een tijdelijk reisrecht aan te vragen op een andere chipkaart.
Bij al deze ( goedbedoelde) oplossingen, is en blijft het ,, PROBLEEM" bij de ...klant...., terwijl de ,,NS" de veroorzaker is!
KLANT IS KONING, TOCH!!!
En dan moeten wij, als klant, blij/ tevreden zijn als er af en toe, ter compilatie een vrijkaartjes geven wordt!?.
Dit probleem moet gewoon door NS opgelost worden!
Het is geen GRATIS reizen meer zoals voorheen, we betalen voor deze ,, KEUZEDAGEN" ,!,
Dus maakt de, betaalde klant, uit, wanneer men het product wil gebruiken.
Bij al deze ( goedbedoelde) oplossingen, is en blijft het ,, PROBLEEM" bij de ...klant...., terwijl de ,,NS" de veroorzaker is!
KLANT IS KONING, TOCH!!!
En dan moeten wij, als klant, blij/ tevreden zijn als er af en toe, ter compilatie een vrijkaartjes geven wordt!?.
Dit probleem moet gewoon door NS opgelost worden!
Het is geen GRATIS reizen meer zoals voorheen, we betalen voor deze ,, KEUZEDAGEN" ,!,
Dus maakt de, betaalde klant, uit, wanneer men het product wil gebruiken.

Omdat NS de enige trein bedrijf op de deze mark is, kan ze doen wat ze mooi/leuk vindt. Klant is "KONING" ?? haha. geen spraak van. De monopolie!!
Beste van Haaren, wat vervelend dat je je Keuzedag per ongeluk hebt geactiveerd. Je keuzedag zal nu automatisch worden 'gepakt' wanneer je incheckt met je OV-chipkaart in de daluren. Zou je mij een priv├ębericht kunnen sturen? Zo kan ik samen met jou een oplossing zoeken voor dit probleem.

Reageer